Новобечејци плаћају мост који никад нису добили

НОВИ БЕЧЕЈ: Чланови Општинског већа у Новом Бечеју усвојили су на недавном заседању одлуку о ребалансу буџета општине, између осталог и због тога што је дошао на наплату дуг на име демонтаже и превоза поклон - моста од немачког града Филсхофена, који је требало да повеже Нови Бечеј и Бечеј, а који овде никада није монтиран.
с
Фото: Дневник/Радивој Хаџић

- У кратком року донета је Одлука о ребалансу буџета, с обзиром на то да нас очекује плаћање дуга за мост из 2003. године, који износи 63 милиона динара, заједно са затезном каматом. Постигнут је договор са Општином Бечеј и требало би потписати заједнички, тројни споразум, између наше две општине и Покрајинског секретаријата за финансије око отплате тог дуга. Пресуда Апелационог суда је постала правоснажна и већ се врши притисак на ове две општине да измире своја дуговања – рекао је председник новобечејске општине Саша Максимовић.

Суд је, наиме, пресудио да се мора вратити позајмица узета од Покрајинског секретаријата за финансије на име демонтаже и превоза поклон моста од немачког града Филсхофена. Трошкови демонтаже моста у Фисхофену и превоза до Бечеја износили су 300.000 евра. Посао су обавили „Хидроинвест ДТД“ из Новог Сада и ЈРБ Београд, а пошто Бечејци нису имали тадашњих 18 милиона динара, добијена је позајмица из покрајинске касе, уз обавезу да се дуг врати од новца добијеног продајом капитала у поступку приватизације бечејских предузећа.

Грађани Новог Бечеја требало би да знају да због нечијег хира из 2003. године наша општина сада мора да издвоји између 20 и 25 милиона динара како би платила дуговање за мост који немамо (Саша Максимовић)

Бивша покрајинска власт је новац позајмила ЈП „Станком“ из Бечеја, а јемци су биле општине Бечеј и Нови Бечеј. Међутим, тај мост никада није ни постављен преко Тисе, на планираном потезу код Љутова, чиме би два Бечеја, која су сада удаљена 15 километара, била повезана најкраћом маршрутом на свега четири километра. Уместо тога, закључено је да је мост од 260 метара кратак да премости Тису код Бечеја, па је прослеђен у Аду, где је и свечано отворен 2010. године. Без обзира на то, дуг за демонтажу моста у Немачкој и превоз до Војводине остао је на терет Бечеју и Новом Бечеју, а у међувремену је, због затезних камата, порастао на више од 60 милиона динара.

- Сад само можемо причати о томе колико су та дуговања нереална, зато што је неко својевремено желео да буде добар и да поклони тај мост, а да при томе дуг остави самом себи, односно грађанима општине Нови Бечеј. Зато би грађани Новог Бечеја требало да знају да због нечијег хира из 2003. године наша општина сада мора да издвоји између 20 и 25 милиона динара како би платила дуговање за мост који и немамо, јер је он у Ади – нагласио је Саша Максимовић.

Он је додао да је отплата дуга за мост једна од кључних ставки које се тичу ребаланса буџета, али да је добра ствар што ће новим ребалансом са по два милиона динара бити подржана реконструкција спортског терена у Основној школи „Јосиф Маринковић” и обнова дела фасаде на згради ОШ „Милоје Чиплић”.

Ж. Балабан

 

Пројекат „Информисање у Новом Бечеју” реализовала је „Панонија медиа“ у сарадњи са „Дневником“. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести