Тунел за наводњавање за везу Дунава и Срема

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић разговарала је с делегацијом кинеске компаније „Чајна роуд енд бриџ корпорејшен” (ЦРБЦ) о реализацији пројеката изградње Фрушкогорског коридора, односно брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума.  
Илустрација М. Ковачевић/Pokrajinska vlada/video
Фото: Илустрација М. Ковачевић/Pokrajinska vlada/video

– Упоредо с реализацијом текућих инфраструктурних пројеката, Влада припрема и нове пројекте које жели да реализује, међу којима је један од приоритета и изградња Фрушкогорског коридора – рекла је Зорана Михајловић.

Како је саопштено, с преставницима кинеске компаније разговарано је о статусу пројектне и планске документације и карактеристикама деоница на које је пројекат подељен. Разматрају се и могућности да се, упоредо са саобраћајницом, изгради и тунел за наводњавање који би повезао Дунав и Срем. Тиме би се, осим саобраћајног повезивања, решило и наводњавање и додатно подстакао развој пољопривреде и економије Војводине и Србије у целини. 

Осим саобраћајног повезивања, решило би се  и наводњавање и додатно подстакао развој пољопривреде и економије Војводине и Србије у целини

Пројекат изградње брзе саобраћајнице, дуге 45,4 километара, подељен је на четири деонице, у претходном периоду приоритет је била израда пројектне документације. То је финансирала држава, генерални пројекат је урадио Институт за путеве. Урађен је и просторни план подручја посебне намене за тај путни правац.

Најкомпликованији посао који након израде пројеката и планске документације треба да претходи изградњи Фрушкогорског коридора је решавање имовинскоправних односа с приватницима који на тој траси имају имање, а то, како дугогодишња пракса показује, може одложити почетак радова. Пре решавања имовинскоправних односа, Народна скупштине мора да прогласи јавни интерес. Новац за почетак решавања имовинскоправних односа је, како је то недавно новинарима рекао председник Покрајинске владе Игор Мировић, планиран у републичком буyету, додајући да је за две фазе на траси коридора завршена израда идејног пројеката. Он је навео и да се наставља припрема идејних пројеката на траси кроз Нови Сад од Парагова до Петроварадина. Када и то буде готово, паралелно с решавањем имовинских односа, пројекат ће бити спреман према међународним стандардима.    

Thumbnail

Модел финансирања
Како је раније најављено, реализацију радова на изградњи Фрушкогорског коридора, као и одлуку о моделу њеног финансирања преузеће Влада Србије. Постоји велико интересовање могућих инвеститора за ту саобраћајници с обзиром на то да тим путем дневно прође око 12.000 возила, од којих више од 700 теретних.

Подсетимо, Фрушкогорски коридор је део путног правца Нови Сад – Рума – Шабац – Лозница – граница с Босном и Херцеговином, који спаја Србију с Хрватском и Босном и Херцеговином. Будућа брза саобраћајница у Војводини ће повезати три општине, Нови Сад, Ириг и Руму, у којима живи више од 370.000 људи и послује око 30.000 малих и средњих предузећа. У перспективи, тај путни правац повезаће Војводину и западну Србију, али и Коридор 10 и Коридор 11 с Коридором 5ц, дакле, правац Будимпешта–Осијек–Сарајево–Мостар–Плоче. 

        Е. Марјанов

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести