Штампани дневници отишли у историју у карловачкој основној школи
Класични штампани дневници су, закључно са 14. фебруаром, у Основној школи „23. октобар“ у Сремским Карловцима отишли у историју, а њихово место заузели су електронски, такозвани ес-дневници.
По речима директорке карловачке осмолетке Весне Чолић, која је на тој дужности од почетка ове школске године, од 3. септембра 2018. у употреби су биле обе врсте дневника, што је изискивало више ангажовања и било дуплирање посла, али то паралелно вођење документације је било неминовно, пре свега због бојазни да ли ће то сигнал интернета моћи да подржи.
– У фебруару је стигло обавештење Министарства просвете да се може прећи само на вођење електронског дневника, што нас је обрадовало – каже Весна Чолић. – На седници Наставничког већа донели смо одлуку да архивирамо плаве дневнике и даље наставимо само с електронским. Било је мало отпора на почетку, али се сада све слегло. Требало је, заправо, мало времана да прође да се колеге навикну на нови систем рада.
У тој школи на дигитализацију, односно увођење информационих и комуникационих технологија (ИКТ) се много полаже. То се огледа кроз настојање да се обезбеди савремена опрема и ојачају капацитети усавршавањем наставника и стручних сарадника.
– Трудимо се да пратимо сва дешавања на том пољу, па смо тако недавно присуствовали међународној конференцији под покровитељством ЕУ, која је подразумевала презентацију свега онога што се тренутно ради, новитета у настави и унапређивања дигиталних компетенција у наставном процесу – истиче Весна Чолић. – Тамо смо, између осталог, сазнали за нову платформу „Селфи“, насталу у ЕУ, али која се примењује и у нашем школском систему. Нас троје запослених из установе похађамо семинар и након тога ћемо применити све што та платформа пружа да бисмо добили праву слику о школи, које су нам јаке, а које слабе стране, на чему треба да радимо да бисмо унапредили наставу и учење и примену ИТ технологије на часовима и, уопште, дигиталне капацитете подигли на завидан ниво.
Весна Чолић с поносом истиче да школа добро сарађује с издавачком кућом „Клет“, која, осим класичних uybеnika, од прошле школске године има и дигиталне из свих предмета за први и пети разред.
– У школи делује едукативни вршњачки клуб, који чине ученици осмог разреда – објашњава директорка. – Они подучавају ученике првог разреда за примену дигиталних садржаја у настави. Координатор клуба је учитељица Татјана Крстић, која је, између осталог, сарадник „Клета“ и промотер дигиталних садржаја у школама у Новом Саду и окружењу. Она је од децембра до краја фебруара, осим у нашој установи, одржала 14 едукација о е-учионици у десет школа у Новом Саду и околини.
Шестаци успешни у програмирању
Ученици шестог разреда карловчаке осмолетке Димитрије Николовски, Марко Шћекић и Душан Љубојевић, под менторством наставнице информатике Драгане Ћеранић, пласирали су се у виши, трећи ниво такмичења „КОДиграње“ из програмирања. Друго коло, у којем су карловачки основци победили, одржано је у Новом Саду 9. марта, а учествовале су школе из Војводине које су прошле у други круг надметања.
Уз труд који улажу у обуку и усавршавање наставника и увођење деце у тај процес, у школи настоје да прибаве и савремена наставна средства и учила. На почетку ове школске године имали су три интерактивне табле с пратећом опремом, а у међувремену набављена су још два таква комплета.
– Надамо се новцу из Министарства просвете на основу конкурса за набавку још десет интерактивних табли – напомиње Весна Чолић. – Уколико добијемо тај новац и купимо табле, сви наши кабинети и учионице опште намене имаће интерактивну табалу. Тражили смо од „Клета“ да нам доставе приступне кодове да сваки наставник може 70 дана да прегледа дигиталне садржаје које ће евентуално користити наредне школске године, поред uybеnika. Укључени смо у пројекат „2.000 дигиталних учионица“, у склопу којег су лане три наша наставника прошла обуку и добила лаптопове, пројекторе и сталке да би могли примењивати дигиталне uybеnikе. Ове године смо пријавили три учитељице које ће догодине имати прваке, две учитељице садашњег првог разреда и шест наставника који ће предавати петом и шестом разреду. То значи да ћемо имати 11 нових комплета опреме, уз знање које ће они стећи и примењивати после у настави. Наш став је да, ако деца већ проводе време на интернету, телефонима и таблетима, треба да им омогућимо да то чине у сврху стицања знања и зато нам је важно и да појачамо сигнал интернета у школи.