Ђаци већ две недеље слушају часове с телевизије

У комуникацији с нашим ученицима користимо три платформе: „Гугл учионицу“ за наставу на даљину, „Вајбер“ групу за контакт порукама и огласну таблу школе – каже Милева Драшко, мајка је двојице основаца.
Đaci već dve nedelje slušaju časove s televizije  Foto: Privatna arhiva
Фото: Ђаци већ две недеље слушају часове с телевизије  Фото: Приватна архива

Због увођења ванредног стања проузрокованог пандемијом коронавируса, већ две недеље основци и средњошколци наставу слушају на даљину, односно путем телевизије на програмима Радио-телевизије Србије, што је први пут организовано код нас.

Милева Драшко мајка је двојице основаца који похађају први и пети разред, а осим тога запослена је у једној новосадској средњој школи. Како каже, када је објављено да ће деца наставу похађати помоћу телевизије, знала је да је то одлична идеја јер ће клинцима време бити испуњено и имаће континуитет у учењу.

– Када је почела настава на даљину, моја деца су се брзо и лако навикла – каже Милева Драшко, додајући да су деца с одушевљењем прихватила такав начин организовања часова, али да су поставила бројна питања попут „Где су наши наставници?“, „ Када ћемо их видети?“, „Да ли ће наше задатке неко видети или прегледати?“... Наша саговорница истиче да је настојала да добро организује и испуни дан своје деце и да је то вероватно кључ успеха.

– У кући „радни“ дан почиње буђењем око 7.30 часова, обављањем јутарњих ритуала и припремом простора за рад – објашњава Милева. – Деца од 8 до 9.30 часова прате наставу на телевизији, затим ступају у контакт с учитељицом и наставницима, који их додатно упућују у наставне јединице које су тог дана пратили, деле сав потребан материјал и задају домаће задатке. Време од 10 до 12 сати посветили смо изради задатака и завршавању свих школских активности, а потом, да бих им дан учинила занимљивијим, заједничким снагама припремамо ручак, спремамо стан и настојимо да што креативније испунимо слободно време. С обзиром на то да се моја деца баве спортом и музиком, настојимо да им допустимо да погледају неке значајне утакмице, радимо вежбе у складу с кућним условима, слушамо музику и гледамо филмове прикладне њиховом узрасту...


Комуникација путем интернета

Из угла просветног радника у средњој школи, Милева Драшко каже да су у овој кризној ситуацији држава и Град нашли добро решење за реализацију наставног плана и програма.

– У комуникацији с нашим ученицима користимо три платформе: „Гугл учионицу“ за наставу на даљину, „Вајбер“ групу за контакт порукама и огласну таблу школе – појашњава Милева Драшко. – Осим тога, за ученике који немају техничке могућности да се укључе у такав начин комуникације пронашли смо решење: сав материјал могу добити од својих одељењских старешина. Као наставник стручних предмета, омогућила сам ученицима да, по одређеном распореду, имају приступ мојим часовима и тада им прослеђујем наставне садржаје. На тај начин ученици могу направити план рада и расподелити обавезе и да их раде умереним темпом. Пратим рад ученика и водим белешке о њиховом ангажовању и напредовању кроз домаће задатке, презентације, студије случаја, писање есеја и обавезно им шаљем повратне информације.


По речима Милеве Драшко, за ове две недеље није се сусрела с већим проблемима када је реч о учењу на даљину, с обзиром на то да се деца осећају слободније него када су у школи под  будним оком учитеља и наставника.

– Комбинација часова који се приказују на телевизији и комуникација с учитељима или наставницима су сасвим довољни, ретки су тренуци када морамо да „ускочимо“ као помоћ и да додатно објашњавамо лекције – наглашава наша саговорница. – Одлично је што увек постоји могућност да се јавимо учитељици и потражимо помоћ уколико деца имају неке потешкоће током савладавања лекција. Осим тога, морамо редовно да их извештавамо о напретку деце да би имали увид у то како клинци уче и да ли редовно прате наставу на телевизији.

Драшко наглашава да је кључ успеха добар однос између наставника, ученика и родитеља, у којем су тренутно сви под једнако великим притиском и одговорношћу.

– Само међусобним слушањем и помагањем можемо смањити психолошки притисак и пребродити веома тешку ситуацију – саветује Милева Драшко, и напомиње да треба имати на уму да су многи родитељи одсутни и раде у тешким условима, али да је заједнички циљ стварање услова за редован завршетак школске године, а да је на првом месту здравље наших ученика и њихових породица.

С. Ковач

 

 

 

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести