Новосадско-карловачки бенд „Херценшлус“ на избору песме за Евровизију

С песмом „Временска зона“, чији текст, музику и аранжман потписује легендарни гитариста, композитор, текстописац и учитељ музике с војвођанских простора, Карловчанин Бобан Џевердановић, прве полуфиналне вечери Фестивала „Песма за Евровизију 2023“, у среду, 1. марта наступиће група „Херценшлус“ под редним бројем 12.
р
Фото: Youtube Printscreen

По Џевердановићевим речима, композиција је инспирисана песмом Десанке Максимовић „Стрепња“, а кључни стих из ње је „срећа је лепа само док се чека“. Односи се на имагинарне, неостварене љубави, платонске и далеке које се појављују у нашим животима од раног детињства.

- Песма „Временска зона” је наменски стварана за овај фестивал, али је нагласак управо у том стиху - каже Џевердановић. - Љубави долазе и пролазе, гнезде се у нашем животу, а неостварене заврше у песми као утеха. Већина нас има неку неостварену љубав и вечита је дилема „шта би било кад би било”. Стварамо и промишљамо један свет који постоји у нашој паралелној димензији, другој временској зони. Управо је то тема ове композиције. Бескрајно сам захвалан нашој некадашњој чланици бенда, Тодори Стојиновић, а садашњој фронтменки бенда „Шесто чуло“ на идеји и помоћи око текста. Хтели смо да останемо верни нашем препознатљивом звуку са првог ЦД-а „Чај са медом”, а то је „лалошки свинг“. Фестивал је увек изазов, позитиван, не осврћемо се на то шта је евентуална мода, више следимо свој „херц”. Сетим се нашег омиљеног кантаутора који отприлике каже : „Не пратим моду, мода прати мене“.

Фото: Youtube Printscreen

Управо тај особен звук, који је спој тамбурашке музике, попа, џипси џеза и свинга, био је повод да се „Херценшлус“ пријави за ово надметање, које његове поклонике и промотере може одвести на Еуросонг.

- Идеја је била, пошто спремамо други албум, да скренемо пажњу публике у Србији на оно што радимо, да се људи мало више упознају са лалошким свингом који негујемо - објашњава Џевердановић. - Задржали смо наш звук, познат и по томе што је акустичарски у сваком смислу. То значи да у њему нема никаквог уплива компјутера, све се искључиво свира на инструментима. Због пропозиција избора нашег представника за песму Евровизије, на сцени ће се у среду наћи шесторо - три девојке и три мушкарца од осам, односно девет чланова бенда. Као вокалне солисткиње појавиће се Теодора Бојана Леко и Чедана Ђокић, док ће Олесија Балаћ свирати виолину. Уз Бобана Џевердановића са гитаром, наступиће Александар Ристић који свира бас и бубњар Јулије Дондо Ђус.

- Жао ми је што са нама неће те вечери бити клавијатуриста-хармоникаш Сенад Јашаревић, Горан Панић који свира дувачке инструменте и гостујући музичар примаш Стјепан Ђурковић. Прим је новина коју смо предвидели за други албум. Уврстили смо га као традиционални војвођански инстурмент, али га користимо у сасвим другачијој форми. Ја сам то назвао панонски бенyо.

„Временска зона“ снимљена је као и први албум у студију Рококо продуцента Тихомира Иванетића, који је поред „Херценшлуса“  продуцент и Тончија Хуљића. Џевердановић каже да су се за фестивал постарали да у логистички тим окупе људе из Карловаца и Новог Сада. Тако су се модне дизајнерке, сестре Јана и Јована Шолаја из Карловаца побринуле за костиме чланова бенда, фризерски студио „Гаврилов“ за фризуре, а плесни студио „Импулс“ помаже око кореографије.

Фото: Youtube Printscreen

За разлику од остатка бенда, Бобану Џевердановићу, наступ у избору за песму Евровизије неће бити деби. Учествовао је до сада у два наврата, додуше, на некадашњој Југовизији, као композитор и са бендом. Било је то када су победиле Тајчи и група Рива на нашем избору.

- Имам искуство с тим фестивалом, као и с многим другим. Ништа ми од свега тога није непознаница, а веома ми је драго да девојке, које ће први пут наступити, то доживљавају као круну досадашње каријере - додаје Бобан.

Џевердановић је био члан бендова „Фотомодел“ и „Гарави сокак“, пре но што је пре неколико година основао „Херценшлус“ који осим особеног имена има и специфичан звук. Композитор и текстописац је који ствара и за друге музичаре, а његове композиције освајале су бројне награде. Од повратка у Сремске Карловце значајан је његов утицај на уметничку сцену места у ком младима преноси своје музичко искуство.

Зорица Милосављевић

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести