Грађани се жале на инспекције, порез, легализацију

Заштитник грађана града Новог Сада већ неколико недеља сваке среде обилази по једну месну заједницу у приградским насељима и том приликом информише мештане о свом раду и прима притужбе грађана на рад институција чији је оснивач Град Нови Сад.
ombudsman Marija Dostanic 1.jpg
Фото: Шефица Стручне службе заштитника грађана мр Марија Достанић (Ф.Бакић)

Ипак, дешава се и да се грађани обрате и с проблемом за чије решавање није надлежан градски омбудсман.

"Проблеми због којих нам се грађани жале заиста су врло разноврсни", каже шефица Стручне службе заштитника грађана мр Марија Достанић.

Према њеним речима, у највећој мери проблеми су комуналне природе, затим се односе на рад инспекцијских служби, пореских органа, на поступак легализације грађевинских објеката, на тешку економску ситуацију, плаћање рачуна, неодговарање на дописе грађана, а имали смо и проблеме који су се односили на држање домаћих животиња...

"Има много проблема, али нису сви такви да ми можемо да утичемо на њих и да можемо да их решавамо. У надлежности заштитника грађана је контрола рада органа Града Новог Сада, односно градских управа, јавних предузећа и установа чији је оснивач Град Нови Сад. Тако да, у свим тим ситуацијама у којима смо надлежни за решавање проблема, примамо притужбе грађана, док их у осталим ситуацијама упућујемо на други пут заштите њихових права и адресе које су им битне у том конкретном случају", каже Достанић.

Да би грађанин могао затражити помоћ од омбудсмана, неопходно је да се најпре сам писаним путем обрати институцији с којом има проблем. Уколико не добије одговор, или добије одговор којим није задовољан, може се обратити заштитнику грађана. Том приликом, грађани треба да доставе и фотокопије документације која се тиче конкретног проблема.

У надлежности заштитника грађана је контрола рада органа Града Новог Сада, односно градских управа, јавних предузећа и установа чији је оснивач Град Нови Сад

"То је битно када се обраћамо органу на чији рад грађани имају притужбе да бисмо лакше и брже могли указати на одређени проблем. Важно је напоменути и да заштитник грађана није адвокат грађана, дакле, он се не бави пословима правне помоћи и не пише поднеске органима уместо њих, већ покушава да учествује у што бољем остваривању њихових права кроз контролу рада органа", објашњава Марија Достанић.

Када омбудсман погледа документацију, обраћа се надлежној институцији и тражи изјашњење. Углавном га добија у предвиђеном року од осам до 30 дана. Уколико је ситуација алармантнија, настоји се да процес траје краће, међутим, уколико је укључено неколико органа, може потрајати и неколико месеци. Ипак, од почетка тог програма, односно од 20. септембра, заштитник грађана је већ успео да реши неке њихове проблеме.

До сада је омбудсман обишао месне заједнице у Каћу, Буковцу, Сремској Каменици, Ветернику и Футогу.

Данас у МЗ Степановићево

Заштитник грађана града Новог Сада започео је Програм обиласка месних заједница, тако да ће данас посетити МЗ Степановићево од 10 до 12 часова. Сви грађани, који имају нека питања у вези с радом тог органа или примедбе на рад институција чији је оснивач Град, могу да оду у датом термину с одговарајућом документацијом и детаљније се о свему информишу.

Л. Радловачки

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести