Новосадска хроника вам помаже: Како до пасоша

НОВИ САД: Редови за заказивање термина и издавање пасоша на шалтерима полиције обележили су почетак сезоне годишњих одмора. Како је тада саопштено из полиције, они су настали јер се сад навршава десет година откако је почело издавање нових пасоша, те су великом броју грађана истекли у исто време.
salter
Фото: Dnevnik (arhiva)

Ситуација се мало стабилизовала, али и даље има гужви, јер већина Новосађана не зна одакле да крене, када треба сређивати документе.

Грађани који имају стално пребивалиште на територији Новог Сада захтев за израду пасоша могу поднети у Полицијској управи, на Булевару краља Петра Првог 11. Новосађани који желе да избегну стајање у реду од ране зоре, захтев могу поднети и електронски, преко сајта е-управе. Термини за предају захтева за израду пасоша се могу заказати попуњавањем он-лајн формулара личним подацима, појединачно или и за чланове породице (највише за четири члана).

Након тога, корисник е-управе у календару може изабрати жељени датум и време предаје захтева, а потврду о томе добиће на имејл-адресу. Након тога грађани са личним документом и доказ о уплати такси иду у Полицијску управу, на Булевару краља Петра Првог 11 где ће службенику, након што га прозове, дати неопходне податке за израду пасоша. Списак докумената и број текућег рачуна за уплату такси (сврха, прималац, позив на број) налазе се на сајту е-управе.


Шта ако је пасош изгубљен?

У случају када се путна исправа изгуби, Полицијска управа у Новом Саду решењем ће је прогласити неважећом и огласити то у „Службеном гласнику Републике Србије'” о трошку грађана. Приликом пријаве нестанка изгубљених докумената грађани морају да покажу уплатницу о плаћеној накнади за републичку административну таксу (РАТ) и уплаћеној накнади за оглашавање решења о проглашењу путне исправе неважећом у „Службеном гласнику”.

Износи накнада и бројеви жиро рачуна на који се уплаћује новац налази се на сајту Министарства унутрашњих послова.


Грађани пасоше подижу у шалтер-сали на Булевару ослобођења, код Моста слободе. С обзиром на то да се у истом реду стоји за подизање пасоша и личне карте, у зависности од доба дана грађани и даље треба да се наоружају стрпљењем јер се и даље дешава да се ред отегне дуж читаве шалтер-сале.

Иако је е-управа олакшала заказивање, неки грађани ипак имају замерку на тај сервис. Сматрају да је непрегледан, да је процес заказивања сувише сложен и мора се „много кликтати”, а дешава се да се термин не може заказати из првог пута. Највише жалби грађана било је на то да се тешко може наћи слободан термин јер су у календару сви сати у наредне две недеље обележени као заузети.

Из тог разлога је Министарство унутрашњих послова, у сарадњи с Канцеларијом за ИТ и е-Управу, од 4. марта омогућило грађанима заказивање термина за подношење захтева за лична документа за наредних 60 календарских дана, уместо дотадашњих 14.

Они су и апеловали на грађане који су електронски заказали термин за издавање личних докумената да тај датум и искористе или га на време замене за другим јер је утврђено да одређени број грађана не користи своје заказане термине, а при томе их не откаже на време, чиме велики број термина остаје недоступан за друге иако су слободни.

С. Ковач

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести