У Војводини се може полетети с 10 малих аеродрома

НОВИ САД: Свима је добро познато да у Србији има два аеродрома с којих се може упутити на низ дестинација у свету, али се много мање зна да у нашој земљи има много више такозваних малих аеродрома и да је њима, практично, покривена цела земља.
aerodrom padobranci
Фото: Dnevnik (Aleksandra Erski)

Од укупно 32 регистрована аеродрома у Србији, десет је у Војводини, а како кажу у Директорату цивилног ваздухопловства Републике Србије, на два аеродрома су оператери физичка лица с важећом сагласношћу за коришћење аеродрома. Сагласност за коришћење, које је издао Директорат, имају аеродром „Кора” у Сомбору, на којем је оператер Никола Богдан и „Верушић” у Суботици, где је оператер Милорад Зубић.

Дакле, од 32 аеродрома у Србији два су добро позната – аеродроми „Никола Тесла” и „Константин Велики” и оператери аеродрома имају важећи сертификат који је издао Директорат. На 30 малих аеродрома, 30 оператера аеродрома поседује дозволу или сагласност за њихово коришћење.

Основна разлика између те две категорије „малих” аеродрома је у намени, указују у Директорату. Тако су аеродроми чији оператери поседују дозволу за коришћење углавном намењени за обуку пилота, док су аеродроми чији оператери поседују сагласност за коришћење углавном намењени за некомерцијално летење ваздухоплова и обављање посебних делатности у ваздушном саобраћају које се обављају уз накнаду. Оператери аеродрома су углавном аеро-клубови, на седам су оператери физичка лица и ти аеродроми су у приватном власништву, а где се налазе, као и ко су оператери на њима, може се видети на сајту Директората цивилног ваздухопловства.


Хелидром користи „Циклонизација” Нови Сад

У Србији има пет регистрованих хелидрома, који имају сагласност Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије за коришћење, а у Војводини је један.

Оператер тог хелиодрома је Војвођанска привредна авијација, а користи га „Циклонизација” Нови Сад. По речима менаџера за односе с јавношћу у „Циклонизацији” Дарија Аћимовића, хекликоптер се користи за систематске акције сузбијања комараца и снимања подручја Дунава камерама високе резулуције да би се направиле мапе изворишта комараца.


У Србији има 20 аеродрома који имају дозволу за коришћење, а у Војводини их је осам.

Тако се у Војводини може полетити с аеродрома у Кикинди, Новом Саду, односно Ченеју, Панчеву, Сремској Митровици, односно Великим Радницима, Суботици, Зрењанину, односно Ечки, и у Војки. На територији Војводине је и аеродром у Вршцу, где је оператер СМАТСА Ваздухополовна академија.

По речима начелника Одељења аеродрома у Директорату мр Владимира Павловића, на мањим аеродромима најчешће се срећу једрилице, моторни змајеви, ултралаки и лаки ваздухоплови, попут „цесне”, „пајпера” или, рецимо, ако се говори о пољопривредним активностима, АН-2, „дромадер” или „робинзон Р-44” ако се говори о хелидромима. У складу са Законом о ваздушном саобраћају, аеродром мора бити планиран, пројектован и изграђен на начин који омогућава безбедно одвијање ваздушног саобраћаја, што укључује безбедно полетање, слетање и боравак ваздухоплова.

Пре изградње малог аеродрома, рекао је Павловић, у складу са законом, инвеститор је дужан да Директорату достави техничку документацију којом доказује одржавање прихватљивог нивоа безбедности, а стандарди који се примењују приликом пројектовања су дефинисани Законом о ваздушном саобраћају и одговарајућим подзаконским прописима.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести