У апатинском бродоградилишту поринут нови брод на соларно напајање

АПАТИН: У апатинском бродоградилишту уочи празника поринут је новоизграђени брод, вредан 1,5 милиона евра направљен за наручиоца из Холандије.
1
Фото: Радио Дунав Апатин

Ово је први брод који излази из апатинског бродоградилишта после десет година, а до Холандије ће стићи пловећи Дунавом и мрежом канала. Дугачак 67 метара и тежине 250 тона, овај брод ће служиће као школско пловило за обуку будућих морнара, а  јединствен је по по томе што ће напајање за његов електро-погон давати соларни панели и хидроген агрегат.

Свечаном поринућу присуствовали су представници компаније из Холандије, амбасадор Краљевине Холандије у Србији Јост Реинћес,  власник апатинског бродоградилишта Василије Пецић, власник зрењанинског бродоградилишта „Астра“ Миленко Пиштињат, представници бродоградилишта Кладово, представници локалне самоуправе и извођача који су били ангажовани на овом пројекту.

- Зрењанинско бродоградилиште „Астра“ закупило је локацију апатинског бродоградилишта за израду новог школског брода, док су елементи за брод рађени у Кладову. Брод је наручила холандска школа „СТЦ“ за обуку својих ученика. Ту ће се обучавати будући кормилари, капетани, морнари, и добио сам обавештење да ће обуку на овом броду проћи ученици из целе Европе, а не само из Холандије. У доњем делу брода налазе се кабине за 38 ученика и учионице. Професори ће боравити у горњем делу, заједно са члановима посаде. Брод је потпуно еколошки и самоодржив, односно, погон му је на струју. Има електро-погон, соларне панеле и батерије које се пуне путем тих панела, а које ће бити уграђене у Холандији -  открио је Тибор Мелеги из зрењанинског бродоградилишта „Астра“.

Елементи за брод су израђивани у Кладову, а кобилица је крајем априла положена у апатинском бродоградилишту, где је радило до 35 радника на састављању, заваривању, пеглању и фарбању.

- Апатинско бродоградилиште смо изабрали због хелинга, овакав систем спуштања брода нема више нигде у Србији. Сад се ради са косим деловима навоза и другачијим типом суштања. Ово је јако добар систем и оно што апатински хелинг омогућава је спајање два дела брода. Уколико је брод дужи од 85 метара он се пресеца јер су хале мање, а на овом хелингу се то све поново спаја, што је велика предност за бродоградњу. Док сам радио у бродоградилишту у Бегеју ми смо на овом хелингу састављали бродове дужине од 185 метара. Делове смо из Зрењанина транспортовали у апатинско бродоградилиште и састављали их на хелингу - појаснио је Мелеги.

Како је брод висок осам метара, а на путу има и мостова који се не могу подизати, бродоградитељи су предвидели делове који се могу скинути и вратити након проласка.

- По квалитету израде можемо да парирамо европским бродоградилиштима и претпостављам да су нас управо зато и изабрали - додао је Тибор Мелеги.

EUR/RSD 117.3326
Најновије вести