Локалном омбудсману лане се обратило 670 грађана

Током прошле године, локалном омбудсману се обратило 670 грађана, подношењем притужби, телефонским позивом или личним доласком на разговор, наводи се у Извештају за 2020. годину, који је локални омбудсман предао Скупштини Града Новог Сада.
ВиК/ Од предузећа највише критика на рачун ЈКП „Водовод и канализација”
Фото: ВиК/ Од предузећа највише критика на рачун ЈКП „Водовод и канализација”

Проблеми на које су Новосађани указивали су разни – од ћутања администрације, буке, мобинга, дискриминације, преко проблема са нелегалном изградњом, квалитетом грејања и снимања запослених видео надзором, све до рада уличне расвете, проблема са подстанарима, неорезивања дрвећа, виђања унука и непостојања утичница за струју на Најлон пијаци. 

Локални омбудсман је током 2020. године поступао у 245 предмета, од којих су два пренета из 2018. године, а 41 предмет из 2019. године. Током 2020. године формирана су 202 предмета по притужбама грађана, а на крају прошле године поступак није завршен у 34 предмета.

Грађани су се локалном омбудсману највише обраћали у мају, када је укинуто ванредно стање, док је најмање притужби било у децембру, када је регистрован највећи број оболелих грађана од вируса короне на дневном нивоу у Новом Саду током 2020. године, наводи се у извештају. Највећи број личних обраћања био је у јулу, а путем телефона у марту, када је уведено ванредно стање. Највише притужби поднесено је у јуну и августу, а најмање у јануару и новембру.

Како се у Извештају наводи, постоји тренд повећања броја поднетих притужби, те је током прошле године поднето 20 одсто више жалби у односу на 2019. годину. Број притужби путем мејла нагло је скочио, док је број оних које се подносе лично, што се, како се наводи у извештају, приписује епидемији вируса короне. С тим у вези, локални омбудсман истакао је да је свест грађана о обавези поштовања уведених мера била на завидном нивоу, те да је незнатно мали број грађана исказао непоштовање за обавезу одговорног понашања током ванредног стања.

Новосађани су се током претходне године жалили на рад служби Новог Сада, те је забележена 41 притужба на Градску управу за инспекцијске послове, 27 на Центар за социјални рад, 14 на ЈКП “Водовод и канализација”, 12 на ПУ “Радосно детињство”, 10 на Градску управу за урбанизам и грађевинске послове, осам на Градску пореску управу, док је поднето девет притужби на рад Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције. Нешто мање жалби поднето је на рад ЈКП “Информатика”, где су се грађани жалили у седам наврата, док су у шест наврата суграђани имали притужбе на рад ЈКП “Чистоћа”, ЈКП “Паркинг сервис”, Градску управу за имовину и имовинско-правне послове и Дом здравља “Нови Сад”. У пет наврата, грађани су се жалили на рад ЈГСП “Нови Сад” и Градску управу за опште послове, четири пута на ЈКП “Лисје”, а у три наврата на Градску управу за саобраћај и путеве, ЈКП “Градско зеленило” и Градску управу за социјалну и дечију заштиту.

По једна притужба поднета је на рад Градске управе за заштиту животне средине, ЈКП “Новосадска топалана”, Биро за пружање правне помоћи, Завод за хитну медицинску помоћ “Нови Сад”, Градске управе за финансије и ЈКП “Тржница”, док су се грађани у два наврата жалили на рад ЈКП “Стан”.

Током ванредног стања, које је трајало од 15. марта до 6. маја прошле године, локалном омбудсману обратио се 81 грађанин. У извештају се наводи да су разлози због којих су се суграђани обраћали у том периоду махом били у вези за новонасталом ситуацијом и проблемима који су из ње проистекли, као и да се у незнатном проценту Локалном омбудсману обратило више мушкараца него жена.

На седници Скупштине, која је одржана 28. фебруара прошле године, за локалног омбудсмана поново је изабрана Марина Попов Иветић, док је њена заменица Стојанка Варајић.

Д. Андулајевић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести