light rain
14°C
10.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2248
usd
104.3947
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТЕМА „ДЕВНИКА”: Ново лице новосадског градског језгра; ЕВО КОЛИКО ЈЕ НОВЦА ИЗДВОЈЕНО Планом јавних набавки Градске управе за грађевинско земљиште

10.05.2025. 10:12 10:21
Пише:
Извор:
Дневник
Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

Уређење дела градског језгра у Новом Саду, изнад подземне гараже у Улици Модене, што подразумева изградњу и реконструкцију канализације канализације и у делу те и Улице Илије Огњановића и Булевара Михајла Пупина, могло би да почне до краја лета.

Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала је јавну набавку процењене вредности око 34,7 милиона динара, без ПДВ-а, а с одабраним извођачима биће закључен уговор на 50 дана, па се може сматрати да је то уједно и рок за завршетак радова. Понуде на тендер за прву етапу друге фазе радова подносе се до 21. маја, након чега ће бити донета одлуку о додели уговора или обустави поступка. 

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

Сређивање јавног простора у зони Улице Модене условљен је, како је објашњено, изградњом пословног објекта и подземне гараже, пошто део те улице функционише као колска саобраћајница, од Булевара Михајла Пупина до раскрснице са Улицом Илије Огњановића, а други део као пешачка зона. 

Планом јавних набавки Градске управе за грађевинско земљиште за другу фазу уређења дела градског језгра предвиђено укупно 633.722.895 динара.

Уређење центра Новог Сада у три фазе

Це­ло­куп­ним про­јек­том партерног уређења градског језгра, који су израдиле фирне „Андзор инжењеринг” и „ДБА”, об­у­хва­ће­но је  укупно 6,82 хек­та­ра, па је, због оби­ма по­сла, сре­ђи­ва­ње цен­тра по­де­љено по зо­на­ма. У првој фази сређени су Позоришни трг, Успенска улица и део пролаза између Српског народног позоришта и “Аполо центра”, док је у наредним планирана је рекоснтрукција полукружног трга на месту монтажне гараже и пролаза Милоша Хаџића, платоа испред старог биоскопа ЈНА, дела Његошеве улице, Трга слободе, Улице Модене и дела краља Александра, као и пролаза уз Менратову палату. Прва фаза радова трајала је 290 дана, а издвојено је око 400 милиона динара

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

Пројектом подземне гараже дефинисане су зоне изнад тог објекта, које су у партерном уређењу предвиђене за темеље новопројектоване надстрешнице летњих башта, високог зеленила и планском документацијом предвиђених ретензија. Када је објекат гараже у питању у току су молерски радови, означавање и фарбање паркинг места на три подземне етаже, а сви радови би, како је најављено, требало да буду  завршени до краја јула. 

Паркинг за бицикле предвиђен је на средини Улице Модене, где се завршава двосмерна бициклистичка стаза, испред улаза у пешачку зону, одакле се стаза интегрише са пешачком стазом

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

„Предмет ове јавне набавке (1.етапа) је део радова који се односи на одвођење атмосферских вода са околних објеката до пројектоване ретензије, која је услов на завршетку извођења радова на гаражи. Како на месту ретензије концесионар није предвидео изградњу дренажног система, тај простор би требало привремено насути, што доводи до додатних трошкова како концесионару за насипање, тако и конциденту за уклањање. Потенцијални радови на ископу насутог материјала на површини која је намењена ретензији, носе са собом потенцијани ризик да током истих дође до оштећења хидроизолације плоче гараже и дренажног система, који се налази у непосредној близини. Будући да се ради о привременом решењу, (до спровођења јавне набавке за извођење радова и уређења целокупног партера), није омогућено одвођење атмосферске воде, што за време екстремних падавина може проузроковати значајне проблеме. Наиме, осим атмосферске воде која директно пада на насути терен изнад гараже, на исту су усмерене и воде са привремено изграђених пешачких стаза. Имајући у виду да је нивелација околног терена таква да је део воде са Трга слободе усмерен ка улици Модене, за очекивати је прилив воде и са те стране. Значајну сливну површину, која гравитира овом локалитету, чине и околни објекти са припадајућим олучним вертикалама. Услед претходно наведеног, постоји могућност да већа количина атмосферске вода не буде евакуисана дренажним ситемом до реципијента (будући да на њу није ни рачуната), те да евентуално дође до продора воде у гаражу”, наводе надлежни у документацији објављеној на Порталу јавних набавки.

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

Другом фазом пројекта уређења градског језгра, што између осталог подразумева, изградњу путева, постављање цевовода, спољне расвете, инсталацију телекомуникационих система, пејзажно уређење, као и набавку и монтажу урбане опреме, клупа и корпи за отпатке, обухваћена је зона улицa Модене и дела Илије Огњановића, укупне површине око 11.504. Пројектанти су ту иначе предвидели три функционалне целине. 

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

У делу пешачке зоне паралелно са Танурџићевом палатом, предвиђен је интервентни коридор ширине шест метара. Између надстрешнице Танурџићеве палате и интервентног коридора је налазиће се жардињере и клупе. Друга функционална целина обухвата централни део простора, намењен амбијенталној целини у комбинацији зелене површине са дрворедом, зоне за одмор и социјализацију уз линијску водену површину и ниско зеленило. Ту су и пешачки улази/излази из гараже. У северозападном делу према Тргу слободе планирана је фонтана између излазне кућице из гараже и Трга. Трећу функционалну целину формирају летње баште, које су планиране на приближно истој позицији, с тим што се у складу са планском документацијом пројектује јединствена континуална надстрешница униформног изгледа. Између објеката и зоне за летње баште је тротоaр. 

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

Пројектом подземне гараже дефинисане су зоне изнад тог објекта, које су у партерном уређењу предвиђене за темеље новопројектоване надстрешнице летњих башта, високог зеленила

Садња новог дрвећа планира се са леве и десне стране улице, а од раскрснице Булевара Михајла Пупина са Улицом Модене, до улаза у Илије Огњановића, пројектована је двосмерна бициклистичка стаза. 

Споменик Михајлу Пупину остаје на на старом месту, док ће споменик Лази Костићу бити измештен, у односу на претходну позицију, тако да су на основу новог положаја дефинисане и позиције клупа, степеница и осталих елемента партерног уређења, као и линијска фонтана чији је правац дефинисан позицијом споменика. 

Три фонтане 

У оквиру уређења Улица Модене, предвиђена је изградња три фонтане. Прва фонтана је правоуганог облика, површине 13,7 квадрата и обима 20 метара. Са једне дуже стране фонтане предвиђена су три слапа, два ширине 2,4 метра и централни ширине 3,6. Друга фонтана и састоји се од пет каскадно постављених корита ширине 1,2 метра. Укупна дужина фонтане је 39 метара. Трећа фонтана је преливна, неправилног облика површине 10,71 метара квадратних. Предвиђен је водени зид висине 1,67 метара и ширине 6,79.

Део улице Модене, од раскрснице са Улицом Илије Огњановића до Булевара Михајла Пупина намењен је колском саобраћају и колском улазу/излазу у подземну гаражу. Од раскрснице Булевара Михајла Пупина са Улицом Модене, до улаза у пешачку зону пројектована је двосмерна бициклистичка стаза. Паркинг за бицикле предвиђен је на средини Улице Модене, где се завршава двосмерна бициклистичка стаза, испред улаза у пешачку зону, одакле се стаза интегрише са пешачком стазом у прописаном режиму кретања. У јужном делу улице ка Булевару Михајла Пупина планиран је паркинг за мотоцикле, поред пешачког острва. 
Гаража у Улици Модене јке у завршној фази радова. Објекат је грађен на веома деликатном терену и суочили смо се са бројним изазовима, попут подземних вода, речено је крајем априла када је градоначелник Новог Сада Жарко Мићин обишао радове у гаражи. Власник грађевинског предузећа „Инобачка“ које изводи радове Вукајло Бабић чији је инвеститор „Бест Ин паркинг“ из Беча, фирма са највећим бројем паркинг-гаража у Европи, је казао да су радови у завршној фази. 

Ј. Вукашиновић и рендери
Фото: Ј. Вукашиновић и рендери

- Радници завршавају молерско-фарбарске радове, означавање и финално чишћење - истакао је Бабић. - Пројектовани рок предаје гараже је 31. јул. Била је веома захтевна. Последња плоча се налази 14 метара  испод земље, најдубља тачка Новог Сада, осам метара константно у води. Време ће показти шта ће гаража донети у саобраћајном погледу и еколошком  смислу. 

Он је навео да је гаража пре 30 година предвиђена да се изгради на том месту које је једно од најделикатнијих у грађевинском смислу и носилац највећих изазова. 

Ј. Вукашиновић

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар