Скок цена енергената утицао и на пословање градског превозника

Увећани трошкови енергената, делова за возила, као и последице пандемије коронавируса утицали су на пословање ЈГСП „Нови Сад” током године, рекао је за „Дневник” директор тог предузећа Иван Радојичић. Како наглашава, гориво и нафта поскупели су за 33 одсто, број превезених путника још увек није достигао ниво пре избијања пандемије, а цене возних карата нису мењане.
2
Фото: Дневник/ Слободан Шушњевић

– Ове године ће предузеће исказати губитак од неких 177 милиона динара, тражимо решења да то превазиђемо у наредној и пред нама су тешке одлуке – казао је Радојичић. – Спровели смо анкету о потребама предузећа за оптималан број запослених и у плану нам је да наредну годину завршимо са стотину људи мање у администрацији. Затим, планирамо и оптимизацију мреже линија и туражних таблица, те смо започели и пилот-пројекат са израелском фирмом „Оптибус” и новосадским Саобраћајним факултетом, како бисмо нашли решење да се исти обим посла реализује уз мањи број аутобуса и возача, а да то не утиче на квалитет.

Он истиче да је цена карте 65 динара, што чини јавни превоз у Новом Саду најјефтинијим у земљи, те да карта купљена у возилу у Крагујевцу кошта 160 динара, а у Београду 150.

Фото: Дневник/ Слободан Шушњевић

– Наравно, са смањивањем трошкова прво смо почели у нашој кући, али због увећаних трошкова покренули смо питања о ценовнику и тарифном систему са нашим оснивачем Градом Новим Садом – рекао је Радојичић.

Систем електронске наплате омогућио је лакше и брже организовање јавног превоза у Новом Саду, а тренутно је у фази тестирања и електронски новчаник, неперсонализована бесконтактна возна карта која ће омогућити Новосађанима да користе превоз док имају новца на њој.

– Систем „НСмарт” значи нам у сваком погледу, апликација приказује реално време доласка аутобуса на станицу, што помаже путницима, а радници у диспечерском центру имају бољу комуникацију са возачима – истакао је Радојичић. – Сада можемо брже да реагујемо у хитним ситуацијама, у аутобусима постоје и паник тастери, па су возачи на један клик од помоћи, умрежени су са службом Хитне помоћи и полицијом. Важно нам је да се наши запослени осећају безбедно.


Линије за радну зону Север 4 и Чардак

За реализацију планираног реда вожње на дневном нивоу потребно је око 205 аутобуса, а возача у Градском превознику има довољно – 626, док је на обуци њих шесторо. Како директор објашњава, томе је допринело потписивање колективног уговора, у оквиру ког су знатно увећане плате. ЈГСП „Нови Сад” има добру комуникацију са месним заједницама и оснивачем, те су последњих година уведене три нове линије – 3б (Петроварадин ОШ „Јован Дучић” – Пуцкарош), 86 (Нови Сад – Врдник) и 19 (Железничка станица – Мишелук).

– Стално ослушкујемо потребе грађана и тренутно разматрамо нову линију која би возила у радну зону Север 4. Очекујемо да ће то заживети брзо, а такође, на допис месне заједнице и грађана насеља Чардак у Сремској Каменици, разматрамо увођење још једне линије – истакао је Иван Радојичић.


Фото: Дневник/ Слободан Шушњевић

Захваљујући „НСмарт” систему смањио се број суграђана који се „шверцују”. Радојичић је захвалио Новосађанима што имају високу свест о томе, те је истакао да је од укупног броја превезених путника око 98 одсто њих платило карту. Уз то, у сарадњи са Градом, ЈГСП „Нови Сад” знатно је обновио возни парк у последње две године, те је купљено сто нових аутобуса на природан компримовани гас, а у наредна три месеца очекује се испорука десет аутобуса на електрични погон.

– Прве слике електричних аутобуса стигле су у предузеће, планирамо да их комбинујемо на неколико градских линија (2, 4, 8, 9, 11а и 11б) – истакао је Радојичић. – Десет таквих аутобуса коштало је 6,2 милиона евра без ПДВ-а, а тендер у сарадњи са Европском банком за обнову и развој ЕБРД конципирали смо тако да купимо најквалитетније на тржишту. Ништа нисмо препустили случају, па су нам и гаранције на возила и делове за аутобусе од пет до десет година.

        Д. Андулајевић

        Фото: С. Шушњевић 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести