Олдтајмери заблистали испред тржног центра „Биг”

Близу 50 старовремских четвороточкаша представљено је на првом сусрету Олдтајмер клуба „Нови Сад”, који је испред тржног центра „Биг” окупио велики број заљубљеника у аутомобиле.
oldtajmeri 1
Фото: Дневник (Б. Лучић)

Осим старих, али савршено очуваних аутомобила, велику пажњу привукли су двоточкаши и црвени туристички аутобус из 1959, који је висок 4,3 метра. У оквиру сусрета одржан је и испит спретности, током којег су возачи старих „застава”, „фијата”, „опела”, „аудија”, „Фолксвагенових” „буба” и других аутомобила демонстрирали снагу, могућности и функционалност својих возила. 

По речима председника Клуба олдтајмер „Нови Сад” Милије Станкова, жеља им је била да се на једном месту окупе заљубљеници у олдтајмере и промовишу возила у која су уложили много времена, али и новца.

„Наш циљ је да сачувамо аутомобиле које су нам оставили наши дедови и очеви, а кажу да би возило требало да има минимум 30 година да би се водило као олдтајмер“, казао је Милија Станков, и додао да би ти млади олдтајмери требало да буду савршени, што ипак није чест случај јер се код нас ти аутомобили свакодневно возају улицама.

„Што се тиче каросерије, старовремско возило мора да буде комплетно исправно, лимаријски савршено, офарбано, а технички је битно да му ради мотор као и функције кочнице. Све као код новог возила.“ 

Фото: Дневник (Б. Лучић)


Студенти промовисали хибридно возило

Прилику да промовишу својих руку дело добили су и млади – студенти Факултета техничких наука, чије је возило „хермес” на хибридно-електрични погон отворило тест спретности. Уз подршку професора, студенти су сами направили то возило с идејом да стечено теоријско знање примене у пракси.

„Занимљиво је да се ауто састоји из три сегмента – задњег, у којем је бензински мотор, предњег с електромоторима и средњег, у којем су седишта за возаче, а идеја је била да се направи модуларно возило тако да се сегменти могу одвојити и дорађивати“, рекао је студент Никола Иланковић.

„Возило је у смислу конструкције потпуно готово, а остало је још да се оно заокружи и да се заврши пројекат каросерије. Тренутно је у изради 3Д модел и техничка документација.“ 


Међу угланцаним разнобојним олдтајмерима јуче се бирало пет најлепше рестауирисаних, а осим тога, жири је доделио и три награде за оне који су се најбоље показали на испиту спретности. На сусрет су довезени олдтајмери из различитих делова земље и један из Хрватске, а било је гостију на двоточкашима и четвороточкашима из Мађарске, који су били на пропутовању те су дошли да поздраве овдашње колеге.

BIGOOldtajmeri_BLU167
BIGOOldtajmeri_BLU164
BIGOOldtajmeri_BLU162
BIGOOldtajmeri_BLU160
BIGOOldtajmeri_BLU155
BIGOOldtajmeri_BLU150
BIGOOldtajmeri_BLU146
BIGOOldtajmeri_BLU141
BIGOOldtajmeri_BLU138
BIGOOldtajmeri_BLU135
BIGOOldtajmeri_BLU134

„Фијат 500-Ц” из 1948. године, чији је власник Добривоје Лазић из Шапца, привукао је доста пажње међу окупљенима. Он је свог „фићу” излагао у многим градовима широм земље и често освајао прве награде. Како каже, увек је атракција, а када га вози градом, људи му свирају и сликају га.

„Био је то један крш који је 40 година стајао у шупи код једног човека, а знајући мене, појединци су ми предложили да то рестаурирам, што сам и учинио“, прича нам Лазић, присећајући се тога да је његов „фића” десет година стајао у гаражи онакав каквог га је и купио, све док није отишао у пензију и добио више времена да се посвети том послу. „Детаљно сам радио на рестаурацији шест година. Уложио сам више од 10.000 евра на његову обнову, па има велику вредност. Све на и у њему је ново. Интересантно је да чувам гуму која је купљена у Лондону и потиче из доба Мусолинија. Чуо сам да она вреди као пола аутомобила.“

В. Бијелић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести