После карантина, гужве код сервисера бицикала

Лепо време, али и излазак из карантина након ванредног стања, многи Новосађани искористили су за вожњу бициклом, па се ових дана у све већем броју педале врте широм града.
1
Фото: Dnevnik.rs

Додуше, сезона вожње двоточкаша је због лепог времена почела још зимус, али је накратко била прекинута због коронавируса. На Кеју, на периферији града или у строгом центру Новог Сада, вожња бициклом је пођеднако, чини се, и превоз и рекреација. Међу онима који током целе године возе бицикл је Велибор Ђоковић који, како каже, сваки слободан тренутак искористи да би се провозао.

– Трудили смо да и време током ванредног стања, колико смо могли, максимално искористимо за вожњу бициклом – објашњава Ђоковић. – Кеј је најлепши за вожњу због Дунава, ваздуха и природе. Мада возим свуда, нема правила. Зима није била оштра па ми није проблем да се боље обучем и да возим и кад је хладно јер највише волим бицикл. У Новом Саду су бициклистичке стазе солидне. Наравно да би могло да их буде још, али је у принципу град добро покривен и не мора толико да се вози путем и ризикује живот. Волео бих када би се на бандере поставили показатељи смера и јачине ветра. Мислим да би то могло да се уради уз нека мала улагања, а сигуран сам у то да би погодовало циклотуризму јер би помогло свим бициклистима.

Фото: Dnevnik.rs

Наш саговорник додаје и да по потреби однесе бицикл на сервис јер му је исправност најбитнија. Таквог мишљења су, изгледа, и остали бициклисти јер, како сазнајемо, у сервисима бицикала ових дана имају пуне руке посла пошто је много грађана који су одлучили да с првим данима „закаснелог” пролећа сервисирају своје бицикле. Мајстор у „Циклотеци” Никола Терзић објашњава да се код њих на сервис бицикла чека дан или два, те да се посао поново интензивирао како је завршено ванредно стање, када су и кренуле гужве.

– Јављају нам се грађани најчешће ради сређивања кочница и замене унутрашњих гума – прича Никола Терзић. – Сви који редовно возе бицикл требало би да сами надувају гуме и дођу до сервиса, где ће им двоточкаш бити прегледан. Потом ће, у консултацији с мајстором, свакако чути шта би требало следеће да ураде. Сваки бицикл је посебан и не може се тачно рећи шта би на сваком требало урадити. Ипак, свима препоручујемо да се уради мали сервис с пролећа. То подразумева проверу свих шрафова, штеловање кочница, мењача, центрирање точкова и дотезање луфтова у лежајевима. То је основно што треба да се уради и тај мали сервис кошта 1.000 динара. Све остало се додатно наплаћује, уколико има потребе за неким поправкама, и кошта у зависности од тога шта се ради.

Осим сервиса, ових дана је интензивнија и куповина нових бицикала, чији се цене разликују у зависности од модела, али и намене. Најјефтинији бицикли за одрасле стају између 12.000 динара и 20.000, док најскупљи коштају и по неколико десетина хиљада, а професионални бициклисти ће морати да издвоје и неколико хиљада евра за нови двоточкаш. Нови дечји бицкли стају између 5.000 динара и 20.000.

Свима препоручујемо да ураде мали сервис с пролећа, који подразумева: проверу свих шрафова, штеловање кочница, мењача, центрирање точкова и дотезање луфтова у лежајевима (Никола Терзић)

Осим бицикала, с пролећа се интензивније купују и ролери. Како смо се уверили, у спортским радњама у граду дечји ролери коштају углавном између 4.000 динара и 7.000. Девојке треба да издвоје између 8.000 и 30.000, а мушкарци од 8.000 до чак 50.000 динара.

В. Бијелић

Фото: В. Фифа

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести