Савремени диспечерски центар ускоро реалност

НОВИ САД: Генерални директор „РЖД Интернешнел“ Сергеј Алексејевич Павлов изјавио је, при­ликом недавног обиласка гра­дилишта у Чортановцима у којима та руска компанија гради вијадукт и тунел у склопу реконстукције и модернизације пруге од Старе Пазове до Новог Сада, да је српски пројекат најважнији прокјекат за ову компанију.  
в
Фото: Dnevnik.rs

РЖД „Интернешнел“ послује чак у 43 земље, али српски пројекат сматрамо  нај­важ­нијим. Сада радимо на деоници  Стара Пазова - Нови Сад,

али имамо и нове пројекте у перспективи. То су пројекат диспечерског центра, затим  пројекат који се тиче одр­жавања железничке инфрастурктуре у Србији на којем радимо заједно са српским железничарма, те развој пруге за брзине  од 200 км на сат. То представља нов ниво у железничком саобраћају и до тог нивоа треба стићи. Потребно је на том путу на прави начин проћи све етапе. Ми смо у Русији све то прошли и знамо да тај процес није лак. На том путу може доћи до много потешкоћа и  грешака. Ми ћемо свесрдно пружити сву помоћ српским колегама како би они кроз тај процес прошли што је могуће брже и лакше.   

Израда пројекта јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова на српским пругама поверена је руском Научно-истраживачком институту за информација, технологије, сигнализацију и те­лекомуникације железничког саобраћаја НИИАС.

То је главни институт „Руских железница“, који запошљава више од 100 доктора и магистара наука, те 1.000 инжењера и стручњака који су укључени у темељна и примењена ис­тра­живања.


Реновирање карловачке основне школе

У склопу обиласка градилишта у Чортановцима, Павлов је са амбасадором Руске Федерације у Србији  Александром Васиљевичем Чепурином и министарком Зораном Михајловић посетио и карловачку основну школу у којој је током лета „РЖД Интернешнел“ реновирао кабинет за руски језик и опремио га намештајем, модерним наставним училима и књигама на руском језику у оквиру хуманитарног програм који реализује у свим државама у којима изводи радове.


С предлогом решења за тај саврмени управљачки центар на ком су руски стру­чњаци из Института НИИАС радили упретходне две године, могли су се упознати представници „Инфраструктура железнице Србије“, Института ЦИП и Министарства грађевинарства, сао­браћаја и инфраструктуре прошлог месеца у Ростову на Дону где су поред Москве и Јарославља боравили на позив „РЖД Интернешнел“. 

Како је напоменуо директор Павлов, уговор за тај пројекат требало би до краја ове године да буде спреман.   

- Разговарали смо са министарком Зораном Михајловић  и договорили се да до краја ове године припремимо уговор – истакао је Павлов. - Постоје реалне основе да 2020. године  Србија добије нови диспечерски центар. Са партнерима  из српске железнице ћемо дискутовати још о том питању. Они ће, као што су били у Русији и погледали диспечерски центар, отићи и у Аустрију и Француску и видети како то тамо изгледа. Колика ће бити вредност тог пројекта, не бих могао у овом трнутку да кажем. Једино што могу да  гарантујем јесте да ће то бити јефтиније од наших европских партнера, као што је и градилиште којим руководимо овде. На сваком  градилишту штедимо новац да бисмо, између осталог, улагали  у реновирање  учионица попут оне у Сремским Карловцима.      

Зорица Милосављевић

EUR/RSD 118.3950
Најновије вести