За опслуживање града 1.400 такси возила

Новосађанима ће до 2025. године на располагању бити 1.400 такси возила у граду, будући да је, након претходне „Студије о организацији такси превоза на територији града Новог Сада”, која је прописивала њих 1.200, Факултет техничких наука у октобру 2019. донео нову, која је усвојена крајем прошле године.
Novosadski taksi Foto: Dnevnik.rs/S. Šušnjević
Фото: Новосадски такси Фото: Дневник.рс/С. Шушњевић

Градско веће ће накнадно утврдити и дозвољен број такси возила у Новом Саду. Осим оптималног броја, усвојен је и програм о организовању такси возила, а по речима председник Управног одбора Струковног удружења „Ситанс” Николе Бошњаковића, студију је прихватила и радна група крајем прошле године.

– Сматрамо да је 1.400 довољан број возила за опслуживање града, а истовремено и да таксисти буду самоодрживи – каже за „Дневник” Никола Бошњаовић. – Наравно, претпостављамо да има још 200-300, ако не и више, условно речено, колега, који немају све потребне папире и дозволе и не испуњавају основне услове прописане градском одлуком и Законом о превозу путника. Градска управа за саобраћај и путеве још увек обрађује податке и папирологију таксиста, која је предата у законском року до 6. новембра 2019. Може се десити да ће бити и више од 1.400 пријављених возила са свим папирима, а ако се то деси, онда на тржиште не може бити примљен ниједан други такси док се број не смањи.

Одобрења за рад, за која су подносили захтеве, требало би да смање број нелегалних таксиста у Новом Саду, односно оних који не плаћају таксе и немају звеничну дозволу за пружање услуге превоза. Нелегални такси превозници били су један од разлога због којих су новосадски и београдски таксисти протестовали не би ли се изборили за то да сви који се баве превозом путника раде по истим правилима, прописима и законима којима се воде они који су уредно пријављени за обављање те делатности. Протести су завршени након што им је, између осталог, обећано да ће се радити на смањивању броја њихових колега који раде нелегално. По речима председника УО тог струковног удружења, инспекција и даље ради свој посао у складу са својим могућностима.

– Чињеница је да градска инспекција која контролише ситуацију на терену располаже недовољним бројем људи и верујемо да раде колико год могу – објашњава Бошњаковић. – Наша највећа замерка била је слаб учинак контроле на улици. Разумемо мањак људства, али свакако бисмо желели да то буде мало ефикасније и ригорозније. Ми одавно инсиситрамо на томе да инспекција, управа и Град Нови Сад притисну оне који дозвољавају људима да раде без папира, односно такси фирме које дају своју кровну ознаку неком човеку који нема дозволу за рад и све потребне папире за возило и томе слично. Инспекција често кажњава возача, а веома мало се санкционишу они који су им омогућили да тако раде.

В. Бијелић

Bivši kolega
24.01.2020 • 12:48
Monopolističko delovanje...dragi Nikola pošto smo zajedno radili u Našem Taksiju vrlo dobro znaš da je čoveku prosečne inteligencije potrebno ne više od tri nedelje da savlada i nauči sve ono što jedan taksista treba da zna(danas još lakše zbog silnih aplikacija za navigaciju) a vi ste insistirali na zakonskim uslovima kao da onaj ko hoće da obavlja tu delatnost se prijavio za pilota spejs šatla isto tako vrlo dobro znaš da danas ljudi u ovoj delatnosti sa šest radnih dana u nedelji i prosečno provedenih 10 sati u mreži ostvaruju prihod od minimu dva do dva ipo miliona dinara bruto na godišnjem nivou a neki i više od toga kada se prevede na mesečni neto prihod ostaje čisto 130000-150000 dinara kada se plate svi troškovi (porezi i doprinosi,održavanje tekuće i investiciono,amorizacija vozila itd) stoga mogu zaključiti da pored početnih dobrih namera ste se pretvorili u klasični esnaf.
Bane
25.01.2020 • 01:42
Evo i moj primer za kolegu iz sitansa i one koji sede u gradskoj upravi za saobracaj kao i za javnost....na taxi u N.S.-u sam izasao u martu 1998.godine sa 22 godine i u tom trenutku bio jedan od najmladjih taksista u gradu. Gradski ispit sam polozio 1999.godine kad sam i zvanicno dobio prve taksi legitimacije....da bih posle 20 godina provedenih na ulici docekao da ne mogu da radim vec godinu dana....a razlog je sto nisam bio obavesten da postoji rok za zamenu starih za nove taxi legitimacije koji je stupio na snagu 6.11.2018.god. a jedino objavljen u sluzbenom glasniku 7 dana pre tog roka(pretpostavljam iz odredjenih interesnih razloga,upravo zbog ogranicenja broja taksista...)..za to sam saznao tek mesec dana kasnije i predao zahtev za nove legitimacije pocetkom decembra 2018. godine(na taj zahtev nikada nisam dobio odgovor)....naravno i u tom trenutku a i sada ispunjavam sve uslove za obavljanje taksi prevoza,preduzetnicka radnja mi je i dalje otvorena i porez i dalje placam redovno ali ne mogu da radim i ugrozena mi je egzistencija ...zaista smatram to velikom nepravdom koja se moze lako ispraviti...upuceno gore navedenim na pocetku teksta !
Apsurd
25.01.2020 • 14:00
Porez moraš platiti a delatnost od koje treba da prihoduješ da bi isti platio nemožeš da obavljaš zato što nečitaš redovno službeni glasnik STRAŠNO.
Aktuelni kolega
27.01.2020 • 08:39
Nisi ti nikad radio na taksiju ako mozes da izjavis toliko nebulozu da je potrebno svega 3 nedelje da se savlada ovaj posao kao i potrebne vestine za volanom da bi se putnici mogli bezbedno prevesti. Druga stvar je cifra neto prihoda. Vecu glupost odavno nisam cuo. Na troskove ode oko 50% bruto cifre, a realna neto cifra je mozda polovina od toga sto si ti naveo, i to u jednom od najjacih udruzenja u gradu i to radim sa svojim kolima. Dakle nisi ti nikad radio ovaj posao kada mozes da izjavis ovakvu notornu glupost. A narod naravno veruje svemu senzacionalistickom sto procita, bez obzira kolika to glupost bila.
EUR/RSD 117.5768
Најновије вести