Ситуација се мало стабилизовала, али и даље има гужви, јер већина Новосађана не зна одакле да крене, када треба сређивати документе.
Грађани који имају стално пребивалиште на територији Новог Сада захтев за израду пасоша могу поднети у Полицијској управи, на Булевару краља Петра Првог 11. Новосађани који желе да избегну стајање у реду од ране зоре, захтев могу поднети и електронски, преко сајта е-управе. Термини за предају захтева за израду пасоша се могу заказати попуњавањем он-лајн формулара личним подацима, појединачно или и за чланове породице (највише за четири члана).
Након тога, корисник е-управе у календару може изабрати жељени датум и време предаје захтева, а потврду о томе добиће на имејл-адресу. Након тога грађани са личним документом и доказ о уплати такси иду у Полицијску управу, на Булевару краља Петра Првог 11 где ће службенику, након што га прозове, дати неопходне податке за израду пасоша. Списак докумената и број текућег рачуна за уплату такси (сврха, прималац, позив на број) налазе се на сајту е-управе.
У случају када се путна исправа изгуби, Полицијска управа у Новом Саду решењем ће је прогласити неважећом и огласити то у „Службеном гласнику Републике Србије'” о трошку грађана. Приликом пријаве нестанка изгубљених докумената грађани морају да покажу уплатницу о плаћеној накнади за републичку административну таксу (РАТ) и уплаћеној накнади за оглашавање решења о проглашењу путне исправе неважећом у „Службеном гласнику”.
Износи накнада и бројеви жиро рачуна на који се уплаћује новац налази се на сајту Министарства унутрашњих послова.
Грађани пасоше подижу у шалтер-сали на Булевару ослобођења, код Моста слободе. С обзиром на то да се у истом реду стоји за подизање пасоша и личне карте, у зависности од доба дана грађани и даље треба да се наоружају стрпљењем јер се и даље дешава да се ред отегне дуж читаве шалтер-сале.
Иако је е-управа олакшала заказивање, неки грађани ипак имају замерку на тај сервис. Сматрају да је непрегледан, да је процес заказивања сувише сложен и мора се „много кликтати”, а дешава се да се термин не може заказати из првог пута. Највише жалби грађана било је на то да се тешко може наћи слободан термин јер су у календару сви сати у наредне две недеље обележени као заузети.
Из тог разлога је Министарство унутрашњих послова, у сарадњи с Канцеларијом за ИТ и е-Управу, од 4. марта омогућило грађанима заказивање термина за подношење захтева за лична документа за наредних 60 календарских дана, уместо дотадашњих 14.
Они су и апеловали на грађане који су електронски заказали термин за издавање личних докумената да тај датум и искористе или га на време замене за другим јер је утврђено да одређени број грађана не користи своје заказане термине, а при томе их не откаже на време, чиме велики број термина остаје недоступан за друге иако су слободни.
С. Ковач