Реминг из Србобрана ће пројектовати будућу топлану „Мајевица”

Новосадска топлана издвојиће готово 4,8 милиона динара с ПДВ-ом (4.794.000) за идејни пројекат Топлане „Мајевица”, планираној на Руменачком путу, на парцели површине 7.325 метара квадратних у јавној својини.
2
Фото: Dnevnik.rs

Уговор је закључен са предузећем „Реминг” (Remming) у Србобрану, које ће договорену документацију морати да испоручи за два месеца (60 дана).

Стратешко опредељење Града и Републике је да се урбанистичке зоне велике густине и топлотног оптерећења снабдевају енергијом из даљинског система грејања. Како је наведено, анализом планске документације закључено је да је, због интензивне градње вишеспратница на подручју северно од Булевара војводе Степе, неопходна нова топлана, имајући у виду ограничене капацитете ТО „Запад”.

То је у новембру прошле године најавио и градоначелник Милош Вучевић, који је тада напоменуо и да је с министарком рударства и енергетике Зораном Михајловић разговарао о могућој подршци за ту инвестицију, са националног и међународног нивоа, а ЈКП „Новосадска топлана” упутило је Министарству прелиминарне информације.

- Предвиђено је да топлана на Мајевици покрива подручје северно од Булевара војводе Степе, нове објекте на Булевару Европе, као и део Југовићева - рекао је Вучевић. - Идеја је да то буде прва топлана која ће користити биомасу као гориво, с тим да остане могућност коришћења гаса као алтернативног извора. Планирано је да у наредне две до три године почне изградња топлане на Мишелуку, где је зграда РТВ „Војводине” и болница, како би и тамо било обезбеђено даљинско грејање.

Топлификациони систем Новог Сада чини пет топлана: „Југ”, „Исток”, „Север”, „Запад” и „Петроварадин”, од којих су, како је објашњено, три („Југ”, „Исток” и „Север”), вреловодима, преко Градске разделне станице (ГРС) спојене са Термоелектраном-топланом „Нови Сад”.

Идејно решење ТО „Мајевица” требало би да послужи као основа за израду вишег нивоа документације, па би пројектом требало дефинисати технолошке целине и редослед градње по фазама јер ће, у складу с тим, касније бити израђена техничка документација. Реалне могућности изградње појединих функционалних целина ће, како је наведено, бити усаглашене с инвеститором, након усвајања идејног решења

Одабрани пројектанти имају задатак да дефинишу положај објекта, његову функционалност (са становишта технолошких и других захтева), техничка решења за поједине делове постројења (котларница, циркулационо постројење, хемијска припрема, електро део...). Осим тога, требало би да осмисле конструктивну концепцију комплекса, те одаберу грађевинске материјале, као и опрему и њен распоред, као и да предложе мере за спречавање или смањење негативних утицаја на животну средину и мере заштите од пожара.


Високоефикасни гасни блок

У пројектном задатку је објашњено да је, по грубим проценама, потенцијал будућег оптерећења подручја, које ће снабдевати ТО „Мајевица”, за грејање око 180 мегавата (МЊ), односно за припрему топле воде око 30.

За потребе грејања, у првој фази је планирана градња високоефикасног гасног блока снаге 20 мегавати, за припрему топле воде гасног котла 2 (МЊт), као и одговарајуће циркуларно постројење, систем за одржавање притиска и анекс за особље.


Топлана „Мајевица” мора задовољити основне техничке, економске и еколошке захтеве, што, између осталог, подразумева усаглашавање с европским нормама, оптимално искоришћење простора на парцели, високу економичност, поузданост и расположивост постројења у свим радним режимима, као и савремен ниво управљања и контролу рада постројења, али и његово одржавање, уз минималне трошкове.

Како се може приметити, сва постројења ће бити смештена у једном објекту, што ће смањити топлотне губитке, али и ниво буке у околини. Архитектура и конструкција објекта морају бити усклађени с потребама опреме и инсталација, могућностима манипулације, прилаза, одржавања и сервисирања, као и условима заштите животне средине. Нова зграда би својим изгледом требало да се уклопи у амбијент вишепородичног становања у тој урбанистичкој зони. Сви простори морају имати одговарајуће отворе на фасадама и коридоре за пролаз опреме и особља, а у објекту би требало предвидети кранску стазу изнад опреме (котлови, вентилатори, гасни мотори, пумпе...).

У будућем комплексу је планирано осам паркинг места, а прилазни пут на парцели биће двосмерни, ширине 5,5 метара, док ће око објекта бити плато.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести