Банатско наслеђе у туризму

КИКИНДА: Локално наслеђе за активни туризам у Банату, пројекат је скраћеног назива ХЕРА, у оквиру ИПА програма прекограничне сарадње Румунија - Србија који спроводе Град Кикинда и Народни музеј Кикинда, као партнери Западног универзитета из Темишвара.
д
Фото: Dnevnik.rs

Банат је са обе стране границе, а циљ овог пројекта је да убудуће заједнички туристички потенцијали буду боље промовисани, да би се привукао већи број гостију.

Део овог пројекта реализован је недавно у месту Валиуг на речици Брзава, на обронцима Карпата, уз учешће заинтересованих туристичких посленика из Кикинде и Темишвара. Четвородневни сусрет искоришћен је за одржавање више курсева за туризмологе, туристичке водиче и предузетнике.

Партнери раде на заједничкој промоцији локалног наслеђа и развоју туризма с обе стране границе. Израђена је заједничка софтверска платформа, интерактивна мапа туристичке понуде, формира се прекогранична туристичка база података, објављена је књига рецепата традицоналних кулинарских специјалитета, идеја је да се формира и бренд „Храна из Баната”, а такође и да се поред гастрономске понуде локалне кухиње, очуване традиције, локални занати, домаћа радиност и други потенцијали претворе у понуду која може да привуче туристе. Потенцијал Кикинде представио је члан Градског већа Саша Танацков.

- Ово нам даје заиста велике могућности, само је питање колико ми то знамо и можемо да искористимо. Видимо да неке друге дестинације од етно приче праве озбиљне брендове, да та места могу да живе од својих програма и манифестација – сматра Саша Танацков. -  Људи из Румуније препознају вредности наших етно манифестација па масовно долазе на Дане лудаје у Кикинду, Дане пива у Зрењанину, Великогоспојинске дане у Новом Бечеју, Бербу грожђа у Вршцу, али то су само ипак спорадични догађаји. Мислим да заједно можемо да пружимо много више када је у питању викенд туризам, а када је реч о етно туризму да промовишемо наше етно предузетништво.

Локално и културно наслеђе, особености региона и промовисање туристичких потенцијала као пословне прилике, биле су теме предавања и панела учесника, где је истакнуто да је свака прича о туризму уствари прича о људима, који се морају упознати и развијати.

Предузетница Смиљка Булатовић из Кикинде, која се бави уметничким занатом, сматра да предузетници могу не само да стварају себи неку економску корист, него да раде много важнију мисију, чувајући за будуће генерације нешто што је скоро заборављено.

Туристички посленици Баната са српске и румунске стране, једнодушни су у оцени да еколошки, етно, гастрономски и културни туризам већ су особености потенцијал Баната који се заједничким снагама може боље промовисати, да би се привукао већи број туриста.

Текст и фото: М. Митровић

 

Пројекат „Кикинда објективно” реализовала је „Панонија медиа” у сарадњи с „Дневником”. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести