ИЗ ОЧИЈУ БИ НАМ УЗЕЛИ, чак и новац ЗА БЕБЕ Ево на шта се све жале жене које ПОЗОВУ МАЈСТОРЕ ЗА ПОПРАВКЕ

Све је више прича о лошем искуству с мајсторима било којим поправкама да се баве, али и за оне који вам кажу једну цену, а на крају испоставе дупло већи рачун.
1
Фото: Pixabay, ilustracija

То што сте унапред питали за цену поправке није довољна гаранција да ћете заиста толико и платити. Такав је случај са Београђанком Ј. П. која се, да би избегла непријатности, унапред распитала за цену поправке бојлера, али јој је уместо речене цене на крају испостављен скоро дупло већи рачун.

- Нашла сам летак за водоинсталатерске услуге у сандучету и пошто ми се бојлер покварио, а на летку је писало да мајстори долазе у року од пола сата, позвала сам их. Власник фирме ми је рекао да цена зависи од тога да ли је цркао термостат, чија ће ме замена коштати 3.500 динара или је прегорео грејач, што са доласком мајстора укупно кошта 6.000 динара. Пристала сам и спремила новац - почиње причу суграђанка Ј. П.

Према њеним речима, проблем је настао када је на ред дошло плаћање.

- Дошла су два мајстора, погледали бојлер, рекли да је цркао грејач и отишли у радњу да га купе. Вратили су се, један мајстор је поправљао, а други додавао алат. Имам малу бебу, па нисам ни гледала шта су стварно радили. Када су завршили, спремила сам договорених 6.000 динара да платим, а један од њих каже чекајте да обрачунамо све што смо урадили и напабирчи рачун од 11.200 динара. Шокирала сам се толико да нисам знала шта да радим. Питам за шта 11.200, још мало да додам па могу купити нови бојлер, а мајстор каже, заменио сам и цеви и вентил јер је био небезбедан. На питање ко му је тражио то да ради рекао је да није смео тако да га остави јер је опасно - жали се суграђанка Ј. П.

Када је позвала власника фирме да се жали на износ рачуна доживела је још један шок.

- Госпођо, ако су све то заменили што кажете, ви сте чак добили и попуст, рекао ми је газда и тада сам схватила да имам посла с преварантом који очигледно од мајстора тражи да мењају по становима и шта треба и шта не треба. Нисам имала довољно пара, па сам узела од пара које је беба добијала и платила им. А што је најгоре, бојлер од тада несносно бруји и стрепим да ће да експлодира. Рекламирала сам и долазили су и кажу није то ништа опасно, то је због притиска јер живите на високом спрату у солитеру - каже Ј. П.

Фото: Pixabay, ilustracija


Ако имате рачун, имате шансе за поврат новца

Потрошачи који не знају шта пише у Закону о заштити потрошача, а мајстор их је већ "заврнуо" за више пара од усмено договореног, уколико су сачували рачун, могу да га пријаве.

- Ако је потрошач сачувао рачун, онда подноси пријаву тржишној инспекцији, у којој треба да наведе да обављени радови нису урађени у складу са законом и да потрошач није дао сагласност на њихову цену - истиче Зоран Николић. потпредседник НОПС-а.


Зоран Николић, потпредседник Националне организације за заштиту потрошача Србије, каже за Курир да Закон о заштити потрошача јасно дефинише да за све радове који прелазе 5.000 донара мајстор мора да вам направи понуду са сепцификацијом услуге.

- Пре почетка радова мајстор мора да набави сагласност потрошача на понуду коју потрошач мора писмено да одобри. Самим тим потрошач је упознат са свим радовима. Постоји варијанта да код тих радова може нешто да фали и да постоји додатни трошкови, али то не сме да буде више од 15 одсто у односу на понуду коју је потрошач одобрио - објашњава Николић.

Он додаје да, уколико мајстор није дао понуду, а жели да наплати више од 5.000 динара, то треба пријавити тржишној инспекцији.

- Тржишни инспектор има овлашћења да изрекне новчану казну од 30.000 динара за предузетника. Људи пријављују и видите да постоји начин да се потрошачи заштите - каже Николић.

biznis.kurir.rs

EUR/RSD 117.1015
Најновије вести