За опслуживање града 1.400 такси возила

Новосађанима ће до 2025. године на располагању бити 1.400 такси возила у граду, будући да је, након претходне „Студије о организацији такси превоза на територији града Новог Сада”, која је прописивала њих 1.200, Факултет техничких наука у октобру 2019. донео нову, која је усвојена крајем прошле године.
Novosadski taksi Foto: Dnevnik.rs/S. Šušnjević
Фото: Новосадски такси Фото: Дневник.рс/С. Шушњевић

Градско веће ће накнадно утврдити и дозвољен број такси возила у Новом Саду. Осим оптималног броја, усвојен је и програм о организовању такси возила, а по речима председник Управног одбора Струковног удружења „Ситанс” Николе Бошњаковића, студију је прихватила и радна група крајем прошле године.

– Сматрамо да је 1.400 довољан број возила за опслуживање града, а истовремено и да таксисти буду самоодрживи – каже за „Дневник” Никола Бошњаовић. – Наравно, претпостављамо да има још 200-300, ако не и више, условно речено, колега, који немају све потребне папире и дозволе и не испуњавају основне услове прописане градском одлуком и Законом о превозу путника. Градска управа за саобраћај и путеве још увек обрађује податке и папирологију таксиста, која је предата у законском року до 6. новембра 2019. Може се десити да ће бити и више од 1.400 пријављених возила са свим папирима, а ако се то деси, онда на тржиште не може бити примљен ниједан други такси док се број не смањи.

Одобрења за рад, за која су подносили захтеве, требало би да смање број нелегалних таксиста у Новом Саду, односно оних који не плаћају таксе и немају звеничну дозволу за пружање услуге превоза. Нелегални такси превозници били су један од разлога због којих су новосадски и београдски таксисти протестовали не би ли се изборили за то да сви који се баве превозом путника раде по истим правилима, прописима и законима којима се воде они који су уредно пријављени за обављање те делатности. Протести су завршени након што им је, између осталог, обећано да ће се радити на смањивању броја њихових колега који раде нелегално. По речима председника УО тог струковног удружења, инспекција и даље ради свој посао у складу са својим могућностима.

– Чињеница је да градска инспекција која контролише ситуацију на терену располаже недовољним бројем људи и верујемо да раде колико год могу – објашњава Бошњаковић. – Наша највећа замерка била је слаб учинак контроле на улици. Разумемо мањак људства, али свакако бисмо желели да то буде мало ефикасније и ригорозније. Ми одавно инсиситрамо на томе да инспекција, управа и Град Нови Сад притисну оне који дозвољавају људима да раде без папира, односно такси фирме које дају своју кровну ознаку неком човеку који нема дозволу за рад и све потребне папире за возило и томе слично. Инспекција често кажњава возача, а веома мало се санкционишу они који су им омогућили да тако раде.

В. Бијелић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести