Ускоро још већа заштита корисника од мобилних оператера

БЕОГРАД: Министарство трговине, туризма и телекомуникација наложило је операторима мобилне и фиксне телефоније, као и кабловским и интернет операторима, да промене опште услове пословања у корист потрошача, а у септембру би требало да буде усвојен и Закон о електронским комуникацијама који ће додатно повећати заштиту корисника тих услуга, речено је данас Танјугу у том министарству.
mobilni telefoniranje
Фото: pixabay.com

Решење које је недавно издало Одељење за заштиту потрошача се односи на  заштиту корисника од непримерено високих и неоправданих трошкова, рекла је помоћница министра за електронске комуникације Ирини Рељин.
Оператори више неће моћи да наплаћују казне за превремени раскид уговора са корисницима, а Рељин истиче да су дужни да у најкраћем року објаве на својим сајтовима промене опште услове уговора.

"Они су дужни да промене опште услове уговора за све кориснике. Ово решење  се односи и на оне кориснике који су већ склопили уговоре, а желе да га раскину", напоменула је Рељин.
Решење је донето на основу Закона о заштити потрошаца и односи се на случајеве, на пример,  ако је неко склопио уговор на 24 месеца са  опретором мобилне, фиксне телефоније или дистрибуције медијских програма и слично, и добио телефон, телевизор или другу терминалну опрему по повољнијој цени и ту услугу користио рецимо два месеца - за преостала 22 месеца не може да сноси било какве трошкове.

Рељин објашњава да ако је неко током та два месеца користио услугу по повољнијој тарифи, рецимо интернет са нижом ценом за 20 одсто онда то што је добио повољније мора и да надокнади у случају раскидања уговора, али само за та два месеца.
"Ако је корисник добио уговором телефон или телевизор, сет топ бокс уређај и слично, при раскиду уговора је дужан да исплати ту опрему по цени колико она заиста кошта односно тржишној, а не умањеној", додала је професорка Рељин.

На питање шта може корисник да уради ако раскида уговор управо због лошег квалитета услуге, за коју мора да плати тржишну цену у случају превременог раскида уговора, Рељин каже да је неопходно доказати да је квалитет био стварно лош, што у неким случајевима није једноставно.
Она је, на питање да ли очекује отпор од стране оператора у примени пометнутог решења, изразила очекивање да се то, ипак, неће догодити пошто би било супротно законом.

Истиче да ће сва та питања бити додатно разрешена и новим Законом о електронским комуникацијама, који треба да буде усвојен у септембру, а доноси значајне новине и у области заштите потрошаче.
Рељин наводи да је тај закон усклађен са европским законодавством и и прецизно дефинише шта све могу да буду трошкови у случају склапања и раскида уговора, као и друге одреднице када је реч о заштити потрошача.

Новим Законом о електронским комуникацијама биће постигнута  потпуна усаглашеност са важећим регулаторним оквиром ЕУ из 2009. године и отклониће се недостаци важећег закона који су уочени кроз његову досадашњу примену. 
Нова решења ће омогућити унапређење пословања оператора електронских комуникација, јацање конкуренције на тржишту, као и бољу заштиту права корисника електронских комуникационих услуга, а нароцито у погледу вансудског решавања спорова, спречавања прекомерних рачуна и услуга родитељске контроле.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести