(ФОТО) Изградња НАЈЗАХТЕВНИЈЕГ ОБЈЕКТА на ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ тече по плану ПОСТАВЉЕНА 402 шипа, БЕТОНИРАЊЕ СТУБОВА У ФИНИШУ

НОВИ САД: На мосту преко Дунава код Петроварадина, на траси Фрушкогорског коридора изграђено је 54 од 90 предвиђених стубова, објавио је директор „Коридора Србије" Александар Антић на друштвеним мрежама.
k
Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Радници кинеске комапније ЦРБЦ почели су да постављају подужне носаче на стубове прилазне конструкције. Антић је у својој објави подсетио да мост, поред тунела „Иришки венац”, представља најзахтевнији објекат на Фрушкогорском коридору, на којем се одвијају „интензивни радови" у којима је „тренутно ангажовано 650 радника са 200 јединица механизације".

Наводи да је динамика радова на мосту добра и „апсолутно у складу с очекивањима". До сада је постављено 402 од предвиђена 422 шипа за стубове. Поновљено је и да ће се два главна стуба, на којима ће се налазити и носећи пилони, налазити на шиповима пречника 1,5 метар, који су пободени до 37 метара у тло. Инжењери ЦРБЦ-а, у истом прилогу, навели су да је у току припрема за бетонирање последње од четири фазе главног стуба ближе бачкој обали.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Екипа "Дневника" обишла је градилиште на бачкој обали иза Топлане, где се може видети шта је до сада урађено: носачи на највећим стубовима прилазне конструкције, скоро завршени стубови моста који се налазе у сувом кориту Дунава, те арматура главног стуба са бачке стране, која се помаља изнад помоћног моста.

Вредност изградње моста са поменутом прилазном конструкцијом и хидротехничким инсталацијама за одводњавање пута износи 12.017.245.528,01 динара без ПДВ-а, то јест нешто више од 100 милиона евра. Претходно грађевинска дозвола издата је у у фебруару прошле године за рашчишћавање терена и земљане радове на 750 метара пред сам мост, а тај посао је коштао 8.746.135 динара. У марту Секретаријат издаје дозволу за изградњу два привремена моста на обе обале с којих ће се градити главна конструкција моста, а посао је процењен на 79.975.763,08 динара без ПДВ-а.

Потом су у септембру „Путеви Србије" добили грађевинску дозволу да извођач радова, кинески ЦРБЦ, побије шипове за 17 стубова прилазне конструкције са бачке стране моста, као и за прелазни стуб главне конструкције моста, за шта је издвојено 815.557.378,84 динара. У међувремену, одборена је изградња и привременог моста преко Роковог потока у Петроварадину вредног скоро 54 милиона динара, те мобилне фабрике бетона у Петроварадину од 12.178.880 динара без ПДВ-а. Грубо процењено, припреме за изградњу моста коштале су више од милијарду динара.

Сам Фрушкогорски коридор, као брза саобраћајница, на територији Новог Сада служиће као градска обилазница, а преко моста обезбедиће се веза са ауто-путем Е75 и паневропским коридорима 10 и 10Б. Како је наведено при представљању овог пројекта, мост ће допринети изметшању теретног и транзитног саобраћаја из Петроварадина и Салајке и Подбаре у Новом Саду.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Укупна дужина моста износи 1.663 метра, а састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)


Обилазница око Петроварадина

На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина.

Та саобраћајница предвиђена је за возила чије је одредиште сам Нови Сад.


Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне, са по две саобраћајне траке широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.

Конструкција главног моста пројектована је као јединствена конструкција за обе коловозне траке, док су прилазне конструкције пројектоване као две одвојене целине. Главни распон моста широк је 200 метара и висок 9,5 метара у односу на висок пловидбени ниво.

Мост је пројектован као „екстрадос“ мост са косим затегама са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закођшениом ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара.

С. Крстић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести