У граду редови и за шишање (фото)

Током ситуације с коронавирусом и мера којих су се морали придржавати грађани наше земље, често се могло чути да многима недостаје одлазак код фризера и у салоне лепоте, због чега су неке третмане, као и шишање, обављали углавном самостално у својим кућама.
В. Фифа и Pixabay
Фото: В. Фифа

Иако је то многима пошло за руком, грађани су нестрпљиво дочекали јучерашње отварање фризерских салона у нашем граду, који су уредбом Владе затворени почетком априла. Осим редова испред банака, пошта, пословница мобилних оператера, јуче су се могли видети суграђане како стоје у реду и испред бројних фризерских салона.

Један од салона испред којих је неколико Новосађана стрпљиво чекало свој ред је фризерски салон „Стефан” на Булевару ослобођења, а Јеврем Станић из тог салона за „Дневник” наводи да нису уопште радили овај месец те да су једва чекали почетак рада.

– Ево данас смо почели да радимо, не могу све раднице још да дођу на посао због превоза, али надамо се да ће и то ускоро почети да функционише – истиче Станић. – Радницима смо дали плату за март, а и још нешто додатно смо дали јер треба да преживе у ово несрећно време. Људи полако долазе и биће то све временом добро, само треба бити мало стрпљив. Велики је то ударац за бројне салоне, као и за нас, јер смо мали, али, ето, живот се наставља, морамо бити задовољни. Трудимо се да муштерије не улазе, примамо их само по двоје, придржавамо се свих правила.

Фото: В. Фифа

У многим салонима је сада обавезно, или барем препоручљиво, заказивање третмана, а то се може учинити и онлајн, путем домаћег сервиса за заказивање третмана у салонима лепоте под називом „СредиМе”. Тај сајт користе и Новосађани који могу да бирају понуде око 20 салона лепоте, а директорка тог сервиса Ивана Зиројевић открива да су корисници током изолације доста времена проводили истражујући о разним услугама и третманима које могу обавити и у кућним условима. Најзанимљивије је што је током ванредног стања и полицијског часа у највећој мери порасло интересовање за неке трајније и специфичније услуге. Ивана Зиројевић истиче да је реч о уклањању тетоважа, затим ботоксу и лифтингу и затезању коже. За тим услугама је пораст интересовања од 300 до 500 одсто.

– С порастом интересовања од више од 200 одсто следе антицелулит третмани, ласерска епилација и трајна шминка – открива наша саговорница. – Наши корисници су претраживали информације и о другим трајнијим услугама, попут гел лака, минивала, надоградње и кератинских третмана косе. С друге стране, примећујемо осетан пад интересовања, од 20 до 70 одсто, за услугама масаже, шминкања, маникира и педикира.

Иако се отварање салона чекало с нестрпљењем да би жене коначно обавиле бројне третмане које су пре изолације редовно обављале, а мушкарци се ваљано ошишали, председник Савеза фризера Србије Бане Бабић за наш лист препоручује појачане мере хигијене и заштите од ширења вируса те да сваки салон води рачуна о својој безбедности и безбедности свог посла и клијената. Он наводи да фризери треба да долазе у салон барем пола сата пре отварања да би га у потпуности дезинфиковали и проветрили. Даље истиче да је за свакога обавезан пролазак кроз дезобаријеру, као и да на папиру испред салона морају јасно да буду истакнуте све мере које су законом предвиђене за ову ситуацију. Бане Бабић напомиње да је долазак клијената у друштву забрањен те да се могућност сретања људи мора свести на минимум.

Фото: Pixabay

– Уколико је неко ушао, а нема маску и рукавице – фризер треба да му их да, а по могућности и навлаке за ципеле, а када све то прође, онда иде дезинфекција руку и одеће клијента пре него што уђе у салон – каже Бабић, и додаје да радна места у салону морају бити довољно размакнута. – Уколико имате четири столице, две морате избацити и онда могу да раде два фризера. Било би добро да, ко има могућности, ради с једнократним пешкирима и мантилима. Сам процес рада је веома битан, фризери треба да се труде да не прилазе превише муштеријама и да смање ниво комуникације на минимум. Прање косе је обавезно пре и после завршене услуге, а кад фризери испрате клијента, морају поново да дезинфикују комплетно радно место. Кад се заврши радно време, следи генерално чишћење, дезинфекција, проветравање и следеће јутро све наново.

К. Ивковић Ивандекић

EUR/RSD 117.1197
Најновије вести