Угланцани олдтајмери се шепурили крај бечејског парчета Тисе

Била је права парада ветерана на четири, али и два точка, с мотором или без њега, током већ традицоналног самита љубитеља старовремских возила, под патронатом Олдтајмер клуба „Бечеј – Нови Бечеј“.
oldtajmer, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Блистали су патинирани луксузни аутомобили, али и они намењени средњој и радничкој класи.

“Није нам овај сусрет најмасовнији по броју учесника, било их је око 150, али највише је оних који су дошли да их виде, на старту у Новом Милошеву, касније у центру Новог Бечеја, па до продуцирања на шеталишту крај Тисе у Бечеју. Свему је допринео програм, почев од такмичења на полигону спретности на бициклима за децу, преко умећа одраслих на мотору и трка времешних модела, до музичког програма и штандова домаће радиности и удружења грађана. Задовољни смо како је све протекло, а чујем да су и учесници и публикум”, вели председник клуба Атила Силађи.

Много је било аутомобила, налицканих за ову прилику, па је имало шта да се види. Посебну пажњу привлачио је „форд МГ кабриолет“ из 1950. с таблицама Велике Британије.

На насловној фотографији је Атила Иван, поносан на „трабант“ из 1969.

“Регистрован је у мојој отаyбини, али ја већ деценију живим у Сремској Каменици.Тај аутомобил ме одржава младим, а по годинама одавно то нисам. Иначе, у МГ аутомобиле сам заљубљен од своје 19. године”, објашњава Дон, професор у пензији.

На овогодишњем сусрету олдајмериста није било баш изузетно старих возила, али јесте задивљујуће очуваних оригинала.

Фото: Dnevnik.rs

„Фолцика“ од пола века, као да је баш из фабрике

“Мој „волво 122С амазон“ је цео уникатан, а прешао је 127.000 километара. Мој ујак га је уплатио 1959. а испоручен му је тек 1964. Та кола су рађена само за америчко тржиште и била је велика јагма за њима. Од 1958. произведено је само 671.000 примерака. Швеђани имају обичај да кажу да се данашњи штанцују као конзерве, а „волво“ се и данас прави”, поносно наглашава Мирко Кнежевић из Старе Пазове.

Блештао је и пет година млађи „трабант“, каквим се некад из Источне Немачке, али и других земаља Источне Европе, долазило на Јадран. Офарбан је у нежноплаву боју, с белим кровом, фелнама и седиштима.

“Купио сам га од првог власника пре 12 година и полако га сређивао. Налазио сам оригиналне делове и склапао мозаик. Уложио сам много времена и уз помоћ пријатеља, ево, успео да га репарирам као да је нов. То му је, од кад сам га средио, прво експонирање. Уживам у њему и не размишљам о томе да га продам, мада купаца има”, похвалио се Бечејац Атила Иван.

Фото: Dnevnik.rs

Мирко Кнежевић наследио од ујака „амазонца“

Мало даље, годину млађи, „фолксваген буба“ беби-плаве боје, зрењанинске регистрације. Проглашен је и официјелним аутомобилом бечејских Сусрета јер је на њему баш све фабричко.

“Пазарио ју је мој отац Веса агроном, како су га сви ословљавали у Бечкереку, ја је наследио и придржавам се правила којих се он држао и зато ауто као да је јуче купљен. Ова „буба“ је за 47 година прешла само 72.000 километара, у њој се никад није запалила цигарета, нити је није вожена по киши или снегу. Увек је била гаражирана. Јесенас на изложби у Панчеву пришао ми је један Шваба и замолио да је прегледа. Тражио је поједина места где би прво требало да кородира и нигде их није нашао. Казао ми је да ни у Немачкој такве „бубе“ нема. Има рестаурираних, има и оригинала, али у таквом стању врло мало или ниједна. Питао ме је за цену и рекао сам 40.000 евра, а он ми одговорио да је пристојна за такав аутомобил, вели Славиша Аћин, син покојног Весе агронома.

Фото: Dnevnik.rs

Кабриолет МГ с британским таблицама

Исприча и анегдоте о свом оцу и „буби“, да поткрепи откуд тако очувана кола.

- Био је „чираш“ и повремено путовао у Врњачку бању по воду. Пре поласка мама је имала задатак да слуша временску прогнозу на „Дневнику“ и тек кад Каменко Катић каже да три дана викенда неће бити падавина, палио би машину. Ишао је и на три путовања у Швајцарску, на првом 1971. купио је радио и пресвлаке, које сам ја, веровали или не, тек лане први пут опрао.

Вредни ентузијасти клуба, који је „помирио“ два Бечеја и доказао да Тиса спаја људе, а не раздваја, планирају у септембру уличне мото-трке, због безбедности само у класи до 50 кубика, да тиме обележе четири деценије од последњих одржаних у граду.

Властимир Јанков

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести