Поп и рок поезија на новосадски начин

НОВИ САД: У библиотеци “Мој Нови Сад” Друштво новосадских књижевника објавило је књигу “Новосадска поп рок поезија”, у избору новинара Богомира Богице Мијатовића, као једно од првих својих издања које су недавно представили у јавности.
p
Фото: Ilustracija

У овој књизи објављени су огољени стихови (како пише у поднаслову) поп и рок аутора, везаних за новосадски музички миље рођењем, живљењем, боравком, радом...

Књигу отварају стихови песама Бранка Андрића Андрле и његове групе “Империјум оф џез”, а затим следе аутори: Предраг Вранешевић, Марко Делибашић, Ђорђе Балашевић, Сретен Ковачевић, Небојша Чонкић, Александар Цветковић, Слободан Тишма, Милан Ћирић, Бранко Милићевић, Флуорел Тачкаш, Драган Јуришић, Жељко Ђурђевац, Златко Каравла, Бранислав Крстић, Мустафа Ширбић, Бранислав Бабић, група “Атеист реп”, Владимир Ивановић / Момир Бороцки, Предраг Јандрић, Слободан Петронић, Драган Шкрбић, Душан Јечменица, Наташа Маленица, Слободан Живковић, Надежда Обрић, Игор Олејар, Мирослав Узелац, Ранко Слијепчевић, Срђан Шаровић / Петар Милидраговић, Милош Јовановић, Александар Шандоров, Горан Јанча, Милош Зубац, Иван Варњу, Саша Радоњић, Оливера Ивановић, Мирослав Мајкић, Војислав Малешев, Иван Карановић, Драган Чолаковић, Владимир Бајић, Феђа Береш Тот, Бранимир Росић, Милан Керезовић, Ђорђе Тодоровић Гвозденовић, Борис Радуловић, Милан Кораћ, Сава Никић, Лука Мејџор, Марија Мирковић, “Три капљице”, “Фрајле”, Александар Кравић и Бобан Џевердановић.      

Ово штиво није антологија нити хрестоматија, већ панорамски пресек новосадске поп и рок поезије, што, наравно, узрокује и извесну неуједначеност, коју је Богица релативизовао својим пажљивим избором. Другим речима, овде нема лоше песме. Читаоцу је воља хоће ли ову поезију перципирати у подсвесној интеракцији са њеним музичким уобличењем или као независне стихове исписане на хартији, указује Ђорђе Кубурић у тексту на корицама ове књиге.

На безмало две стотине страница ове књиге, како напомиње Кубурић, “простире се стопедесетак песама насталих у претходних педесет година што чини импресиван скор од по века, а које је написало и потписало око шездесет новосадских виновника поп и рок литерарног уприличавања.”

Београд, Загреб, Љубљана и Сарајево током шездесетих и првом половином седамдесетих били су у рок музици значајнији центри од Новог сада, али је Српска Атина југословенском рокенролу подарила андерграунд звезду Бранка Андрића. Андрлина поетика уопште, па и у музици, била је у нашим оквирима толико авангардна колико и панк средином седамдесетих у планетарним оквирима. Пошто га сматрам најважнијом појавом на новосадској културној сцени, значи и музичкој, логично је што ова збирка текстова почиње његовом песмом “Пустињско - поларни воз”. Између ње и недавно објављене нове композиције “Обојеног програма” “Умеш ли да управљаш временом?” протекло је пола века. С обзиром да су у књизи сложене хронолошким редом, олакшано је праћење еволуције текстова кроз пет деценија, објашњава Богомир Мијатовић у предговору књиге.   

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.5890
Најновије вести