Ковински Центар за културу није одустао од својих програма у години короне

КОВИН: Центар за културу у Ковину, одбијајући да попут неких других установа културе иде линијом мањег отпора и прекине све програме због пандемије, одржао је у протеклим месецима под слоганом „Живите с културом”, континуитет у раду кроз неколико врхунских изложби у Галерији.
Милан Живковић/Центар за културу
Фото: Милан Живковић/Центар за културу

Прва у низу била је у мају изложба Милана Живковића „Крај пловидбе” која је, пре двадесетак година, настала у Ковину, а главни актери на фотографијама јесу секачи бродова и старе лађе. Ова поставка није била планирана, али је након ње настављен програм рада Галерије, базиран на прошлогодишњем конкурсу. Отварања су се одвијала путем електронских медија.

Следила је у јуну изложба слика Срећка Здравковића, уз почетну дилему да ли се уопште „исплати” постављати изложбу када се по правилу највећи број посетилаца окупи на отварању, којег у условима епидемије нема. Изложба Срећка Здравковића се састојала од скоро 70 слика и цртежа које су преплавиле галеријски простор.

Центар за културу презентовао је публици изложбу насталу кроз акцију „Архив фотографије”. Представљени су радови кандидата за мајстора фотографије Божане Маринчек, Светлане Дингарац и Маје Стошић, која је прва жена са звањем мајстора фотографије Фото савеза Србије. Ову изложбу поред каталога пратила је и велика фотомонографија, пета по реду у новопокренутој издавачкој делатности Центра. У ковинској Галерији одвијало се и жирирање за доделу звања и жирирање традиционалне Републичке изложбе фотографија. Након жирирања домаћини и гости отишли су до Банатског Брестовца на отварање изложбе „У изолацији” која је комплетно реализована у оквиру Архива фотографије, где на више од 100 фотографија, аутори представљају дешавања током изолације због пандемије.

„Као што су људи у овој земљи поново открили да постоје занимљива и лепа места која је могуће посетити и без дугих путовања, тако су изложбе у нашој галерији посећивали и људи из околних места”, кажу у ковинском Центру за културу. Дигиталне графике Милана Манића биле су следеће представљене публици у Галерији Ковин, затим „Словенски круг” Марка Стаматовића. Аутор на великим форматима фотоапаратом прича о словенској митологији годишњих доба. Иначе, ова изложба доживела је огроман успех и гостовала је у неколико земаља укључујући и Јапан.

Пре Октобарског ликовног салона у Ковину, Народни музеј у Панчеву је представио изложбу која је замишљена као додатни импулс уметницима да учествују на ковинској манифестацији. Централна манифестација био је 34. Октобарски ликовни салон, док је децембар поново био посвећен фотографији. Очекивано велики успех имало је гостовање изложбе радова Милене Павловић Барили из пожаревачке галерије.

Ковинска установа придружила се хуманитарној акцији прикупљања средстава за лечење Лане Булатовић, продајући репродукције фотографија старог Ковина из фотомонографије „Ковин у нашем сећању” и фотографије Милана Живковића из фотомонографије „Лепота ковинског пејзажа-Зима”.   

В. Х.

Пројекат „Хроника Ковина” реализује Дунав Продукција, а суфинансира Општина Ковин. Ставови у подржаном пројекту не изражавају нужно ставове органа који је доделио средства.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести