План за изградњу граничног прелаза Богојево: Нови прилази, објекти, паркинг...

ОЏАЦИ: Висок интензитет саобраћаја, како у путничком тако и у транзитном саобраћају, условио је потребу за изградњом и модернизацијом граничног прелаза између Србије и Хрватске код Богојева.
е
Фото: Б. Лучић (архива Дневника)

Постојећи гранични прелаз се налази између моста на Дунаву и регионалног пута који је потпуно закрчен камионима који чекају царинску контролу. Ради безбедности саобраћаја Општина Оџаци покренула је иницијативу да се гранични прелаз код Богојева прошири и изграде пратеће саобраћајнице, паркинзи и други садржаји.

Одељење за урбанизам, стамбено-комуналне и имовинско правне послове Општине Оџаци и Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине објавили су недавно јавну презентацију урбанистичког пројекта за урбанистичко-архитектонску разраду локације за изградњу граничног прелаза код Богојева. Наручилац пројекта је Републичка дирекција за имовину, а пројекат је израдио „Шидпројект” из Шида. Јавна презентација пројекта одржана је од 3. до 9. новембра, и у том периоду су заинтересовани били у прилици да поднесу примедбе.

У плану који се може наћи на сајту општине Оџаци пише да је постојећи гранични прелаз „Богојево” капацитета утврђених за функционисање на нивоу привремених решења, условљених како природним (река Дунав), тако и створеним условима (мост, насип), формиран је 1993/94 године, а обухвата простор од средине моста на реци Дунав, између Ердута и Богојева, и део магистралног пута М-3 до раскрснице са путем Р-101.

„Неодговарајући капацитет и проточност постојећих саобраћајница, квалитет и капацитет постојећих објеката као и недостатак одређених садржаја и објеката, неопходних за адекватно функционисање граничног прелаза, тренутно отежава коришћење појединих делова граничног прелаза, али и прелаза у целини”, наводи се у документацији и додаје да је неопходно  адекватно решење саобраћајних токова, са оптималним бројем паркинг места, као и пешачких комуникација, а такође и зелених површина и уређеног слободног простора.

Прелаз ће добити заштитно зеленило, које ће омогућити заштиту природних ресурса, као и заштиту од буке. Саобраћајни плато путничко-царинског прелаза, биће прекривен надстрешницом, са тракама и тангенцијално постављеним објектима, заузимаће централни део. Улазно- излазна контрола путника и возила радиће се усмеравањем на зелене и црвене саобраћајне траке и предвиђени простор за преглед. Аутобуски саобраћај такође се одвија преко планираних саобраћајних трака којим долазе до објекта пасошке контроле путника, док се детаљна царинска контрола путника обавља у објекту, а преглед возила на посебном паркингу, пише у плану граничног прелаза.

У овом простору предвиђен је и потребан број јавних тоалета за путнике. На простору путничког терминала предвиђају се трафостаница и објекти инфраструктуре одговарајућег капацитета, за потребе путничко-царинског и робно-царинског терминала.

План обухвата и железнички саобраћај, али и садржаје Луке Богојево на лучком подручју граничног прелаза. Осим терминала, спомињу се и пристани, те нови оперативни вез, који ће повећати обим промета робе.

Укупна површина граничног прелаза по плану обухвата 19,79 хектара. Постојећи пункт граничног прелаза Богојево је изграђен као привремено решење до изградње трајног решења граничног прелаза. Затечени објекти су монтажни контејнери минимум капацитета за потребе активних корисника: службе МУП-а и УЦ-е и других корисника чије се службе налазе на граничном прелазу. Целокупан путнички и теретни саобраћај обавља се преко две саобраћајне траке возила, што ће у догледно време бити промењено у потпуности.

Електронска вага и ресторан

У зони путничко-царинског терминала планирани су следећи објекти: контролни објекат МУП-а, те УЦ-а, објекат инспекције, пасошко-царинска контрола, која ће се налазити под надстрешницом, контролне кабине,  гаража за преглед путничких аутомобила, објекат шпедиције, ПТТ, банка АМС, објекат за детаљну контролу аутобуског саобраћаја, камионска вага, трафостаница, енергана, санитарни чвор, као и служба одржавања.

Робно-царински терминал (камионски) терминал је саставни део комплекса са посебном функцијом контроле робе и сваког другог терета. Планира се као ограђени простор са посебним режимом уласка контроле кретања камионског саобраћаја. Предвиђено је 40 места за паркирање шлепера и камиона с приколицама. На самом улазу, под настрешницом, предвиђа се колска електроника вага за контролу масе терета и камионског осовинског притиска. Предвиђа се ресторан као и јавни тоалет за потребе возача камиона. Планом су прецизирани и други објекти у зони робно-царинског терминала.

М. Стакић

 

Пројекат „Правовремено у Оџацима” реализује Дунав продукција, а суфинансира Општина Оџаци. Ставови у подржаном медијском пројекту не изражавају нужно ставове органа који је доделио средства.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести