Вучевић и Михајловићева о улагању у пловне путеве и будућем мосту

Обележавање пловног пута навигационим бовама на Дунаву код Новог Сада било је повод да се јуче на Кеју јавности обрате министарка саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Зорана Михајловић и градоначелник Милош Вучевић.
нс
Фото: Дневник, Р.Хаџић

Њих двоје су истакли значај Дунава као значајног ресурса Новог Сада и Србије, те улагања у његов развој.

Потпредседница Владе је истакла да је њено министарство имало одличну сарадњу с новосадским властима те да се нада сарадњи и на будућим пројектима. 

 – Улагање у водни саобраћај Србије 2012. године било је 11 милиона евра – навела је том приликом Зорана Михајловић. – Данас је то улагање близу 400 милиона евра, а с концесијама које планирамо, биће пола милијарде. То говори о томе како се развијају саобраћај и инфраструктура земље. Није било тако раније, није било ни толико километара ауто-путева, ни толико реконструисаних пруга, нити уопште разговора о брзој прузи између Београда и Будимпеште, а далеко да је било уопште приче о улагању у безбедност пловидбе, као што ми радимо на Дунаву.

Фото: Дневник. Р.Хаџић

Она је нагласила да је Србија прва земља у Европи која је дуж целог тока Дунава кроз државу уложила у обележавање пловног пута ради безбедности пловидбе. Бове које се сада постављају, назначила је министарка Михајловић, врло су важне јер омогућавају пловидбу у свим временским условима.

– Ми улажемо и у друге области водног саобраћаја, у изградњу нових лука, у бродске преводнице. Радиће се реконструкција преводнице на Тиси, као што се ради „Ђердап” 1 и 2. Те бове поставићемо и дуж Саве. Учинићемо све да управљамо безбедношћу пловидбе јер су за водни саобраћај коридори као што је Дунав једнако важни као ауто-пут за друмски саобраћај – поручила је потпредседница Републичке владе.

Како је казала, наставак улагања у велике инфраструктурне пројекте зависи од стабилности и снаге буyета.

Фото: Дневник, Р.Хаџић


Вучевић: „Чакор” и „Вучево” симболи пљачкашке приватизације

Како се конференција за новинаре одржавала наспрам бившег веза где су доскора били усидрени ледоломци „Чакор” и „Вучево”, градоначелник Вучевић је у првом тренутку изразио задовољство што су, уз помоћ Министарства, они уклоњени с Кеја, где су пропадали десет година. На том месту јуче је багер „Вода Војводине” уклањао заостале наносе земље и смећа.

– То су били симболи пљачкашке приватизације у Србији и Новом Саду, у којој су неке друге, неодговорне власти продале „Херој Пинки”, у којем је радило неколико стотина бродара. Дозволили су да нам пропадне читава та речна флотила и да останемо без ледоломаца. И онда се чуде како бродови тону? Па тону јер сте их дали лоповима који су све то упропастили, а успут су нам украли 460 милиона динара за Булевар Европе који нису завршили. Погледајте како изгледа зграда „Херој Пинкија”, растурена. Како су владали, тако су се и понашали, у најмању руку неодговорно – поручио је Вучевић.


– И за нови мост у Новом Саду ћемо видети, пошто постоји велика заинтересованост, ко ће га заиста и градити, али то такође говори о заинтересованости инвеститора да буду овде, да раде у нашој земљи. Зато смо ми земља, као једна од ретких у Југоисточној Европи, у којој ниједно градилиште није стало, где раде хиљаде и хиљаде радника на градилиштима. Зато што ми као држава можемо да гарантујемо инвестиције, зато што градови могу да обезбеде све што је потребно инвеститорима и зато се у Србији гради – закључила је министарка за саобраћај, грађевинарство и инфраструктуру, додавши да  „нема будућности ако не уложимо и у комуналну и у транспортну инфраструктуру”.

Градоначелник Милош Вучевић се захвалио Зорани Михајловић и њеном министарству што постављају најмодернију сигнализацију на новосадском делу Дунава. Потом се осврнуо на ток разговора с потенцијалним градитељима новог, четвртог, моста преко Дунава, од Булевара Европе до Сремске Каменице.

– Јуче смо имали разговоре с једном кинеском компанијом, мислим да су они данас били и код потпредседнице Михајловић – рекао је јуче Вучевић. – Сутра долази још једна компанија, влада велико интересовање за будући мост, и то је одличан знак. То није наша маштарија, што смо осмислили у предизборној кампањи. Идемо убрзано, мислим да ћемо почетком јесени добити официјелне понуде великих компанија које ће исказати неке своје планове за реализацију тог пројекта, не само у техничком смислу већ и у финансијском, и то је нешто што би требало да нас радује као грађане овог града. Наравно, има ту много административних ствари, треба решити финансирање, решавање имовинскоправних односа, али велике компаније долазе и конкретно причају о том пројекту.


Извршна власт питање политике, не математике

– Градоначелник и Градско веће биће изабрани 30 дана од конститутивне седнице градске скупштине – поновио је јуче Вучевић, одговарајући на новинарско питање.

Такође је навео да га очекују разговори с досадашњим коалиционим партнерима, СПС-ом и ЛСВ-ом, као и са странкама националних мањина.

– Коректно су наступили и људи из Шапићеве странке на конститутивној седници. Нису гласали за наш предлог, али су врло објективно изнели свој став и ценим то. Чека нас разговор са СВМ-ом, Иваном Вујасин и с Руском странком. Чека ме разговор и у мојој странци, вероватно и они имају огромна очекивања. Чекају ме разговори и са странкама које су на нашој листи. Потребно је све саслушати, па их релаксирати, позвати их на реалност, али то је политика. Извршна власт биће свакако власт континуитета, а сада је важно да све функционише у граду – казао је Милош Вучевић.

Он је напоменуо да је могуће постићи договор уколико захтеви буду реални, и да је задовољан начином на који је у претходне четири године функционисала градска власт.

– Математички није потребно, али мислим да је политички добро да имамо један шири политички корпус који ће се борити за Нови Сад и да то даје резултате. Ствара бољу климу у граду, смањује политичке анимозитете, релаксира страначке односе и прави бољу атмосферу за решавање проблема грађана. Питање је само концепције – имамо ли договор да радимо заједно или не? – закључио је Вучевић.


Како је објаснио, он сматра да би градња моста могла почети за четири године, док Кинези сматрају да се то може десити и две године раније. Вучевић је казао и да га радује конкуренција, пошто данас у Нови Сад долази друга кинеска компанија да разговара о новом мосту, а најавила се и трећа.

– Можда ће их бити и из других држава, да можемо добити најбоље услове за наш мост. А тражићемо најбоље и архитектонско и идејно решење, најбољи пројекат и најбољи квалитет с роковима. То ће бити бомба у развоју Новог Сада у позитивном смислу. Смањићемо притисак саобраћаја, пре свега у западном делу града, и олакшати функционисање града – назначио је Вучевић, додавши да се на предвиђеном почетку моста с бачке стране украштају практично четири булевара.

Он је нагласио да мост није предвиђен за тешки теретни саобраћај, те да „неће то бити никакав ауто-пут кроз Нови Сад”, већ у рангу Моста слободе.

– Само ћемо први пут инсистирати на томе да имамо више улазно-излазних рампи на мост и тиме ћемо избећи велику концентрацију саобраћаја на једној раскрсници. Биће најмодернији и покушаћемо да применимо све мере заштите животне средине, да буде на понос свих Новосађана и будућих поколења – истакао је Милош Вучевић.

Он је изразио задовољство бројем градилишта у Новом Саду, покретањем првих инвестиција нових власника у Луци Нови Сад. Такође, изарзио је наду да ће по смиривању ситуације с епидемијом вируса ковид-19 поново доћи велики број туристичких бродова, који ће пристајати на новим пристанима.

С. Крстић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести