Директор ЈГСП „Нови Сад” Милан Станивуковић: Возачи одлазе у иностранство, али нових увек има

Поједини запослени у ЈГСП „Нови Сад” незадовољни су условима рада и платама, због чега су почетком недеље организовали збор.
GRAS- BLU0011
Фото: Милан Станивуковић, фото: Дневник (Б. Лучић)

Директор тог градског предузећа Милан Станивуковић је у интервјуу за „Дневник” казао да је легитимно право радника да организују скупове на којима ће указати на проблеме који их тиште да би се заједнички дошло до решења.

„Нажалост, неки појединци сада желе да то легитимно право и одлазак дела возача искористе те да, зарад својих личних интереса, све пребаце на терен политике и праве атмосферу незадовољства под плаштом такозване бриге за раднике“, рекао је Станивуковић.

„То им ја, као први човек предузећа, али и остала већина запослених, нећемо дозволити зарад будућности више од хиљаду радника и њихових породица, и одговорности према грађанима Новог Сада који сутра треба да иду на посао, код лекара, да воде децу у школе, у вртиће.“

Како смо сазнали, више од 100 возача већ овог месеца одлази у Немачку, где има потписане уговоре за нови посао. Како планирате да сузбијете одлив возача у стране земље?

„Будући да је мањак возача аутобуса и камиона глобални проблем, возачи одлазе у иностранство где су им понуђени бољи материјални услови, а на шта ми као јавно предузеће не можемо утицати. Трудимо се да у оквиру наших и законских могућности стимулишемо запослене да остану. Плате возача у ЈГСП „Нови Сад“ су 54.825 динара нето и веће су од просека у Републици, који је 47.575, и у предузећу, где је плата 51.661,47, те им више од тренутних износа не можемо понудити. Подсећам на то да су масе зарада ограничене на нивоу државе још у октобру 2014. Наше предузеће ситуацију с одласком возача није дочекало неспремно, с обзиром на то да већ дуже правимо нашу базу кадрова који морају да прођу све фазе тестирања и селекције у складу с највишим светским нормама. Имамо доста кандидата који желе да раде код нас, јављају нам се чак и из Београда и осталих градова у држави, тако да сви који успешно заврше тестирања улазе у нашу базу и по потреби их позивамо да се активно укључе у рад градског превозника након што прођу све потребне обуке.“


Од Града новац за модернизацију и нове аутобусе

Прошлог месеца је Скупштина града одлучила да се из буyета ЈГСП-у пребаци додатних 20 милиона динара за куповину горива, чиме ће укупна сума за послове у овој години износити 200 милиона. Директор ЈГСП-а наводи да ће се већина тог новца бити утрошена за набавку нових аутобуса и модернизацију предузећа, а мањи део за текуће инвестиције.

„Нама је у прошлој години, на пример, планирани расход само за гориво био 718 милиона динара, због тога недостајући приход делимично надомештамо субвенцијама из буyета, а остало је из нашег пословања“, казао је Станивуковић.

Њихов је план да и у новој години наставе заједнички рад и залагање и да у интересу свих грађана и даље буду у самом врху јавних превозника.


Планира ли предузеће да уведе електронску наплату карата, која би, како тврде наши извори, олакшала сам процес рада?

„Пре мог доласка на чело предузећа било је неколико безуспешних јавних набавки електронског система наплате. Могу само да одговарам за период од када сам ја директор. Када сам ступио на ту позицију, прво сам се усредсредио враћање дугова, решавање горућих проблема, на обнову возног парка јер је удобан и безбездан превоз наш приоритет. Данас смо, нашим рационалним пословањем и уз помоћ градоначелника и Града Новог Сада, успели да дођемо до тога да у Програму пословања за 2018. годину имамо и набавку нових аутобуса и електронског система наплате.“

Фото: Дневник (Б. Лучић)

Недавно су поскупеле цене карата за градски превоз, да ли се може очекивати да ће се исто десити и с картама за приградска насеља?

„Корекција цена карата урађена је 25. децембра 2017. године и у наредном периоду не планирамо нове измене ценовника. Пре ове, последња измена ценовника била је 1. августа 2013. године.“

Који су главни разлози поскупљења?

„У 2017. години дневно је на улицама било 220 аутобуса којима се прешло око 15.500.000 километара и превезло око 90 милиона путника. Да би се реализовао толики обим пословања, неопходно је обезбедити новац за нове аутобусе, набавку горива, резервних делова, уља и мазива, гума, исплату зарада и плаћање осталих трошкова. Трудили смо се да измена цена буде минимална, тако да данас појединачна карта, уместо 55 динара, кошта 65. О томе да је корекција минимална довољно говори податак да би у овом тренутку економска цена карте за градску зону требало да буде 80 динара, те да смо и уз то повећање остали међу најјефтинијим јавним превозницима у држави и у региону.“

Спекулисало се о томе да би се заједно с новим ценовником могао примењивати и нови зонско-тарифни систем којим путници из појединих насеља, попут Футога и Ветерника, више не би плаћали цену карте за приградска насеља. Иако ту одлуку доноси Скупштина града Новог Сада, интересује нас да ли се и у ЈГСП-у о томе разматра?

„Тренутно је на нивоу града у изради обимна Студија о јавном превозу и она ће показати да ли је потребна целокупна измена Зонско-тарифног система, који је комплексан, тако да и једна парцијална промена може угрозити цео систем јавног превоза због ефекта ланчаних захтева.“ 

Имате ли у плану да наставите обнављање возног парка?

„Почетком септембра прошле године са земунским „Икарбусом“ потписан је уговор за куповину још седам соло аутобуса, који ће се, у складу с процесом јавне набавке, наћи на нашим улицама овог пролећа. Набавка возила неће стати ни у месецима пред нама, тако да је куповина нових аутобуса планирана и у 2018. години. Већ у фебруару расписујемо нови тендер за набавку аутобуса, а обећавам да на томе нећемо стати и да ћемо значајно обновити возни парк да бисмо Новосађанима и гостима града могли пружити јавни превоз какав заслужују.“

Како је ЈГСПНови Садпословао у години за нама?

„Набавили смо нове аутобусе, сачували стабилност у пословању, радили на томе да у датим оквирима модернизујемо предузеће и наставили да сређујемо ауто-базу и Међумесну аутобуску станицу, која је након пет деценија коначно укњижена. Када је реч о кадровима, број административних радника је смањен, како сам и обећао

када сам пре три и по година преузео дужност директора ЈГСП-а. Максималан број запослених у предузећу био је 1.313, а на данашњи дан он је смањен на 1.255, с тим што је број возача остао исти – 610. Од када сам на месту директора, на неодређено време су запошљавани искључиво возачи, механичари, лимари и контролори, зато што нам је брига за предузеће и наше путнике на првом месту.“   

Владимир Бијелић

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести