Новосадски је возити бицикл

Волимо наш град и желимо да буде зеленији, чистији и здравији, поручују из Новосадске бициклистичке иницијативе (НСБИ).
nsbi bici dorucak 1 foto jelena ivanovic
Фото: Дневник/ Ј. Ивановић

„Дан планете Земље је сјајан повод да се Новосадска критична маса поново окупи“, истиче Јасна Жугић из Новосадске бициклистичке иницијативе.

Додаје да желе да промовишу бициклизам зато што то јесте један од најздравијих начина превоза, не загађује средину, не ствара буку у граду...

„Што више бициклиста, биће мање људи који возе аутомобиле и сви смо здравији и срећнији“, каже Јасна.

Истина је да је Новосадска бициклистичка иницијатива својим дугогодишњим постојањем и залагањем, пре свега, постигла већи број и појачану видљивост бициклиста.

„Наравно, није то само наша заслуга, али велики део смо заиста учинили. Увек наступамо са предлогом решења неког проблема, људи имају слуха за нас. Трудимо се да оно што људи посматрају као бициклизам буде што боље и да се, док возе бицикл, осећају пријатно. Сматрам да смо најбољи бициклистички град у држави. Располажемо са око 80 километара бициклистичке стазе“, искрена је Јасна Жугић.

Бициклистички Нови Сад не зауставља се на суперлативу у односу на територију Србије, те Јасна Жугић потврђује жељу да се наш град у том смислу развије као Копенхаген или Амстердам. Великој вожњи „Новосадске критичне масе“ претходила су и два бициклистичка доручка у петак и суботу, које је НСБИ организовала у оквиру пројекта „Dutch style“. Том приликом придружио им се и политички секретар у амбасади Холандије Лук Нејмон, који две године живи у Србији.

Фото: Дневник/ Ј. Ивановић

„Све више људи из Холандије долази да посети Србију, јер је овде веома забавно, живо, има много дешавања, као и тога што се може учинити на пољу културе“, утисак је Лука Нејмона: „Људи су добри, зато се осећам као код куће, а ту је и бициклизам. У Новом Саду је добра инфраструктура, бициклистичке стазе су уређене, што је много једноставније него у Београду, где се мора возити коловозом, средином пута или по трамвајским шинама.“

Кад је реч о бициклизму у Србији уопште, Нејмон примећује да још тога ваља урадити, али изражава наду да су посетиоци из Холандије у могућности да помогну својим искуством и експертизама. Неопходно је развијати како инфраструктуру, тако и бициклистичку политику, односно пружити подстицај бициклирању.

„У Холандији имамо 23 милиона бицикала, а 17 милиона људи. Бициклисти доминирају Амстердамом, сви су на бициклима. Видећеш људе у оделима, на бициклима обављају куповину, возе своју децу... Много је улица у којима уопште нема аутомобила и дозвољен је искључиво бициклистички саобраћај. У тим улицама постоје чак и знакови који поручују „Аутомобили, ви сте овде гости.“ Мислим да је тако нешто могуће свуда остварити“, прича Нејмон.

Фото: Дневник/ Ј. Ивановић

Дуги низ година Новосађани су навикли да се, у организацији НСБИ, сваког последњег петка у месецу, било сунце, снег или киша, топло и хладно, од 17 часова са „Новосадском критичном масом“ из Лиманског парка креће у вожњу бициклом по граду. Последња таква, међутим, одржана је јесенас и тек данас поново.

„У једном моменту проценили смо да је дошло до засићења, да су неке ствари у оквиру „Критичне масе“ већ постигнуте и да би више простора и енргије требало да дамо и неким другим активностима“, објаснио је председник Новосадске бициклистичке иницијативе Марко Трифковић: „Када смо разматрали, видели смо да су људи и даље изузетно заинтерсовани за бициклистичке вожње, па смо одлучили да све организујемо у складу са могућностима. Нека буде и једном – двапут годишње, али лепо, велико, отворено за све, што бројније, посећеније и да шаље још вреднију поруку људима.“

Бранка Павковић

 

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести