Дигитализација осваја Србију преко паметних телефона

У Србији 87 одсто корисника мобилни телефон види као пожељну алтернативу платним картицама, показало је ново истраживање компаније Мастерцард о ставовима корисника у погледу коришћења дигиталних услуга.
mobilni telefoni pixabay
Фото: pixabay.com

То представља повећање од 17 одсто у односу на резултате истраживања од пре три године.

Истраживање, спроведено у 13 земаља Централно-источне Европе, укључујући Србију, показује да је употреба паметних телефона достигла чак 94 одсто засенивши све остале дигиталне уређаје.

Слање имејла, претраживање интернета и друштвених мрежа су и даље најчешће коришћене услуге на мобилном телефону. Услуге везане за плаћања као што су онлајн куповина и апликације за мобилна плаћања налазе се у првих десет и користе се у просеку пет пута месечно.

Становници Србије су наставили са усвајањем дигиталног начина живота користећи различите уређаје и њихове функционалности, па тако 97 одсто становника Србије користи своје мобилне телефоне, што је изнад просека у земљама Централно-источне Европе, док повећану употребу мобилних телефона у личним финансијама показује и тренд коришћења онлајн банкарства.

Док су корисници онлајн банкарство раније користили путем претраживача на лаптоп или ПЦ рачунарима, сада за то користе мобилне телефоне.

Истраживање је показало да тренутно чак 50 одсто корисника у земљи користи мобилне апликације, врши трансфер и проверава свој биланс стања на рачуну онлајн, што је за 20 одсто више у односу на 2016. године.

Популарност онлајн куповине је такође у порасту, а тренутно 73 одсто корисника чине купци који купују онлајн, што представља 23 одсто више у односу на 2016. годину.


Здравство да се појача

Грађани Србије су генерално задовољни обимом доступних дигиталних услуга, али сматрају да су иновације у здравственом и образовном систему неопходне.

Иако истраживање показује да је повећано задовољство у погледу доступних дигиталних услуга јавног превоза, грађани сматрају да је и то област у коју треба увести додатне иновације.


Приликом онлајн куповине, 49 одсто становника Србије воли да користи картице приликом плаћања онлајн, 47 одсто њих плаћа готовином приликом доставе, 34 одсто плаћа картицом приликом доставе, док 32 одсто грађана користи апликације за слање новца.

„Наше ново истраживање показује да 37 одсто корисника у Србији користи мобилни телефон у онлајн куповини. Како би били охрабрени да у већој мери користе картице приликом куповине на интернету, грађани Србије сматрају да је неопходно обезбедити већу сигурност картичних плаћања, док 54 одсто њих истиче да ће више користити картице уколико постоји јача безбедносна провера идентитета приликом самог плаћања”, рекла је Јелена Ристић, директор тржишта Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине у компанији Мастеркард.

Д. В.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести