Љути бренд олимпијске шампионке, рокера и економисте

Шта се деси када се споји музичар, стрелац, економиста, забава и љубав према љутом? Тада настане „Raji’s” – савршен рецепт за производе од љуте папричице који полако освајају стомаке великог броја Новосађана.
1
Фото: Приватна архива

Постоји неколико лековито-љутих посластица, а најпознатије су Chili booster, затим Baboonster, Chili booster light за децу, млевена сушена паприка, као и маслиново уље с љутим папричицама.

Најважнија у целој причи је екипа која је створила ту занимљиву причу вредну помена, а коју чине гитариста и певач бенда „Атеист реп” Владимир Радусиновић, некадашња репрезентативка Југославије у стрељаштву  и олимпијска шампионка Александра Ивошев и економиста Јенс Петерка.

Из зезања и страсти према љутом, екипа Новосађана је дошла на идеју да сама започне сађење паприка, те су 2016. године подигли пластеник на Пејићевим салашима и у старту се договорили да неће прихватити ниједну агротехничку меру која није природна. Тако је и било, иако нико од њих није имао знања нити умећа за рад са земљом и пољопривредне послове, али жеља, труд и Гугла учинили су своје.

Иако је цела прича почела само за приватну употребу, после две године имали су велике количине паприке с којом нису знали шта да раде. Мало су делили, мало продавали, да би 2018. године дошли на идеју да почну да кувају и траже рецепт који би задовољио њихове критеријуме, и оно због чега је и све почело – укус и јачину љутине.

Фото: Приватна архива

– Трагали смо за довољно љутим рецептом, а иако нисмо три пута ударили мотиком о земљу, све је након шест месеци учења и рада дошло на своје – казао је Јенс Петерка. – Све радимо сами, од семена до готовог производа. Кум Радуле је веома посвећен свему што ради, он се бави само кувањем, док смо Сања и ја задужени за послове у пластенику. Ова цела прича делује као бајка, иако ту има и зноја, лопатања, бола, бачених ручкова и расправљања, али то је пут којим се мора ићи. Ми смо у све то ушли само из љубави те је то за мене права психотерапија.

Да су се све кокцице поклопиле, доказ је начин њиховог целокупног рада и организације, којој је допринела Јенсова љубав и умеће према фотографисању и помоћ његовог зета при креирању оригиналне етикете и препознатљивог логоа. На наговор пријатељице Вање Ђурђев, екипа „Раји’с” је почела да се појављује на Ноћним базарима, а прошлог месеца и на „НС маркету”, када је „Raji’s” освојио титулу за „Најштанд”. Мирис, боје, разноврсност производа, али и несвакидашњи слоган „Не љути се, ољути се” привукао је знатижељне Новосађане, а Јенс Петерка је за наш лист говорио о томе какве све врсте љуте паприке постоје, као и о њиховом утицају.

– Истраживања су доказала да човек једини од свих живих бића ужива у љутини, а потпуна сатисфакција настаје оног тренутка кад нестане бол – открио је Петерка. – Када једном уђеш у свет љутог и прође те она баријера страха од љутине и очекивања бола, укуси се појачавају јер те паприка, осим љутине, у себи носе и разне, карактеристичне укусе и мирисе, и онда почиње право уживање. И рецепт који смо направили је производ који конфигуришу и храна и зачини, а у свему томе нас је водила управо страст према љутом.

Јенс је открио да бренд „Raji’s” чине скраћенице њихових имена: Радуле, Јенс и Сања, а разлог више њихове љуте гурманске иницијативе је одлазак у госте. Наиме, ни Радуле ни Јенс не пеку ракију те им се допала идеја да, када иду у госте, носе управо своје производе, уместо традиционалне ракије. Ти пријатељи и јесу били њихови први и највернији купци, док је друга публика настала на базарима где су, како је Јенс казао, приметили да су жене много храбрије од мушкараца. Наставак целокупне приче је подстакла потврда уског круга пријатеља да су њихови производи од чили-папричица нешто што заиста вреди.

– Дневно се барем 300 пута мислим како све може да буде још лепше и квалитетније, а наш задатак је ићи шире, ако већ постоји призната вредност – закључио је Петерка. – Ово је и даље хоби на нивоу одрживости, домаћа радиност, али било би добро да направимо производ који ће имати заштићено име, заштићено географско порекло, свој бар-код и који ће бити доступан у ресторанима и маркетима.

К. Ивковић Ивандекић

Фото: приватна архива

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести