Први кораци ка новој вези Новог Сада и Сремске Каменице

Радници кинеске компаније ЦРБЦ почели су да граде први од три сегмента помоћног моста с којег ће се градити будући мост у продужетку Булевара Европе до Сремске Каменице.
2
Фото: Дневник/ Филип Бакић

Неколико десетина метара помоћног челичног моста је урађено на сремској обали, док на бачкој страни, где би требало да се подигну још два сегмента помоћног моста, нема активности за сада.

Према подацима из привремене грађевинске дозволе за овај „привремени објекат”, кинеска компанија „China Road and Bridge Construction„ (CRBC), за потребе изградње новог моста користиће сам шпиц Каменичке аде, водно огледало Шодроша између Аде и Рибарца, као и почетак Рибарског острва, наспрам Бродоградилишта, све до угоститељског комплекса „Аласка барка”.

На другој обали, помоћни путеви и један од три сегмената помоћног моста, пружаће се дуж саме обале наспрам раскрснице улица Карађорђеве и Милоша Обилића у Сремској Каменици до дела обале наспрам кућног броја 61 у Карађорђевој улици, као и на парцели поред Дунава наспрам раскрснице улица Карађорђеве и Наде Љубојевић Тихе у Сремској Каменици. Наравно, ту су и две парцеле на самом Дунаву између ових локација на бачкој и сремској страни.

Фото: Дневник/ Филип Бакић

Како ће изгледати сама изградња новог моста, може се јасније видети из локацијских услова, потребних за израду идејног пројекта, а у складу с Планом генералне регулације моста у продужетку Булевара Европе у Новом Саду. Горепоменути делови дунавског приобаља биће искоришћени за изградњу привремених саобраћајница и три независна сегмента помоћног моста, који ће пак, бити изграђен од челичне конструкције. Путеви ће бити од туцаника, сем асфалтних делова на прикључењима путу Сремска Каменица - Беочин и улице на Рибарском острву.

Планирано је да се изгради 395 метара приступних саобраћајница, широких шест метара и 838 метара помоћног моста, који ће бити широк седам метара. Два сегмента овог моста биће постављена у низу на бачкој обали и повезана приступним путевима, док ће трећи бити изграђен на десној обали Дунава у Сремској Каменици. Привремени мостови имаће попречне краке како би се радници и материјал допремили до будућих стубова новог моста и неће се налазити на пловном путу.

Како се наводи у Локацијским условима, овакав систем изградње примењен је и при изградњи моста преко Дунава између Земуна и Борче, као и моста преко Саве и Колубаре између Сурчина и Обреновца, а тренутно се овом технологијом гради и мост на Фрушкогорском коридору у Петроварадину. Након завршетка изградње привремени мостови ће бити уклоњени, а земљиште враћено у првобитно стање, наводи се у документу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Даље стоји да, због мале фреквенције саобраћаја, утицај на животну средину биће занемарљив, а Министарство заштите животне средине дало је мишљење по којем не постоји законска обавеза за процену утицаја ових радова на животну средину.

Фото: Дневник/ Филип Бакић

Што се самог моста преко Дунава тиче, његова вредност процењена је на 175,5 милиона евра, које плаћа Република Србија, и требало би да буде завршен до 2025. године. Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,5 километра, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне, са по две саобраћајане траке,биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе. Конструкцију над водом држаће три једнострука пилона од по 30 метара висине са 11 косих затега у паровима.

Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Хаџића, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сресмкој страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору. Пројектована брзина на мосту износи 80 км/х, а преко њега неће ићи тешки теретни саобраћај.

Стручњаци од новог моста очекују да смањи оптерећење на Мосту слободе за око 40 одсто, а на Варадинској дуги интензитет би требало да буде преполовљен. Уз то растеретио би се саобраћај на Булевару ослобођења од Дунава до Футошке улице.

С. Крстић

Фото: Ф. Бакић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести