Наставница Татјана Романов добитница покрајинског признања „Др Ђорђе Натошевић“

Татјана Романов из Томашевца је наставница разредне наставе у ОШ “Свети Георгије” у Уздину више од две деценије, а ове године је за предани рад добитник престижне покрајинске награде “Др Ђорђе Натошевић”.
r
Фото: Youtube Printscreen

Раздаљина између Томашевца и Уздина, где путује на посао није велика, али реч је о суседним местима која су лоцирана у различитим општинама па и окрузима. Томашевац припада Зрењанину и Средњебантском, а Уздин је у ковачичкој општини и Јужнобанатском округу.

- Радим у једном а живим у другом округу, па то богатство различитости веома утиче на мој рад – каже Татјана Романов.

Она инсистира да до признања треба да покушају да дођу све њене колеге, јер признања за најбоље едукаторе и “Др Ђорђе Натошевић” се додељују сваке године. 

- Волим свој посао и уживам док радим са децом, јер сам, од малих ногу, желела да будем учитељица. Успомене на моју учитељицу и њене занимљиве приче утицале су на избор моје професије и усадиле ми тежњу ка успеху и остарењу  циља – да будем предана, савесна и посвећена својој професији. Трудим се да до својих ученика, у свакодневном дружењу, допирем не само подучавањем, давањем инструкција и примера, већ  целим бићем... Подстичем их, развијам им самопоуздање, али и самопоштовање и својим сопственим примером указујем, да се успех постиже упорношћу, доследношћу, стручношћу и креативношћу. Сматрам да, у свом раду, највише успевају они наставници који не очекују да иновације неко захтева споља, већ смо ми иницијатори и носиоци иновација – наглашава Татјана Романов.

Изглед учионице у којој децу учи Татјана је несвкидашње креативан, у њеном одељењу има свега осморо ђака и доспели су под њеним вођством до трећег разреда. Она објашњава да је један кутак учионице “награђиваоница” где се истичу све награде које освоје, она и њени ђаци, а заиста их је било пуно.

- Ученици схватају значај ових награда, а надам се да ће тога постати свесни и када одрасту, да сам се трудила да им пренесем праве вредности и помогнем да одрасту у поштене и добре људе – напомиње Татјана, која ће део једне награде потрошити тако што ће децу одвести у биоскоп.    

Учитељица Татјана не таји да је награда, мотивише и  охрабрује, даје „ветар у леђа“,  јача веру у изузетност професије којом се бави и уједно је подсећа да је на добром професионалном путу, али и да је обавезује да и даље остане ентузијаста. Татјана је између осталог признање добила за примену иновација у образовању.

- Развијање самосталности и стваралаштва код ученика није могуће остварити традиционалним, већ применом иновативних облика рада, када наставни процес постаје флексибилнији, а ученик активнији.– указује наша саговорница.

Учитељица у уздинској школи у свом раду креира пројектне активности које поштују индивидуалност ученика и њихова интересовања.

- Трудим се да погодне наставне јединице, хоризонтално и вертикално интегришем и корелативно повезујем, јер се интеграцијом наставних садржаја остварује  мултидисциплинарни приступ при изграђивању појмова у вези са проблематиком истраживачких пројеката - појашњава Татјана Романов, која настоји и да што ефективније приступа инклузивном раду са ученицима.

Просветари у школи у Уздину предани су у намери да ученицима усађују читлачке навике. Тако је прошле године осмишљен интересантан пројекат, у оквиру активности литерарне секције, под називом „Читалачко срце“.  

-  Спроведено је и мини-акционо истраживање са намером да се стекне увид  у степен читалачких навика ученика, однос према књизи, да се открију најпопуларнији жанрови и степен интересовања ученика за читање – сазнајемо од Татјане Романов. - Циљ пројекта је мотивисање  и  подстицање ученика да читају што више књига, пишу, цртају, маштају, да развијају љубав према књижевности. Ученици имају задатак да, током године,  читају одређене књиге и пишу своје дневнике у којима ће анализирати прочитана дела, писати своје коментаре, закључке, ставове, размишљања. Дневници прочитаних књига се воде током целе школске године,  оцењују, вреднују и проглашавају најуспешнији.   Сва досадашња одељења ђака с којима је до сада радила су мултиетничког састава, деца српске, румунске и ромске националност, као и из  мешовитих бракова. Отуда учитељица Татјана настоји да се прилагоди не само овој, него и свим дургим специфичним околностима са којима се сусреће у учионици.  

- У таквом окружењу важно је подстицати хуманистички приступ према свакоме, поштујући вредности  и потребе свих ученика. Обавеза и изазов, мог учитељског позива је омогућити деци из маргинализованих група право на прилагођени образовни план, јер  одрастају без потребне подршке.

Различити ниво знања је такође један од изазова са којим се суочава, па је и подучавање таквих група, условљено разноврсношћу које оне доносе.

- Разноврсност треба претворити у предност, у чему се огледа наша учитељска вештина. Сагледавајући целокупну породичну ситуацију, прилазим ученицима на индивидуализован начин, уважавам њихове потребе и могућности. Не губим алтруизам и своју саосећајност испољавам у преузимању улоге за добробит својих ученика и њихово благостање, чиме успостављам одличну комуникацију и са њима, и са њиховим родитељима – каже Татјана Романов која несебично даје свој максимум у раду.

         Милорад Митровић

 

Пројекат „Ковачица данас“ реализовала је „Панонија медиа“ у сарадњи са „Дневником“. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести