Нови концепт дуалног образовања у Сомбору: Седам смерова за 70 ђака

СОМБОР: Као у једној од колевки српског нововеког образовања и просвете, у Сомбору је у организацији републичког Министарства просвете, науке и технолошког развоја, одржана промоција Националног модела дуалног образовања и оквира квалификација у Републици Србији.
1
Фото: М. Миљеновић

Мада су овдашњи просветни радници имали шта да чују ново на овој презентацији, она је послужила и представницима ресорног министарства као прилика за прикупљање информација и драгоцених искустава, с обзиром на чињеницу да у овом тренутку у Сомбору по дуалном систему образовања функционишу смерови бравар-заваривач, електричар, монтер мрежа и постројења, пекар, прехрамбени техничар, трговац и техничар мехатронике, а овим смеровима обухваћено је око 70 ученика.

Учесници презентације имали су прилику да се упознају са предностима дуалног образовања, досадашњим искуствима и постигнућима, као и примерима добре праксе у имплементацији Закона о дуалном образовању који је почео да се примењује од септембра 2019/2020. школске године, као и Закона о дуалном моделу студија у високом образовању. Помоћница министра просвете науке и технолошког развоја Габријела Грујић упознала је учеснике са податком да су у овом тренутку 54 профила усклађена са тржиштем рада, да је преко 150 школа у систему, те да се практично образовање реализује у око 900 компанија, у партнерству са Привредном комором Србије.

- Ми се налазимо у 21. веку, где, када нудимо осигурање квалитета младим људима, када они треба да сагледају и да сазнају да њихово знање вреди, сигурно је много активније и много сврсисходније када компаније отворе своја врата, када млади имају прилику да сагледају савремено технолошко окружење, да процес учења кроз рад буде усклађен плановима и програмима, да стандарди квалификација буду усклађени са савременим образовањем и да млади, кад заврше жељени ниво формалног образовања, буду одмах и упошљиви. Дакле, сви профили који су актуелни су усклађени са потребама тржишта, имају израђене стандарде квалификације и осигуран је квалитет свим младима који се определе за дуални модел реализације наставе. Оно што јесте новина у систему, то је да је од прошле године акредитовано чак 32 програма у области високог образовања, у складу са високим дуалним студијама, што говори да ћемо имати младе струковне инжењере и да и на академским студијама од прошле године живи дуално образовање - истакла је помоћница министра.

Као домаћин скупа, заменица сомборског градоначелника Љиљана Тица нагласила је да сомборске школе имају добар потенцијал да се у њима спроводи дуални модел образовања.

- Дуално образовање је један нови модел образовања у средњим школама који подразумева истовремено ипрактичну и теоретску наставу и то од самог почетка средњег образовања. Дакле, од уписа у први разред средње школе истовремено се реализује и практична и теоретска настава. Мислим да у Сомбору постоји велики потенцијал и могућност да се то реализује, јер имамо доста школа које исказују потребу за дуалним образовањем. Сматрамо да је то на добробит наших ученика, који ће након завршене средње школе бити способнији, у смислу примењивог знања, јер ће излазити са много више практичног знања, што је сам циљ дуалног образовања - рекла је заменица градоначелника Сомбора, док су своја искуства на промоцији поделили и представници Средње техничке школе, Средње економске школе и Средње пољопривредно–прехрамбене школе, у којима се спроводи дуално образовање, представници Регионалне привредне коморе, као и представници компанија код којих се реализује учење кроз рад.

Текст и фото: 

М. Миљеновић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести