Нови асфалт до граничног прелаза Бачки Брег

СОМБОР: У Сомбору је одржана отварајућа конференција ИПА пројекта Србија - Мађарска којем је главни циљ ревитализација и побољшавање прекограничне саобраћајнице Баја - Сомбор.
granicni prelaz backi breg, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Према речима Имреа Керна, државног секретара у српском Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, реч је о једном од значајних пројеката, од којег се очекује да ревитализује овај путни правац, оспособи га за тешки теретни саобраћај, што је и предуслов да постојећи путнички гранични прелаз Бачки Брег, најзад постане и теретни.

- Сада се прикупља сва тендерска документација како би се ушло у избор извођача радова са наше, српске стране у укупној дужини од 14,2 километра пута од Бездана до Сомбора, да би се од јесени и кренуло са радовима. Очекивања су да би овај део пројекта могао бити урађен средином или до краја следеће године - казао је Керн, наглашавајући да ће се на ревитализацију дела ове саобраћајнице, од Бездана до Бачког Брега мало сачекати.

Керн је потврдио да у републичком буyету и буyету Јавног предузећа „Путеви Србије“ нису предвиђена средства за овај посао, па је по свему судећи реалније финансирање из идућег круга ИПА конкурса, што значи за три године. То је помало обесхрабрујуће за житеље Сомбора, који деценијама жељно ишчекују пренамену искључиво путничког граничног прелаза Бачки Брег и у теретни.

Упитан када би коначно могло доћи до пренамене граничног прелаза Бачки Брег и у теретни, Имре Керн је рекао да ово зависи и од мађарске стране, пошто је по пројектној документацији српском северном суседу у део пала и израда сада непостојећег терминала за контролу теретних возила.


Растерећење Келебије и Богојева

Према речима државног секретара Имреа Керна, коначна пренамена граничног прелаза Бачки Брег би скратила пут ка Бечу и самим тим централној и западној Европи. Смањио би се и притисак теретног саобраћаја на прелазима Келебија ка Мађарској и Богојево ка Хрватској.


- На седници Мешовите комисије у октобру прошле године покренули смо питање конкретног датума, а са наставком преговора ћемо морати да сачекамо. Наиме, у Мађарској је након избора у току избор нове владе, па самим тим и тамошњег ресорног министра, па ћемо морати да сачекамо на нова лица с овлашћењима за преговоре - рекао је Керн.

Учешће у овом пројекту имају три стране, односно са српске сомборска локална самоуправа и ЈП „Путеви Србије“ док је са мађарске стране учесник Акционарско друштво за развој националне инфраструктуре (НИФ). Цео пројекат је финансиран у оквиру другог позива програма прекограничне сарадње Интеррег ИПА ЦБЦ Мађарска- Србија, у оквиру приоритетне осе 2 , односно смањења уских грла у прекограничној саобраћајној мрежи и у оквиру акције 2,1 гранични прелази, путеви и бициклистичке стазе.

- Овај пројекат је вредан 2,67 милиона евра, а са радом на њему смо започели још 2010. године - казао је проф. др Саша Бошњак, координатор српске стране пројектног тима. - Колико је ово успешан пројекат говори и то што је целим позивом предвиђен утрошак 21,5 милиона евра, од чега је за граничне прелазе и њима приступне саобраћајнице опредељено пет милиона евра, што значи да смо „повукли“ више од половине обезбеђених средстава за овакве намене.-

Бошњак наводи да је укупан износ средстава за овај пројекат 3,12 милиона евра, од којих се 80 одсто обезбеђује из ЕУ фондова, а преосталих 20 одсто су обавезни да обезбеде стране учеснице.

М. Миљеновић

EUR/RSD 117.1131
Најновије вести