Александра Радак: Нови Сад води одговорну пореску политику

НОВИ САД: У Новом Саду приводи се крају дистрибуција решења пореза на имовину за 2018. годину за физичка лица, каже за „Дневник” чланица Градског већа за буџет и финансије Александра Радак.
gradska kuca RHA
Фото: Дневник (Радивој Хаџић)

Напомињем да у Закону о порезима на имовину не постоји законски рок у којем је Пореска управа дужна да достави решења, иако се често тим појмом у медијима спекулисало. Када грађани приме овогодишња решења на порез на имовину, уколико постоји позитивна разлика за уплату између рата по којима су плаћали по прошлогодишњем решењу и текуће обавезе, потребно је да у року од 15 дана од дана пријема решења уплате ту разлику да им се не би зарачунавала камата. Уколико је дошло до промене имовинског стања – отуђење имовине, проширења имовине, надоградње и слично, а нарочито стицања нове непокретности, потребно је Градској пореској управи поднети измењену пореску пријаву у року од 30 дана од дана настанка промене, напоминње наша саговорница.

Да ли је било промена које би се одразиле на буџет грађана?

Град Нови Сад у последњих неколико година није знатно увећавао годишњу обавезу пореза на имовину по врстама непокретности, већ је пораст прихода од пореза на имовину за физичка и правна лица настао услед осетног повећања броја пореских обвезника, о чему говори податак да је у 2018. години донето 4.068 решења више него у 2017. За порез на стан површине 50 квадратних метара, у првој зони, стар десет година у којем обвезник станује, лане је било потребно издвојити 9.424,94 динара, а у 2018. години потребно је издвојити 11,43 динара више па би порез за ту врсту некретнине износио 9.436,37 динара.

Значајно је нагласити да је у номиналним износима раст пореске обавезе за уплату по ценама за 2018. годину у односу на 2017. занемарљив, посебно ако се има у виду обавеза кварталног плаћања пореза, што у конкретном случају значи повећање пореске обавезе у износу од 2,85 до 11,95 динара по кварталу.

У појединим зонама дошло је до смањења просечне цене непокретности, као што је евидентан пад цене грађевинског земљишта у трећој зони од 2,20 одсто. Такође, у четвртој и петој градској зони нису утврђиване просечне цене по квадратном метру одговарајућих непокретности за 2018. годину пошто по законским прописима, уколико није било промета у конкретним зонама, па ни у граничним зонама, тада јединица локалне самоуправе објављује цену непокретности на основу које је за текућу годину утврђен порез на имовину.


Планирање и приход

Град Нови Сад спада међу најбоље локалне самоуправе што се тиче планирања и остваривања прихода и примања из буџета, самим тим и пореза на имовину, чије остварење за 2017. годину износи 98,6 одсто, а за првих пет месеци 2018. године 41,25 проценат.


Фото: Јарослав Пап

У појединим медијима спекулисало се о повећању пореза пољопривредницима. Како то коментаришете?

Тврдње које су се ових дана износиле у медијима, а тичу се повећања пореза на имовину за пољопривреднике за 2018. годину у односу на 2017. не одговарају истини. Одредбама Закона о привременом изузимању од опорезивања порезом на доходак грађана одређених врста прихода од 2010. године, прописано је да се порез на приход од пољопривреде и шумарства на катастарски приход не утврђује и не наплаћује.

Пољопривредници су ранијих година били опорезовани порезом на доходак грађана на приходе од пољопривреде и шумарства на катастарски приход за сваку појединачну годину, где је била укључена и накнада за одводњавање на основу Закона о водама која чини приход Покрајине, и плаћа се до дан-данас. Пошто су денете измене Закона о порезима на имовину, где је као предмет опорезивања укључено пољопривредно, шумско и грађевинско земљиште, по добијању података од Службе за катастар непокретности, Градска пореска управа је, као одговорна управа локалне власти града Новог Сада, упутила захтеве за подношење пореских пријава за земљиште које неко поседује, било то пољопривредно, шумско или грађевинско.

Након подношења пореских пријава у поступку канцеларијске контроле – у појединим случајевима и изласком на терен – утврђена је у сваком појединачном случају пореска обавеза. Град мора да се шири и на основу разних иницијатива, а и самих урбанистичких планова који се доносе на Скупштини, он се развија у правцима који су некада били пољопривредно земљиште и на њему се граде стамбени, пословни и стамбено-ословни објекти,али морам да напоменем да се у појединим случајевима може десити да поједини грађани с пољопривредним земљиштем остају у грађевинској зони и тада се примењује Закон о порезима на имовину јер није оправдано у том случају умањивати порез пошто је власник тог земљишта у могућности да то земљиште отуђи као грађевинско.

Да ли ће Град наћи начина да помогне пољопривредницима којима би плаћање нове тарифе за порез на земљиште угрозило производњу и делатност којом се баве?     

Град Нови Сад нема интереса да пољопривредне произвођаче оптерећује високим порезима, нити нам је то била намера, зато позивам све грађане који имају било какав проблем да се јаве у просторије Градске пореске управе, код дежурног инспектора који је на располагању сваким радним даном од 8 до 14 часова на адресама Трг слободе 1 и Трг слободе 4 – улаз из Улице Илије Огњановића.

А. Брзак

Примери за стан површине 50м2, стар десет година у 2017.години, у којем обвезник станује

 

2017. година

2018. година

 

ЗОНА

ТРЖИШНА ЦЕНА ПО м2

ИЗНОС ПОРЕЗА

ТРЖИШНА ЦЕНА ПО м2

ИЗНОС ПОРЕЗА

Увећање годишње обавезе у 2018. у дин.

Раст у %

 
 

I

102.445,00

9.424,94

103.469,00

9.436,37

11,43

0,12%

 

II

90.248,00

8.302,82

91.150,00

8.312,88

10,06

0,12%

 

III

46.726,00

4.298,79

47.660,00

4.346,59

47,80

1,11%

 

 

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести