За 11 месеци 17.000 жалби на сиву економију

Пријављивање сиве економије и кршења епидемиолошких мера од јуче је додатно олакшано, јер је грађанима и привредницима на располагању ИВА, ChatBot апликација републичких инспекција.
Siva ekonomija ilustracija/pixabay
Фото: pixabay.com

Нова услуга доступна је на веб порталу Координационе комисија за инспекцијски надзор www. inspektor.gov.rs и пружа подршку у попуњавању онлајн обрасца за пријаву.

ChatBot IVA (Inspektor Virtual Asistant повећаће ефикасност и аутоматизацију рада Контакт центра републичких инспекција, основаног у марту прошле године. Путем онлајн разговора са странкама, ИВА ће помоћи да буду избегнута чекања, додатно ангажовање оператера и аналитичара, као и инспекција, јер ће обрада бројних неадекватних захтева и понављајући послови бити замењени радом софтверске апликације.

- За 11 месеци рада, Контакт центру је упућено готово 17.000 пријава и ИВА ће бити велика помоћ у обради свих будућих представки. ChatBot ћемо развијати кроз три фазе. У оквиру прве фазе, апликација ће служити за навигацију и помоћ грађанима да попуне онлајн форму, док ће друга фаза омогућити почетну тријажу питања и представки. Последња фаза подразумева надоградњу апликације, као и пружање информација о законској регулативи и инспекцијској пракси, како би се странке едуковале и смањио број позива, предмета и представки које нису у надлежности републичких инспекција – каже Драган Пушара, шеф Јединице за инспекцијски надзор у НАЛЕД-у.


Реформу и модернизацију система инспекцијског надзора покренуло је 2017. године Министарство државне управе и локалне самоуправе у сарадњи с НАЛЕД-ом и уз финансијску и техничку подршку Европске банке за обнову и развој

Реформу и модернизацију система инспекцијског надзора покренуло је 2017. године Министарство државне управе и локалне самоуправе, у сарадњи с НАЛЕД-ом, и уз финансијску и техничку подршку Европске банке за обнову и развој, у циљу побољшања рада инспектора и укупног пословног окружења у Србији.

Уз подршку НАЛЕД-а, основана је Јединица за подршку оординационој комисији за инспекцијски надзор, која је координисала свеобухватну реформу и која укључује 44 инспекције у 14 министарстава.

Једна од кључних мера Националног програма за сузбијање сиве економије је успостављање и развој Контакт центра републичких инспекција. То је јединствено управно место, где привредници и грађани могу да пријаве сиву економију, нерегистроване субјекте и нелојалну конкуренцију, као и неправилности или притужбе на рад инспектора путем портала, телефона, е-поште и гласовне поште.


Највише пријава републичкој инспекцији

Од 16.884 пријава грађани и привреде, више од 5.000 било је у надлежности републичких инспекција, 1.270 је прослеђено локалним инспекцијама, док је код осталих странкама дата информација, правна подршка или правни савет, пријављени проблеми нису били у надлежности републичких инспекција или нису представљали велики ризик, а било је и непотпуних представки или представки с грешком (код гласовних порука). Највише пријава упућено је Инспекторату за рад (1.134), Тржишној (1.061), Пореској (1.036) и Санитарној инспекцији (811).


Осим подршке у попуњавању онлајн обрасца, за грађане и привреду је припремљена детаљна листа проблема, одговори на питања и могућа решења, која ће путем ChatBot апликације бити доступна за следеће инспекције: Тржишна инспекција, Инспекторат за рад, Пореска управа, Санитарна инспекција, Инспекција за друмски саобраћај, Грађевинска инспекција, Урбанистичко–грађевинска инспекција, Управна инспекција, Пољопривредна инспекција, Ветеринарска инспекција, Просветна инспекција, Здравствена инспекција, Инспекција социјалне заштите, туристичка инспекција, Инспекција поштанских услуга и инспекција које су у надлежности јединица локалне самоуправе.  

З. Делић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести