Изложба "Чистач" афирмативна међународна промоција Србије

БЕОГРАД:  Влада Србије саопштила је данас да је ретроспективна изложба Марине Абрамовић "Чистач" у Музеју савремене уметности, а коју су подржале влада и национална платформа „Србија ствара“, успешна и афирмативна међународна промоција Србије као културне, иновативне и креативне земље талентованих људи.
marina abramovic
Фото: Ilustracija

Посета од 76.000 људи из Србије и иностранства, ванредно интересовање домаћих и страних медија, као и угледна имена из света уметности који су посетили Београд, указују да је изложба остварила најважнији циљ, казала је виша саветница председнице владе за креативне индустрије и туризам, која предводи тим платформе „Србија ствара“ Ана Илић.

"Култура има огроман потенцијал да изгради репутацију државе, привуче инвестиције, економски, друштвени и развој туризма. Овако афирмативно медијско праћење изложбе, посебно у светским медијима, вреди једнако као вишемилионска маркетиншка кампања, а има далекосежније ефекте. Зато стално истичемо да треба улагати више новца у културу", казала је Илић.

Она је навела да је организатзорима било веома важно и да Марини Абрамовић омогуће да се, после толико година, у својој земљи представи онако како заслужује.

"Исто тако желимо да подржимо све наше талентоване и успешне уметнике, научнике, иноваторе који су у свету постигли значајне резултате и који су већ најбољи амбасадори наше земље. То је главни циљ платформе Србија ствара", каже Илић.

Истиче да је посебно важно и то што су у многим светским медијама осим саме изложбе „Чистач“ промовисане и многе друге уметничке галерије, дизајнерски студији и продавнице, као и културна и туристичка места у Београду и Србији.

"Не само да је један Њујорк тајмс изложбу ставио на листу 28 најважнијих у 2019. години, већ је и британски Би-Би-Си Београд прогласио једним од пет најкретивнијих градова на свету. О изложби су писали и немачки Дојче веле, Вашингтон пост, Си-Ен Тревелер, Бизнис инсајдер, магазини Вајерд и Форбс, шпанска агенција Е-Фе-Е, Еј-Би-Си Њуз, али и многе уметничке публикације, попут: Артнет, Гугенхајма, Модернизам, Артленд магазина...", навела је Илић.

Помиње и велики број угледних имена из струке које је изложба привукла, међу њима Жерома Санса, кустоса, критичара савремене уметности и кооснивача „Palais de Tokyo“ у Паризу, Реина Волфса, холандског историчара уметности, кустоса и директора Музеја „Стелеијк“ у Амстердаму, Улија Сига, швајцарског бизнисмена, дипомату и колекционара уметнина, члан саветодавног одбора Тејт Модерн галерије у Лондону...

У изложбу „Чистач“, која је трајала је од 21. септембра 2019. до 20. јануара 2020. године, уложено је милион и 300 хиљада евра. Од тога је Влада преко Министарства културе и информисања издвојила око 660 хиљада евра, док су остатак финасирали донатори и спонзори. Због виоског нивоа продукције, само у техничку опрему уложено је 300.000 евра. Важно је истаћи да ће та иста опрема остати у Србији на коришћење културним и уметничким институцијама.

Музеј савремене уметности у Београду од продаје улазница и сувенира зарадио је око 240 хиљада евра, а управо због субвенција државе, а на иницијативу Кабинета председнице владе Ане Брнабић, која је препознала важност овакве изложбе за целокупну културну и уметничку сцену Србије, карте су коштале минималних 600 динара. Идеја је била да се приступачном ценом омогући што већем броју грађана да посети изложбу.

"Осим што смо нашој публици омогућили да види Маринина дела, ова изложба урадила је много више за Србију - месецима се у јавности полемисало о уметности, светски медији преносили су најпозитивније утиске из наше земље, млади уметници који су учествовали у реализацији изложбе и перформансима имали су прилику да се представе и својим ауторским делима. Ово улагање се вишеструко исплатило и сада остаје да смислимо којим следећим сличним догађајем или креативним пројектом да наставимо овај позитиван тренд", закључује Ана Илић.

EUR/RSD 117.3357
Најновије вести