overcast clouds
15°C
16.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2333
usd
104.514
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ОД ПРВОГ САПУНА У КУХИЊИ ДО ПРЕПОЗНАТЉИВОГ БРЕНДА Како је „Цица Чистуница“освојила базаре и поверење купаца

16.05.2025. 17:43 18:11
Извор:
Дневник
фф
Фото: Приватна архива

Наташа Кнежић из Новог Сада пре више од деценије замесила је први сапун у својој кухињи.

Данас, њен бренд „Цица Чистуница“ постао је препознатљив на базарима и у радњама са природном козметиком у Новом Саду и шире.

Када је 2012. године потражила на интернету нешто сасвим друго, случајно је наишла на упутство за прављење домаћег сапуна. Радозналост и жеља да деци понуди нешто здраво и природно, били су довољан подстрек да направи прву туру. Испало је добро – толико добро да је већ после кратког времена почела да излаже своје производе на базарима.

ф
Фото: Dnevnik.rs

„У почетку је то био само хоби, паралелно са послом у ‘Дневнику’. Али, што сам више улазила у тај свет, то ми је био ближи и лепши од новинарства“, каже Наташа.

Од сапуна до бомбица за купање

Сапуни су били почетак, али су убрзо уследиле природне креме, дезодоранси, серуми, тоници, као и шумеће купке - популарне „bath bombs“. Њени производи су без адитива, конзерванаса и синтетичких састојака. Сви сапуни се праве методом хладног процеса, који захтева вишенедељно сазревање, и до шест недеља, пре него што буду спремни за употребу.

„Моји сапуни су 100% вегански - користим само биљне састојке попут маслиновог и кокосовог уља. Не користим маст животињског порекла. Неки други производи, као што су креме, садрже пчелињи восак, па се не могу увек сврстати под стриктно веганске, али увек обележавам састав“, објашњава она.

Природно, вегански, ручно - шта стоји иза сапуна?

Производња сапуна методом хладног процеса подразумева мешање биљних уља са натријум-хидроксидом, након чега сапун сазрева неколико недеља. То није масовна производња - свака тура се пажљиво припрема, обликује и суши.

„Сапун који се продаје за 250 динара у мом штанду, настајао је данима. А у њега иду састојци попут маслиновог, кокосовог и етарских уља“, каже Наташа, и додаје да јој је важније да прода више по фер цени, него да вештачки напумпа цену.

У свету где купци све више траже транспарентност и квалитет, производи попут ових имају своје место. Али само ако им држава дозволи да остану мали, независни и аутентични.

Бренд „Цица Чистуница“ препознатљив је и по естетици - сапуни у облику колачића, пажљиво упаковани производи и љубав према детаљима дају овом занатском послу лични печат.

Од предузетништва до удружења

Након што је напустила посао у медијима, Наташа је искористила државну субвенцију за покретање бизниса, регистровала фирму и изнајмила простор. Међутим, због строгих санитарних захтева, одлучила је да фирму замени удружењем „Арт натура“, кроз које наставља производњу и продају.

ф
Фото: Dnevnik.rs

„Тражили су услове као да сам фабрика - посебне просторије за амбалажу, за сировине... а ја радим као занатлија, у малом обиму, са пуно ручног рада“, објашњава Наташа.

Где се могу купити производи

Наташини производи продају се у неколико специјализованих радњи у Новом Саду, као и на базарима широм Србије, а неизоставни су део понуде Новосадског ноћног базара. Захваљујући интернет продавници и верним купцима, поруџбине стижу и из Хрватске, Аустрије и дијаспоре. Њене природне производе купују и лекари, па чак и препоручују својим пацијентима.

„Имам муштерије које се враћају више од десет година. Посебно су тражене универзална крема и сапуни са активним угљем, као и дезодоранси током лета. Људи траже нешто што им прија, али и нешто што знају шта садржи.“

Након пар година „избеглиштва“ из новинарства вратила се том позиву. Обавезе према основном послу не остављају толико времена да шири тржиште, иако је потражња за природним производима велика, па се оријентисала на мање тржиште и проверене купце.

Без агресивног маркетинга и уз безрезервну подршку своје породице, Наташа стиже да произведе онолико колико може, али понекад и не стиже све.

„Имам више муштерија него што могу да испоштујем, и то ми је највећи комплимент“, закључује Наташа Кнежић.

А. Савановић

Пројекат „Стари занати - нова шанса” реализује Дневник Војводина прес, а суфинансира Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар