ТУРИЗАМ У СРБИЈИ Трипут проверавај па једном плаћај летовање

Сезона годишњих одмора је започела, а пут морских дестинација у Грчкој, Турској, Шпанији, Хрватској... али и много удаљенијих туристички атрактивних дестинација из Србије креће велики број туриста.
с
Фото: Илустрација

За оне који аранжман уплаћују преко неке од око 500 туристичких агенција, колико их је на тржишту, важно је да знају да је пре путовања неопходно да добро прочитају све одредбе уговора, којима су прописане њихова права и обавезе, али и обавезе агенције.

Слободно се може рећи да већ годинама домаћи туристи, који су на путовање отишли преко неке од туристичких агенција, нису имали већих проблема, односно да су туристичке агенције поштовале уговорене услове. Међутим, случај агенције „Флај флај травел” и акција Туристичке инспекције само је још један позив на опрез.

250 туристичких агенција чланица ЈУТА

По речима директора Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА Александра Сеничића, захваљујући пројекту „ЈУТА гаранција путовања” – око 250 туристичких агенција, чланица ЈУТА, обезбеђују веома квалитетну заштиту путника, али се на тржишту појављују и туристичке агенције које не раде у складу с важећим прописима што наноси велику штету онима који раде уредно. Зато је, указује Сеничић, важно да путници пре уплате сваког туристичког аранжмана провере да ли организатор путовања има лиценцу министарства надлежног за ресор туризма, колико дуго послује, као и какве су му референце на тржишту. Уз то, он истиче да су путници, путујући преко агенција, чланица ЈУТА,  заштићени и да се при пријему нових чланова ништа не препушта случају, да се обавља ригорозна контрола и да оне агенције које не поштују начин пословања који подразумева чланство у тој асоцијацији, могу бити искључене.

6 предлога за одузимање лиценце агенцијама

– Да би нека агенција постала чланица ЈУТА, потребно је да има  препоруке две актуелне чланице, а потом се њено пословање прати – каже Сеничић. – Уколико се деси да нова агенција прекрши неки члан Статута или превари путнике, и агенције које су јој дале препоруке сматрају се одговорним. Ако је нека агенција била искључена из чланства у ЈУТА, наредне две године не може конкурисати за поновно чланство.

По његовим речима, ЈУТА има и своју арбитражу и по томе је јединствена у овом делу Европе. Он указује на то да се у случају да путници упуте жалбу, веома брзо, за највише месец – наравно, ако је жалба основана – проблем решава, уз обавезу да агенције надокнади штету путницима, односно да путник буде обештећен у одговарајућем проценту, а највише притужби решава се медијацијом, односно договором.


Опреза никад довољно

Велики број туристичких агенција које послују у Србији су чланице  ЈУТА, али, наравно, има и оних које нису и које већ годинама успешно послују и путници нису имали примедбе на њихов рад. Ипак, да би се избегле непријатности, изузетно је важно да се агенција преко које се уплаћује аранжман, купују авионске карте или уговара било какав туристички  аранжман провери – јер, опреза никад довољно.


Иначе, туристичке агенције у Србији су од почетка године па до краја априла биле под лупом туристичких инспектора. Од урађене 294 контроле – 73 су биле по пријави незадовољних путника.

Од почетка године поднето је и шест предлога за одузимање лиценце, јер су агенције престале да испуњавају услове, од чега су две већ одузете, а остали поступци су у току.

По подацима Министарству туризма, лиценце се одузимају јер агенције нису обезбедиле прописану гаранцију путовања.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести