moderate rain
16°C
17.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1772
usd
100.8323
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПРЕЗЕНТОВАН УРБАНИСТИЧКИ ПРОЈЕКАТ ЗА ИЗГРАДЊУ МАРИНЕ У БЕЗДАНУ Српска капија Дунава добија луку за пловила с два сидра

17.07.2025. 14:27 14:34
Извор:
Дневник
преводница на Дунаву
Фото: Дневник/ М. Миљеновић

Одељење за просторно планирање, урбанизам и грађевинарство сомборске Градске управе позвало је грађане и правна лица на јавну презентацију урбанистичког пројекта за потребе урбанистичко-архитектонске разраде локације за изградњу марине код Бездана.

Управо то је покушај да Бездан искористи потенцијале које несумњиво поседује у области наутичког туризма, те да се обезбеде планска документа потребна за укључивање у државни пројекат „Запловимо Србијом”.

Документ је израдила фирма „Сапутник-М” д. о. о. Сомбор, Меридијанпројект – урбанистичко и просторно планирање, огранак Сомбор, а како је објављено, усмене примедбе и сугестије се неће евидентирати, док ће писане примедбе и сугестије које буду достављене у току јавне презентације разматрати надлежна Комисија за стручну контролу урбанистичког пројекта.

Овом планском документу је претходило проглашење лучког подручја и усвајање измене плана генералне регулације Бездана, прошлог септембра. Бездан се, као српска капија Дунава, налази на укрштању Бајског и Великог бачког канала, а у непосредној близини преводнице на воденој жили куцавици Европе, Дунаву. 

Осим главног објекта за око 120 пловила, у обалном простору марине предвиђена је изградња радионице, санитарног објекта, станице за снабдевање горивом и портирнице

Две катастарске парцеле на којима је планирана градња марине за мала пловила категорије два сидра, налазе се на потесу Кенђија, односно између Бродоградилишта у Бездану и преводнице на Бајском каналу. Земљиштем уз Велики бачки канал, на ком је планирана изградња марине, управља ЈВП „Воде Војводине”.

Осим главног мултифункционалног објекта који ће бити сигурна лука за око 120 пловила, у обалном простору марине предвиђена је изградња радионице, санитарног објекта, станице за снабдевање горивом и портирнице.

Заборављене дереглије 

Мада има изванредне предуслове за наутички туризам, Бездан није имао среће са покушајима да искористи своје предности. Почетком овог века локална власт купила је две расходоване дереглије за 40.000 евра не би ли се на Дунаву, код споменика Батинској битки, направио објекат за прихват туристичких крузера, чији би се путници аутобусима превозили до Сомбора у разгледање града. Године су пролазиле, дереглије су трунуле, прича о пристану донекле оживљавала сваког изборног циклуса, да би у медијској тишини пре неколико година, занемаривањем додатно руиниране, дереглије просто нестале са обала реке, након што су продате као старо гвожђе.

Истим пројектом, „Заплови Србијом“ је предвиђено да Апатин коначно добије прикладно пристаниште за веће туристичке бродове, крузере, а према својевременим изјавама надлежних у Министарству туризма, уговорена је и изградња међународног путничког пристаништа у Баноштору – такође на Дунаву, у општини Беочин – уз градњу објеката за наутички туризам и у Доњем Подунављу. 

– Држава ће у потпуности сносити трошкове градње на територији Бездана, док ће локална самоуправа у Сомбору припремити пројектну документацију. Потом ћемо, по систему „кључ у руке”, за две године изградити потпуно нову марину која ће, фактички, бити улаз у Србију са дунавске стране. Ово је велика развојна шанса и ми ћемо је свакако искористити – појаснио је у октобру 2024.  године државни секретар у Министарству туризма и омладине Урош Кандић, док су истом приликом представници сомборске локалне самоуправе нагласили да ће оваквим и сличним пројектима бити обухваћена и сва остала насељена места, како би током наредних година било реализовано још више садржаја на Великом бачком каналу.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар