Проф. Радовановић: Не сме се кренути у тренинг пуном паром

Врхунски спортисти су и у врхунском замору и имунолошки могу бити мање отпорни од свих осталих, између осталог је појаснио проф. др Драган Радовановић, председник здравствене комисије Олимпијског комитета Србије.
rekreacija, pixabay.com
Фото: pixabay.com

Проф. др Радовановић је за РТС рекао је шта су то спортисти највише изгубили у изолацији током трајања пандемије коронавируса.

"Сигурно да изолација има утицаја на спортисте, ради се о смањеном нивоу активности који је за њих значајан из разлога за одржавање форме и постигнућа. Два фактора су најважнија, аеробни капацитет и мишићна снага. Управо када долази до смањене активности, мировања, онда капацитети и одређене карактеристике и форме се губе и смањују. Нажалост, најбрже се губе аеробни капацитет и мишићна снага. Према студијама је утврђено да просечно код сваког спортисте, због неактивности опада 10 одсто фитнеса недељно", рекао је Радовановић.

Примарно је смањење ризика заразом

Спортисти и тимови морају поштовати мере које је прописала Влада.

"Једна од најважнијих ствари, јесте да се прво максимално смањи ризик заразе коронавирусом током тренинга. Сада је то поштовање дистанце и тако се креирају тренинзи. Наше министарство је дало препоруке при враћању на тренинг. За једног спортисту треба да буде 10 квадратних метара слободно. Број оних који учествују на тренингу је 10, укључујући и тренера", изјавио је председник здравствене организације ОКС-а.

"Неки фудбалски клубови су кренули са тренинзима. Свим спортистима се дају програми тренинга код куће, углавном кардио, који подижу аеробни капацитет. Следећи корак је индивидуални програм и на крају групни програм. Завршни процес је колективни тренинг,", додао је Радовановић за РТС.

Спортисти мање имунолошки отпорни од осталих 

Професионални спортисти излажу се врхунском замору и тако могу бити имунолошки мање отпорни од свих осталих.

"Оно што је различито од осталих припрема је што врхунски напор доводи до смањења имунитета. Напор који је интезиван, а не претеран је позитиван на имунитет. Онај превелики доводи до кратког или дугог смањења имунитета што може бити веома опасно, тако да се препоручује да напори не трају дуже од 60 минута и да се иде на 80 посто срчане фреквенце, да би се сачувао имунитет", тврди Драган Радовановић.

Превише је рано говорити када ће се такмичења тачно вратити, али оно што је сигурно је да се последња у спорту враћа публика.

"Оно што ће се последње вратити у спорту је публика. Сигурно да економски разлози не могу да претекну разлоге опрезности. Шта ће се десити за годину дана је тешко рећи, јер прво требамо да сачекамо да видимо шта ће бити са пандемијом, како ће се она даље понашати и колики ће бити проценат колективног имунитета, када ће се појавити вакцина итд...", тврди Радовановић.

Повратак у теретане и фитнес центре

Рекреативци морају обратити посебну пажњу и држати се прописаних мера при повратку у фитнес центре и теретане.

"Ако пођемо од хигијенског аспекта, ту су дате препоруке за коришћење теретана и фитнес центара и ту је битна самозаштита. Како долазите у теретану, онда дезинфекција између коришћења справа, не може више њих користити исту справу без дезинфекције, неопходан размак од два метра између вежбача", рекао је председник здравствене организације ОКС-а за РТС.

"Оно што је генерално важно је да рекреативац има од 30 до 60 минута дневно вежби на 60 процената максималне срчане фреквенце. То се рачуна тако што од броја 220 одузмете број година старости па од тога узрачунате 60 одсто. Потребно је отприлике да пет пута по 30 минута тренирате недељно", закључио је Радовановић за РТС.

EUR/RSD 117.5872
Најновије вести