Булеваром Европе па преко Дунава новим мостом у Срем

Пројекат изградње моста, названог „мост-обилазница око Новог Сада с приступним саобраћајницама”, препознат је као пројекат који је од посебног значаја за Републику Србију, што је потврђено Закључком Владе Србије.
d
Фото: Промо

Након јавне презентације будућег моста у складу с једним од решења из Генералног пројекта, у циљу хитног спровођења поступка градоначелник Новог Сада је формирао посебну Радну групу за спровођење активности на пројекту изградње моста, саопштено је  из Града Новог Сада.

Додаје се да, пошто је у питању национални значај пројекта, чланове Радне групе чине представници с богатим професионалним искуством на реализацији највећих пројеката у нашој земљи и региону.

Чланови Радне групе су представници Владе Србије, Аутономне Покрајине Војводине, Града, али и еминентни професори с Факултета техничких наука и представници струке. Задатак Радне групе је спровођење свих активности у вези с реализацијом пројекта изградње новог моста.

Западна обилазница око Новог Сада с новим мостом је у истом рангу као ауто-путМилош Велики”, Моравски коридор или Фрушкогорски коридор

Радна група за задатак има да приоритетно и активно организује све активности и учеснике у том процесу и прати реализацију и динамику његове реализације, који ће се спроводити по хитности, те је намера Града Новог Сада да рокови буду реални, али најкраћи могући, да би Град што пре с поносом реализовао још један, у међународним оквирима значајан пројекат.

Фото: Промо

Након завршетка израде Генералног пројекта, у наредним недељама, циљ Града Новог Сада је да се организују све активности тако да најкасније до почетка наредне године буде објављен јавни позив за пројектовање идејног решења и идејног пројекта.

Нови мост требало би да буде дуг укупно 2,4 километра, а повезаће продужетак Булевара Европе преко Дунава с обилазницом у Сремској Каменици, а по изгледу ће личити на најближи низводни мостМост слободе

Планирана објава јединственог тендера за пројектовање и изградњу обезбедиће далеко бржу реализацију, али и сигурност и усаглашеност пројектовања и саме технологије изградње.

Један од стратешких циљева Града Новог Сада је да све активности на изградњи новог моста спроведе у наредних пет до шест година, у шта ће, од самог почетка реализације пројекта уложити максималне ресурсе и капацитете.

Половином августа требало би да буде завршен генерални пројекат изградње четвртог новосадског моста, односно завршетка западне обилазнице око Новог Сада, да би до почетка наредне године био објављен тендер за пројектовање идејног решења и идејног пројекта.

Нови мост има велики економски значај и потенцијал у смислу заштите животне средине, и снажну симболику Новог Сада који је економски ојачао и континуирано се развија (градоначелник Новог Сада Милош Вучевић)

Након тога следи међународни јединствени тендер за пројектовање и изградњу. Градоначелник Новог Сада каже да преко будућег моста неће бити дозвољен теретни саобраћај јер је за њега планиран пети мост на Фушкогорском коридору, који ће спајати два ауто-пута. Док тај мост не буде завршен, теретни саобраћај ће и даље ићи преко „Жежељевог” моста.

По студији Смарт плана, који су урадили стручњаци Департмана Факултета техничких наука у Новом Саду за саобраћај, нови мост требало би да буде дуг укупно 2,4 километра, а повезаће продужетак Булевара Европе преко Дунава с обилазницом у Сремској Каменици, а по изгледу ће личити на најближи низводни мост – Мост слободе. Та студија представљена је у јуну на Рибарском острву, недалеко од места где је планирано да нови мост повеже бачку и сремску обалу града.

Том приликом градоначелник Новог Сада Милош Вучевић открио је макету будућег моста и рекао да нови мост није само плод маште и жеља него нешто што се стварно дешава.

Фото: Промо

Идеја од 1963. године

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић недавно је, говорећи о значају новог моста у продужетку Булевара Европе, подсетио на то да се у планским документима идеја о градњи моста појављује већ деценијама.

– У Генералном урбанистичком плану Новог Сада тај мост је уцртан од 1963. године, и у ГУП је ушао пре Моста слободе. Све до данас, он се не брише ни из једног ГУП-а, већ је само разним студијама потврђивана његова оправданост. То је показала и студија коју је за град Нови Сад 1964. године урадио Урбанистички завод из Љубљане, а консултант је била чувена фирма „Vilbour Smith”. У то време Нови Сад је имао 140.000 становника и 8.598 моторних возила, а данас имамо више од 120.000 возила. И 1980. године рађена је саобраћајна студија и тада су планирали Мост Слободе и овај мост, и 2009. године имамо студију НОСТРАМ (Новосадски транспортни модел), који су урадили ЈП „Урбанизам” и Факултет техничких наука, и која исто предвиђа тај мост, тако да је он остао и у важећем ГУП-у који истиче крајем године – рекао је недавно Вучевић за РТВ.


– Када кажете Нови Сад, мислите и на Дунав, када кажете Дунав, сетите се мостова, а онда дођете до закључка да Нови Сад нема баш добру традицију око судбине мостова. И сада је дошло време да то мењамо – казао је Вучевић, подсећајући на судбину сва три моста преко Дунава која су срушена 1999. године током бомбардовања, а последњи, Жежељев, коначно је обновљен пре две године.

Вучевић је нагласио да се изградњом новог „Жежељевог” моста Нови Сад вратио на ситуацију из 1999, односно на 1981, када је изграђен трећи мост преко Дунава.

Колико је извеснији, каже градоначелник, показује и одлука Владе Србије од 21. маја да је западна обилазница око Новог Сада с новим мостом проглашена пројектом од националног значаја. Тиме је мост са свом пратећом инфраструктуром доспео у исти ранг као ауто-пут „Милош Велики” или Моравски коридор или Фрушкогорски коридор.

– То значи да пројекат има посебну хитност код решавања имовинскоправних питања, експропријација, могућност посебног уговарања финансирања, уговарања и пројектовања истовремено, много краће рокове и једностваније процедуре – казао је Вучевић.

Фото: Промо

Он је рекао да о величини тог пројекта говори и чињеница да је потребно око 11 милиона евра за имовинскоправне односе, и то без имовине Покрајине и Републике, која се такође налази на том делу.

– Затим нас чека пројекат и изградња. Наша је процена, на основу мишљења струке, да ће за пројекат требати око 15 милијарди динара – казао је новосадски градоначелник.

Он је нагласио да нови мост има велики економски значај и потенцијал, те у смислу заштите животне средине, и снажну симболику Новог Сада који је економски ојачао и континуирано се развија.

– То ће, суштински, бити најзападнији мост који ће да спаја две обале наше државе, Бачку и Срем. И има страшан потенцијал. Потребна нам је струка, Факултет, потребни су нам људи који су се доказали на великим пројектима, а живе и раде у Новом Саду. Потребни су нам сви најбољи људи да се укључе. Овде има посла и места за све људе који ће, верујем, успешно радити на овом пројекту – закључио је Милош Вучевић.

С. Кр. – А. С.

 

 

 

Todor Funduk
30.07.2020 • 14:56
Svi novosadski mostovi vode u sela.
Тодор Ђ.
30.07.2020 • 15:49
Па воде и у Београд ако си тамо кренуо.
EUR/RSD 117.5896
Најновије вести