Почиње Битеф: На старту Београд на даљински

БЕОГРАД: Пројектом "Београд на даљински" Штефана Кегија и Јорга Каренбауера и чувене компаније "Римини Протокол", а у режији Антона Роуза, данас почиње 53. Битеф.
bitef
Фото: Youtube Printscreen

Под генеричким насловом "Remote X", који се увек преформулише у складу с тим у ком се граду изводи, представа је већ изведена у више десетина градова, а у Београду ће се играти сваког дана током трајања Битефа.

Група од 50 људи са слушалицама на ушима креће у град, води их синтетички глас - онакав какав познајемо из ГПС навигација, а сусрет са том вештачком интелигенцијом наводи групу да сама на себи спроведе експеримент.

Основна идеја концепта је да се град користи као сценографија. Град је главна тема, али сваки град има свој, другачији карактер и то се види у представи. Не мислим само на зграде, улице, већ и на људе који настањују тај град, каже редитељ Антон Роуз.

Шетња почиње од Новог гробља и завршава се на тераси крова Комбанк дворане, а током шетње, следећи глас из слушалица, учесници застају на одређеним локацијама.

Настојали смо да изаберемо локације које имају одређену улогу у граду и друштву. Посећујемо врло важна места за град и људима који живе у градовима су та места итекако позната и значајна, а ми их користимо да подстакнемо људе да их поново погледају, можда на неки другачији начин. То није туристичка рута и треба да буде занимљива и онима који одлично познају та места, али и онима којима су страна, објаснио је Роуз уочи сутрашњег првог извођења.

На питање зашто је гробље изабрано као полазна тачка, редитељ сматра да је то одлично полазиште генерално да се размишља о животу.

Ја од малена волим да идем на гробље, јер сам одрастао поред једног великог гробља у Хамбургу и као тинејџер сам често тамо одлазио. На гробљу завршавамо, али током живота га често посећујемо и оно може да покрене у нама многа филозофска питања, рекао је Роуз.

Представа доста зависи од отворености саме публике, тј. учесника.

Сви учесници су слободни поједници и сами бирају како ће проћи представом, посматрати и доживети град. Не волим термин ''друштвени експеримент'', али је занимљиво када људи схвате да се у групи од 50 појединаца другачије понашају само зато што су део те групе. То је некада добро, некада је застрашујуће, али такође занимљиво посматрати, истакао је Роуз.

Након више од 50 извођења, а сам је присуствовао представама у Перуу, Русији, Тунису, Молдавији, Роуз је приметио да постоји одређен шаблон у људском понашању.

Иако људи различито реагују, ми смо заправо много сличнији него што мислимо и неки шаблони у понашању се понављају свеједно у којој земљи се представа изводи. То може деловати фрустрирајуће, али је и лепо видети да људи слично реагују.

Наравно увек има изненађења и мени је то најзабавније да гледам, реакције људи, рекао је Роуз.

У Београду је већ две седмице.

Без обзира што нисам био до реке, имам утисак да она доста обликује дух овог града. Осећам да су људи истовремено исфрустрирани овим градом и поносни што у њему живе и тај осећај ми је веома познат. Људима је доста стресан живот у Београду, али ипак умеју да уживају у њему и волео бих да се вратим и боље га упознам, рекао је Роуз.

Фото: Tanjug (Rade Prelić)

"Београд на даљински" је једна од 12 представа главног програма Битеф фестивала који се ове године доржава под слоганом "Почнимо љубав из почетка".

Публика ће до 26. септембра гледати представе "Орест у Мосулу" Мила Рауа, "Зашто је полудео господин Р?" Боба Јелчића, "Младеж без бога" Борута Шепаровића, "Историја насиља" Томаса Остермајера, "Јуропа" Кудуза Оникекуа, "Тартиф" Игора Вука Торбице, "Неморалне приче - 1. део: Кућа мајка" Фие Менар и Жам-Лика Божола, "О месу и бетону" Лусиане Ларе, "Али: Страх једе душу" Себастијана Хорвата, "Ретке птице" (Вук за човека) и "Позвани" Сепе Бајенса.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести