Семафори представљају проблем пешацима

На бројним пешачким прелазима у граду, по речима грађана, зелено светло на семафору траје знатно краће од црвеног.
7
Фото: Dnevnik.rs

Због тога многи људи претрчавају улицу да би избегли плаћање казне која следи уколико прелазе на црвено, док старијим људима, због споријег кретања, то представља велики проблем.

Градска управа за саобраћај и путеве се позива на заштитно време, у чијем оквиру пешак не сме започињати свој прелазак преко пута, али уколико је започео када је семафор сигналисао зелено светло (чак и у последњој секунди), има довољно времена да безбедно пређе улицу.

Према речима Кристине Капикул из Савета за координацију послова безбедности саобраћаја на путевима на територији града Новог Сада, да би се регулисао саобраћај у раскрсници, потребно је да се уради план темпирања који укључује време за безбедан пролаз возила и време за безбедан пролаз пешака.

– Да би сва кретања била усклађена, у обзир се узима проток возила на раскрсници, проток пешака и геометрија саме раскрснице – рекла је Кристина Капикул, и као пример навела раскрсницу Булевар ослобођења – Јеврејска – Футошка улица. – Битна је и минимална брзина пешачких токова, која углавном износи метар у секунди, односно 3,6 километара на час. Немогуће је да црвено и зелено светло на пешачком прелазу буде изједначено због прорачуна кретања возила и пешака у раскрсници јер би се створила огромна колона аутомобила, чиме би се смањила проточност и брзина возила.

Међутим, на основу новог Закона о безбедности у саобраћају, предвиђене су казне за пешаке који прелазе на црвено у износу од 5.000 динара. Иако се грађани жале на пешачке

пре­лазе, поготово старији, по анкети спроведеној на „Фејсбук” страници Факултета техничких наука, која је урађена онлајн и анонимно, истраживања су по­казала да 72,22 одсто грађана  претрчава улицу када семафор показује црвено.

Да би се тај проблем решио, на појединим раскрсницама у граду је постављен дисплеј за одбројавање времена трајања црвеног и зеленог светла, за које су испитаници одговорили да им помажу при преласку улице.

Да би пешаци, као и остали учесници у саобраћају, били безбедни, Савет за координацију послова безбедности саобраћаја на путевима, саветује да пешаци буду опрезнији и да поштују време прелажења.

        М. М. – Д. К. – М. П.

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести