Aлтернативни таксисти стижу у Нови Сад?

Алтернативни такси превозници, који доста јефтиније возе путнике, ускоро би требало да стигну у Нови Сад.
Alternativni taksi foto: EPA / Rajat Gupta
Фото: Фото: EPA / Rajat Gupta

Наиме, компанија „CarGO”, која послује на територији Београда и омогућава заказивање превоза преко апликације, заинтересована је да свој ангажман прошири и на наш град. Тиме би грађани имали прилику да се у њиховим аутомобилима возе по ценама које су ниже 15 до 20 одсто преко дана, односно 30 до 40 одсто ноћу јер се њихова тарифа одређује искључиво по унапред измереној релацији.

– Свака наша наплата се рачуна као интернет трансакција, односно као било која онлајн куповина – рекла је Марија Митровић из маркетинга компаније „CarGO”, и додала да се њихове услуге не наплаћују готовином. – Све иде преко „ПејПала”, МТС-а и Теленор банке када је плаћање кредитном картицом у питању. Могуће је платити и ваучерима, који функционишу као „CarGO” кредит или постпејд картицом. На имејл-адресу стижу рачун и подаци о томе колико је трајала вожња и како је обрачуната цена. 

Такве компаније су регистроване као фирме за изнајмљивање аутомобила с возачем. То би требало да се наплаћује на сат, а не по линији (Јосип Копестински)

Она је додала да сви њихови возачи пролазе психолошке тестове, тестове познавања града и осигурање путника у возилу, односно, сва правила о превозу путника који морају да се поштују. У Београду тренутно располажу с око 150 возила, а своје пословање су већ проширили на Подгорицу и Загреб. Осим доласка у Нови Сад, у плану им је и ширење пословања у Беч.

„CarGO” не послује као диспечер па наликују америчкој компанији „Убер”. Нема телефонског контакта између клијената и запослених, већ се у апликацију уноси локација с које се полази као и адреса на коју грађани желе да се превезу. Апликација процењује вредност услуге па се унапред зна колико ће коштати та вожња и види путања којом ће возач ићи. Возач који је најближи путнику који је затражио услугу долази на његову адресу и вози на жељено одредиште.

По речима Марије Митровић, они послују по Закону о туризму којим је уређен начин и услови пружања лимо сервице услуга. Ипак, њихов долазак у град би могао угрозити пословање таксиста, који, по речима председника такси удружења „Макси такси” Јосипа Копестинског, раде на подношењу иницијативе за измену Закона о превозу путника у друмском саобраћају. Измене би већ у мају требало да буду усвојене јер су, како каже, наишли на подршку власти. Изменама би та врста превоза била строго забрањена.

– Превоз путника цивилним возилима у јавном саобраћају је законски недопустив, пре свега због безбедности, јер не знате ко вас вози, а с друге стране и што се тиче регулисања јавног превоза – казао је Копестински. –  Ако је нешто јавни превоз, не можете да радите без икакве контроле. Имамо обећање власти да ће то ускоро бити решено. Тим законом ће таква врста превоза бити тотално противзаконита, а с тим у вези и санкционисана. Радиће се на њиховом искорењивању.

Копестински наводи да су такве компаније регистроване као фирме за изнајмљивање аутомобила с возачем. По његовим речима, то би требало да се наплаћује на сат, а не по линији.

– Ако га наплаћује по принципу од-до, онда је то такси превоз, а они  користе рупе у закону и на тај начин га изврдавају – објашава председник такси удружења „Макси такси”, закључујући да проблем лежи у томе што је превоз путника у друмском сабраћају регулисан кроз више закона.

В. Бијелић

EUR/RSD 117.1262
Најновије вести