Половни дизелаши ће појефтинити због Немаца

Недавно је у Немачкој донета одлука да аутомобили који немају мотор еуро 6 стандарда више неће моћи да се возе и готово је извесно да ће та возила завршити на тржиштима Источне Европе, па наравно и Србије.
auto.JPG
Фото: Dnevnik.rs

У Немачкој тренутно влада права хистерија јер 300.000 половних дизелаша нико неће да купи.

Стручњаци процењују да ће у наредних неколико година на тржиште Србије стићи неколико десетина хиљада дизелаша који не испуњавају високе стандарде у земљама Европске уније, пре свега Немачке и Швајцарске, али указују на то да су потпуно у складу са законима мање развијених земаља, па и Србије.

Истовремено, то би могло утицати и на снижавање цена половних аутомобила на домаћем тржишту.

Власник и директор Ауто-центра „Карузо” Јован Ивановић каже да се може очекивати да ће на домаћем тржишту бити повећан прилив дизелаша из Немачке, али и да тих возила за сада још нема и да се не може прецизно рећи када ће стићи. По његовим речима, позитивна последица повећања понуде дизелаша могла би бити пад цене половних возила на нашем тржишту.

"Наравно, још је рано говорити о томе колико би та возила могла коштати код нас, али процењујем да би цене могле бити 10 до 15 одсто ниже него што су сада", каже Ивановић. Он додаје да иначен, дизел-аутомобили који би могли стићи у Србију имају моторе стандарда еуро 5, и свакако су изнад оних које се, углавном, возе код нас, с моторима стандарда еуро 3.

С том оценом слажу се и познаваоци, који истичу да је реч о аутомоблима који су знатно бољи и савременији од оних који су сада на нашим путевима јер су у саобраћају и возила старија од 20 година. Иако се може чути да ће тржиште Србије, али и других земаља у региону, бити отпад за старе аутомобиле, то по свему судећи није баш тако јер су су та возила практично стара седам-осам година, задовољавају високе стандарде, добро су одржавана и очувана. 

Да је наше тржиште спремно да прими половне дизелаше говори и то да су дизел-аутомобили, како кажу продавци половних аутомобила, најпродаванији у Србији. У Србији се, каже Ивановић, годишње прода око 110.000 до 120.000  половних возила. У „Карузу” се највише продају атомобили који коштају до 5.000 евра, различитих произвођача и старости.

"Повећању продаје половних аутомобила значајно је помогло и то што се при куповини одобаравају кредити. Време отплате зависи од банке, цене возила и платежне моћи купаца", каже Ивановић.

Дакле, иако за сада још нема дизелаша из Немачке, продавци половних аутомобила их очекују јер, како кажу, она неће нестати. Ипак, да ли ће и њихова цена бити одговарајућа за домаће купце, видеће се.

Наиме, због веома ниске платежне моћи грађана Србије, кажу на једном продајном месту половних возила у Новом Саду, пресудан фактор при куповини није квалитет и стандард мотора већ цена па су најпродаванија возила која коштају до 3.000 евра, односно углавном она произведена пре десетак или нешто више година. 

Д. Млађеновић

 

Глоса

110.000 половњака се годишње прода у Србији

Глоса

5.000 евра цена најтраженијих аутомобила

 

оквир

 

Цена зависи од више фактора

Цена половних аутомобила зависи од много фактора – врсте, произвођача, старости, пређене километраже... Јован Ивановић каже да се, рецимо, возило које у Немачкој кошта 1.000 евра, на српском тржишту продаје за око 2.200 јер се у цену морају укалкулисати и трошкови – дажбине, превоз...

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести