Бојана Молнар најбољи едукатор Србије

ЗРЕЊАНИН: Удружење за подстицање предузетништва „Живојин Мишић” прогласило је осму генерацију најбољих едукатора Србије. То су учитељи и наставници који се свакодневно истичу у свом раду, који су иновативни, проактивни, креативни, позитивни, праведни и спремни на целоживотно учење.
Приватна архива/Бојана Молнар
Фото: Приватна архива/Бојана Молнар

Међу шесторо добитника признања „Најбољи едукатор Србије” је и Бојана Молнар, наставница биологије у Основној школи „2. октобар” у Зрењанину.

У биографији Бојане Молнар, због које је понела ово угледно признање, пише да се у школи труди да ученици што више сазнају на самом часу и да их научи да самостално уче и истражују. Организује интерно школско такмичење „Питање недеље” које има за циљ да ђаци, трагајући за тачним одговорима, науче да користе релевантне изворе знања на интернету. Верује да је рад на терену, у природи, најбољи начин да деца упознају и заволе природу и биологију. Више година осмишљава и реализује пројекте са колегама из организације „Зрењанинска група наставника природних наука”, а годинама је била коорганизаторка и водитељка активности на кампу „Летња школа природе Палић”, где су ученици мултидисциплинарним приступом проучавали природу и природне појаве.

Рецензенткиња је уyбеника из биологије и коауторка Радне свеске из биологије за пети, шести, седми и осми разред основне школе (БИГЗ школство). Ауторка је стоне игре „Странци међу нама” кроз коју ученици сазнају на који начин инвазивне врсте потискују аутохтоне. Инструкторка је „Активне наставе” и стекла је звање педагошког саветника.

– Признање најбољи едукатор има за мене посебно значење, јер су ми га доделиле моје колеге, добитници овог признања из претходних година. Највећи број учитеља, наставника, професора, ради свој посао савесно и одговорно, а мислим да је признање стигло због мог ангажовања ван наставе. А тога је заиста било много. Много сам са ђацима на терену, радимо заједничке пројекте, учествујем у раду летњих школа, учествујемо у „Ноћи истраживача”. Рекла бих да је то признање за нас који не можемо да одолимо ваннаставним активностима – каже Бојана Молнар.

Она истиче да су за ангажман ван наставе заслужни и ђаци.

- Чим завршимо један пројекат, питају кад ћемо да радимо следећи. На почетку школске године прво питање им је шта ћемо ове године радити. У тим активностима посебно инсистирам на самосталном раду сваког ђака и на томе да завршну презентацију ураде сами. То је важно за јачање њиховог самопоуздања и вежбања да себе представе – наглашава наша саговорница.

Бојана Молнар у просвети је близу три деценије, а питали смо је и има ли разлике између времена када је почињала и овога сада.

– Има велике разлике. За скоро три деценије морали су да се мењају наставници и методе. Деца су увек иста. И данас имате децу која јако воле школу и коју све интересује. Оне друге морате да заинтересујете. Данас деци пажња траје краће јер су затрпани садржајима са електронских уређаја. Задатак наставника је да их заинтересује за градиво. Ако то успе, не постоји телефон или рачунар који ће им одвући пажњу – сматра Бојана Молнар, једна од шест најбољих едукатора Србије.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести