Дизелаши у Србији не губе ни на цени ни на популарности

НОВИ САД: Да ли ће аутомобили с дизел-моторима у будућности бити реткост на путевима у Европи сад је тешко рећи, али је извесно да се дизелаши купују мање него раније.
automobili kupovina
Фото: Dnevnik (Aleksandra Erski)

Наиме, у појединим земљама је уведена забрана вожње аутомобла с дизел-моторима да би се смањила емисија загађујућих материја и позитивно утицало на животну средину. То се пре свега односи на велике градове, попут Берлина, Лондона, Париза... а то је утицало на то да продаја аутомобила с дизел-моторима у Европи у првој половини ове године драстично опадне.

Тржишни удео који се односи на продају дизелаша у  Европској унији пао је шест одсто у односу на прошлу годину, објављено је у извештају Међународне агенције за енергетику, односно с 42,5 одсто, колико је износио у првој половини прошле године, на 36,5 одсто ове, док је обим продаје смањен 16 одсто, на 3,12 милиона аутомобила.

Сасвим је сигурно да се такав тренд још није прелио у Србију и забране за дизелаше нема. Почетком године било је речи о томе да ће тржиште наше земље, као и неких других, мање развијених земаља, пре свега у Источној Европи, бити преплављено дизелашима из развијенијег дела континета, али се то није десило, а није се обистинило ни очекивање да ће потенцијално већа понуда тих возила утицати на снижење цене половњака.


Знатно мање продатих возила

Да се дизелаши у Европи мање купују потврђује и то што је у Великој Британији ове године продато чак 30 одсто мање дизелаша него лане. У Немачкој, где је седиште највећих светских произвођача дизел-аутомобила, као што су Фолксваген и БМЊ, удео продаје дизелаша смањен је на 31,1 одсто од укупно продатих аутомобила, с 41,3 одсто годину раније.


На ауто-плацевима у Новом Саду где се продају половна возила, указују продавци, понуда је добра, а продаја дизелаша слична као и раније. Ипак, истичу и да је након тога што је било речи о забрани вожње дизелаша у неким земаљама Европе, дошло до мањег поремећаја у продаји, али се то веома брзо вратило на уобичајену ситуацију. Указују и на то да куповина зависи од онога шта купац жели и новца којим располаже, да се више купују дизел-аутомобили, и скупи и јефтинији, као и различите старости – од оних произведених 2001. године па до дизелаша са савременим моторима.

„У понуди имамо искључиво дизел-аутомобиле, које увозимо из целе Европе и, када се упреде садашње цене с оним од пре неколико месеци, дизелаши су приликом набавке скупљи, тако да би се могло рећи да купаца тих аутомобила и у Европи има“, каже продавац у Ауто-кући „Карузо” Драган Топалов

Приликом куповине нових возила, далеко је више купаца који се одлучују за оне с бензинским моторима. Наиме, аутомобили исте класе и категорије и истом опремом, али дизел-моторима, значајно су скупљи од оних с бензинским.

„Приликом куповине путничких аутомобила већ дуго је више оних који се одлучују за бензинце, готово 80 одсто, док је око 20 одсто оних који купују дизелаше, док се при куповини комерцијалних возила купци одлучују за она с дизел-моторима“, каже продавац „Дачија” возила у Ауто-кући „Секулић” Млађа Кочић.

Бензинске варијанте задовољавају све битне критеријуме – и кад је у питању потрошња, али и одржавање, које је јефтинијеје него код дизелаша, а разлика у цени истих модела с бензинским и дизел-мотором у истој опреми је и до 2.000 евра, што је сигурно и један од важних разлога што се више продају бензинци.

Д. Млађеновић

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести