РАСПИСАН ТЕНДЕР Реконструише се аеродром у Вршцу, проширује се писта ГРАДИЋЕ СЕ И ХЕЛИОДРОМ

У склопу Тренинг центра Ваздухопловне академије у Вршцу биће изграђен хелидром и проширена писта, пошто је Делегација Европске уније у Србији расписала тенедер за израду техничке документације за реконструкцију и доградњу аеродрома Вршац, који је процењен да ће коштати  335.000 евра, а финансирање је предвиђено кроз пројекат Центар за обуку у дуалном образовању, из кредита Развојне банке Савета Европе.
Д
Фото: Влада Србије („Скок у будућност - Србија Експо 2027”)

Како је наведено у плану је проширење постојеће полетно слетне стазе са пратећим рулним стазама и измештање приступног пута, проширење платформе за паркирање и опслугу ваздухоплова Ваздухопловне академије и изградња хелидрома.

Модернизација Тренинг центра у Вршцу споменута је средином јануара, у оквиру представљања плана „Скок у будућност - Србија Експо 2027”, у склопу сегмента о дуалном образовању, на свечаности у Палати Србија, као и да се завршетак радова очекује 2025. гопдине. Хелидром би требало прилагодити за прихват и отпрему хеликоптера МИ-17, а његово повезивање са садржајима комплекса аеродрома предвидети преко приступне саобраћајнице, ширине седам метара, уз три паркинг места за путничка возила. Платформа за паркирање и опслугу ваздухоплова биће пројектована тако да има оквирне димензија 110 метара са 215 метара, како би истовремено могао да прими 18 авиона кодног слова А (типа Пипер Сеница 4 или Диамонд 42) али и да на местима предвиђеним за те авионе буде могуће паркирање и летелица кодног слова Б као и ваздухоплова АТР 72-600 уз дефинисање потребених рестрикција за авионе кодног слова Ц.

Платформа за паркирање и опслугу ваздухоплова биће пројектована тако да има оквирне димензија 110 метара са 215 метара
335.000 евра за реконструкцију
Фото: Тендерска документација

Потребно је продужити и проширења полетно-слетне стазе на дужину од 1.500 метара и на ширину од 30 метара којима ће испунити услове за прихват и отпрему авиона 3Ц. Међутим, могућности продужетка постојеће полетно-слетне стазе су ограничене због њеног положаја у односу на Вршачке планине са Вршачким брегом са источне стране, Вршац са јужне стране и пристанишног комплекса аеродрома у средишњем јужном делу аеродрома са густо изграђеним објектима (аеродромска контрола летења, наставна зграда пилотске академије, хангара и радионица Пилотске академије и Привредне авијације). Како је објашњено у документацији асфалтна коловозна конструкција аеродрома је добрим делом дотрајала јер је изграђена 1983. године, а предвиђена је да се употребљава највише 15 година. Садашња полетно-слетна стаза, рулне стазе и платформе, са дотрајалом асфалтном конструкцијом су са свим елементима за кодну ознаку 2Б,односно за ваздухоплове до 24 метра распона крила и спољне ширине размака точкова главног стајног трапа до шест метара.


Почетак је био 1925. године

Аеродром „Вршац” се користи за обуку пилота, летење ваздухоплова пољопривредне авијације, као и обављање авио-такси превоза у јавном саобраћају. Највећа дозвољена маса ваздухоплова при полетању је 5.700 килограма, док асфалтна полетно-слетна стаза има димензије 1.000 метара са 25 метара. Почетак ваздухопловних активности везује се за 1925.годину, када је основан огранак Југословенског аероклуба „Наша крила”, а због погодности вршачког рејона за развој једриличарства направљен је први хангар 1934.године. Савезни ваздухопловни центар и једриличарима„Вршац” постаје1954. године и тада се прикључују падобранци, пилоти моторних авиона и моделари. Од 1972. године тај центар је саставни део Југословенског аеротранспорта.


С. Ковач

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести